۸ هتل با رکوردهای جهانی

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
۸ هتل با رکوردهای جهانی

آیا دوست دارید بدانید کدام هتل‌ها، چه عناوین و رکوردهای جهانی را دارند؟ در این خبر با ما بخوانید.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که کدام هتل‌ها، چه رکوردهایی در سراسر جهان، دارند؟ در این مقاله، لیست هتل‌هایی که به‌علت موفقیت‌هایشان و حقایق جالب مرتبط به آن‌ها، رکوردهای جهانی ثبت کرده‌اند، را به شما ارائه خواهیم کرد.

۱. بزرگ‌ترین هتل

مالزی

اولین هتل جهانی در مالزی

اولین هتل سه ستاره جهانی در مالزی، با دارا بودن ۷۳۵۱ اتاق با مساحت میانگین ۵۲ متر مربع، بزرگ‌ترین هتل دنیا به شمار می‌آید. البته اگر این آمار به نظر شما برای بزرگ بودن این هتل کافی نیست، باید بدانید پایین هتل، بنایی با مساحت ۱۵۲۴۰۰ متر مربع وجود دارد که به آن، اولین بازار جهانی می‌گویند که دارای مراکز خرید متعدد، گذرگاه‌های طاق‌دار، رستوران‌ها و پارک موضوعی داخلی جنتینگ (Genting) است.

۲. کوچک‌ترین هتل

آلمان

هتل ایهازه (Eh’häusl) در آلمان

هتل ایهازه (که ترجمه آن، خانه ازدواج است) در سال ۱۷۲۸ در آلمان ساخته شد. این هتل، عنوان کوچک‌ترین هتل دنیا با محوطه‌ای با مساحت ۵۳ متر مربع را دارا است. ایهازه، در یک زمان، تنها می‌تواند به دو نفر اسکان دهد و دارای هیچ خدمتکاری نیست؛ زیرا باعث می‌شود آنجا شلوغ به نظر بیاید. این هتل با سایز کوچک در گذشته، زمانی که مدرکی برای تملک زمین از سمت شورای شهر، مورد نیاز بود، به‌عنوان خانه‌ای اجاره‌ای برای زوج‌هایی که می‌خواستند ازدواج کنند، شروع به کار کرد.

۳. قدیمی‌ترین هتل

ژاپن

نیشی یاما اونسن کیون کان (Nishiyama Onsen Keiunkan)

نیشی یاما اونسن کیون کان، هتلی با چشمه‌های آب گرم است که از سال ۷۰۵ میلادی، در ژاپن در حال خدمات‌رسانی است. درست است، ۱۳۱۳ سال!

این هتل که از قدیمی ترین هتل های جهان محسوب می‌شود، در دامنه کوه آکایشی (Akaishi) واقع شده است و آب آن مستقیما از چشمه‌های آب گرم هاکوهو (Hakuho) تامین می‌شود. این هتل در سال ۱۹۹۷ نوسازی شد و دارای ۳۷ اتاق است.

۴. بلندترین هتل

هتل گوورا در دبی (Gevora)

هتل جوورا در دبی (Gevora)

هتل جوورا در امارات متحده عربی با شکستن رکورد قبلی ثبت شده (هتل جی دبلیو ماریوت مارکیس) با یک متر ارتفاع بیشتر، بلندترین هتل جهان است. این هتل با ۷۴ طبقه، با استندهایی از طلا به ارتفاع ۳۵۶ متر پوشانده شده و دارای ۵۲۸ اتاق است. این هتل از برج شارد (Shard) در لندن، ۵۰ متر و از برج ایفل، ۵۶ متر، بلندتر است.

۵. بلندترین هتل در یک ساختمان چند کاربره

ریتز کارلتون در هنگ کنگ (Ritz-Carlton Hong Kong)

ریتز کارلتون در هنگ کنگ (Ritz-Carlton Hong Kong)

ریتز کارلتون در هنگ‌کنگ، اگرچه بلندترین هتل دنیا نیست، اما عنوان بلندترین هتل در یک ساختمان چند کاربره را به خود اختصاص داده است. همچنین از این هتل به‌عنوان یکی از بهترین هتل های جهان یاد می‌شود. این هتل در بالای یک ساختمان بین‎المللی بازرگانی ۴۸۴ متری قرار دارد و طبقات ۱۰۳ تا ۱۱۸ را اشغال کرده است.

این هتل همچنین، رکورد دارا بودن بلندترین استخر و بار در ارتفاع ۴۸۴ متری از سطح زمین را دارد.

۶. بزرگ‌ترین سوئیت هتل

بزرگ‌ترین سوئیت هتل

اقامتگاه سلطنتی در هتل و اسپای گرند هیلز (The Royal Residence at Grand Hills Hotel & Spa)

اقامتگاه سلطنتی در هتل و اسپای گرند هیلز در لبنان، دارای بزرگ‌ترین سوئیت هتل در دنیا با مساحتی معادل ۴۱۳۱ متر مربع است. این عمارت بزرگ، دارای فضایی بسیار زیبا با گنجایش ۱۰ نفر با سه مجموعه سوئیت مجزا، یک باغ مجلل و فوق‌العاده و یک کتابخانه با مجموعه‌ای بی‌نظیر از کتاب‌ها، است.

۷. بلندترین هتل خالی

هتل رایی یونگ (Ryugyong)

هتل رایی یونگ (Ryugyong)

هتل رایی یونگ، بلندترین هتل خالی جهان در پیونگ یانگ، در کره شمالی واقع شده است. این هتل با ارتفاع ۳۳۰ متر، ۱۸امین ساختمان بلند دنیا است. رایی یونگ، برای بازی‌های المپیک مشترک میان دو کره ساخته شد، اما در سال ۱۹۹۲، زمانی که محل برگزاری بازی‌ها به کره جنوبی منتقل شد، ساخت آن متوقف گشت. اگر رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، تصمیم به اتمام این پروژه می‌گرفت، این هتل، هم‌اکنون بلندترین هتل جهان می‌بود؛ اما قوانین کره شمالی، این کشور را به یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

۸. سنگین‌ترین هتل جابه‌جا شده        

 سنگین‌ترین هتل جابجا شده        

هتل فیرمونت در سن آنتونیو، تگزاس (Hotel Fairmount)

هتل فیرمونت در سن آنتونیو، عنوان سنگین‌ترین هتلی که در جهان، جابه‌جا شده است را دارد. این هتل با وزنی معادل ۱۴۵۱ تن با استفاده از ۳۶ بارکش در خیابان‌های شهر به انداره ۵ بلوک روی یک پل که استحکامات آن را تقویت کرده بودند، جابه‌جا شد. این جابه‌جایی در تاریخ ۳۰ مارچ تا ۴ آوریل ۱۹۸۵ یعنی شش روز، به طول انجامید و هزینه‌ای معادل ۶۵۰ هزار دلار (۳ میلیارد تومان) داشت.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه