با پر استرس ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
با پر استرس ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

استرس بخشی از زندگی روزمره ما است و بسیاری از حرفه‌ها و شغل‌ها با میزان بیشتری از استرس همراه هستند؛ با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینید آیا شغل شما در لیست پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا قرار دارد یا نه!

داشتن شغل بخشی از زندگی ما است و وقتی سرگذشت انسان‌ها را از گذشته تا به امروز مرور می‌کنیم، در کنار نام هر فرد سخن از شغل او به میان می‌آید. انسان ذاتا به دنبال شغل و زمینه‌ای برای فعالیت است تا بتواند زندگی خود را سپری کند. اما در کنار فواید بسیاری که شغل‌ها برای ما به همراه دارند بسیاری از شغل‌ها هستند که با استرس بیشتری همراه هستند و سختی کار چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی در آن‌ها بالا است. اغلب افراد تصور می‌کنند شغلی که دارند از شغل‌های پراسترس و سخت جامعه است؛ با ما در این مقاله همراه باشید تا با پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا آشنا شویم.

۱۷. داوران ورزشی

داور ورزشی

چقدر سخت و پراسترس خواهد بود که به قضاوت یک مسابقه ورزشی بپردازید که از حساسیت بالایی برخوردار است! شغلی به عنوان داور که با سفرهای طولانی مدت در کشورهای مختلف همراه است یکی از پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا شناخته می‌شود.

متوسط درآمد: دلار ۴۷,۶۶۶ (۳۳,۷۸۰ پوند)

۱۶. معلم‌ها

معلم

اگرچه تدریس یکی از شغل‌های پرطرفدار و شایسته در هر کشوری است که با تعطیلی دانش‌آموزان معلمان نیز تعطیل می‌شوند، اما افراد در این شغل باید ساعت‌ها وقت سپری کنند تا از آموزش شاگردان خود و یادگیری آنان اطمینان حاصل کنند و از همه مهم‌تر اینکه دانش‌آموزانی با اخلاقیات متفاوت در کلاس‌های آنان حضور دارند که آن‌ها باید با صبر و حوصله با آنان برخورد کنند که این یک مسئله مهم در تدریس است.

متوسط درآمد: ۴۵,۰۱۵ دلار (۳۱,۹۰۱ پوند)

۱۵. اپراتور تلفن

اپراتور تلفن

نشستن روی میز و صحبت کردن با مردم در تمام طول روز به نظر ساده‌ترین کار در جهان است. با این حال، هنگامی که شما با مشتریان عصبانی در روزهای متعدد برخورد می‌کنید و در آخر ماه مبلغی اندک به عنوان درآمد به شما داده می‌شود، احساس فشار بسیاری خواهید داشت.

متوسط درآمد: ۳۲,۰۰۰ دلار (۲۲,۶۷۸ پوند)

۱۴. مشاورین بهداشت روان

مشاور بهداشت روان

کارکردن به عنوان یک مشارو روانپزشکی به خودی خود استرس زا است. شما باید در این حرفه در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید و توان مدیریت شرایط را با هر برخوردی از بیماران داشته باشید، بخصوص برای بیمارانی که دارای اختلالات عاطفی و احساسی هستند.

متوسط درآمد: ۳۹,۹۴۳ دلار (۲۸,۳۱۱ پوند)

۱۳. مددکاران اجتماعی

مددکار اجتماعی

مددکاران اجتماعی هرگز نمی‌دانند که کار خود را در چه ساعتی از شبانه‌روز شروع خواهند کرد، بسته به موقعیت و بیمارانی که در هر رده سنی که با مشکلات روانی یا اختلالات روحی درگیر هستند، آن‌ها باید در شرایط مختلف با آن‌ها مواجه شوند. بسیاری از آن‌ها باید شیفت‌های شب طولانی را در مراکز مرتبط سپری کنند که به مرور زمان تاثیر بسزایی در زندگی و سلامت شخصی آنان خواهد داشت.

متوسط درآمد: ۴۴,۰۱۷ دلار (۳۱,۲۰۰ پوند)

۱۲. مدیران IT

مدیر IT

بسیاری بر این باور هستند کارمندان در حوزه فناوری اطلاعات از یک روتین خاصی در کار خود برخوردار هستند، اما یک مدیر IT باید توانایی این را داشته باشد که در شرایط بحرانی از مهارت‌های رهبری در مدت زمانی کم بهره‌مند شود و راه‌حل‌های سریع و موثر را مطرح کند.

متوسط درآمد: ۸۴,۳۲۹ دلار (۵۹,۷۷۱ پوند)

۱۱. امداد رسانان

امداد رسان

کارکردن به عنوان یک امدادرسان شغلی بسیار پراسترس است که زمان و مکان مشخصی ندارد. این کار بسیار چالش برانگیز است که مشخص نیست در چه ساعتی از شبانه‌روز با یک اتفاق اضطراری مواجه خواهید شد.

متوسط درآمد: ۴۵,۰۲۱ دلار (۳۱,۹۱۰ پوند)

۱۰. وکلا

وکیل

وکلا اغلب افرادی با روحیه‌هایی مقاوم هستند که در شرایط دشوار، توانایی تحمل فشارهای مختلف را دارند. کارکردن برای ساعت‌های طولانی بر روی پرونده‌های حساس و رفت و آمدهای بسیار در دادسراها می‌تواند به مرور زمان تاثیر منفی بر جسم و روحیه وکیلان داشته باشد.

متوسط درآمد: ۸۱,۵۶۲ دلار (۵۷,۸۱۱ پوند)

۹. جراحان

جراح

هر شغلی که با جان انسان‌ها سروکار داشته باشد، به نوبه خود استرس‌زا خواهد بود، به خصوص اگر اینکه با جزئیات بیشتر و احتیاج به دقت و عمکلرد بالایی داشته باشد. جراحان با توجه به شغل حساسی که دارند و اینکه باید در بسیاری از مواقع و در کسری از ثانیه تصمیم درستی را در حین عمل جراحی انجام دهند، دارای شغلی پراسترس هستند.

متوسط درآمد: ۲۵۵,۲۰۷ دلار (۱۸۰,۸۷۴ پوند)

۸. رانندگان تاکسی

راننده تاکسی

رانندگی برای مدت طولانی ممکن است خسته‌کننده باشد، اما آن چیزی که آن را پراسترس و طاقت‌فرسا می‌کند برخورد با افراد بی‌ادب یا رانندگانی حواس پرت خواهد بود که به همه این موارد اگر شرایط بد آب و هوایی را اضافه کنیم، آن را سخت‌تر می‌کند.

متوسط درآمد: ۲۹,۵۷۴ دلار (۲۰,۹۶۰ پوند)

۷. مأمورین ارشد شرکت‌ ها

مأمور ارشد شرکت

اگر در سازمان خود به ارتقای شغلی رسیدید و به عنوان مامور و ناظر اصلی برگزیده شدید، بدانید که شغل شما از این پس با مسئولیت و استرس بیشتری همراه خواهد بود که باید تصمیم‌گیری‌های حساس و دقیق بیشتری را از این پس اتخاذ کنید؛ این را هم بدانید که ممکن است حتی در ساعاتی که دیگر کارمندان در استراحت به سر می‌برند، شما مشغول کار باشید.

متوسط درآمد: ۱۸۱,۲۱۰ دلار (۱۲۸,۴۲۹ پوند)

۶. مجریان

مجریان

استرس به عنوان یک گوینده که مسئول بیان گزارشات و اخبارهای مهم در تلویزیون است، امری معمولی و عادی قلمداد می‌شود. در این شغل شما باید از مهارت‌های گفتاری بالایی برخوردار باشید و در شرایط اضطراری از عهده مدیریت شرایط یا بیان اخبارهای جدید که ممکن است در همان موقع پخش، برای شما آورده شود برآیید.

متوسط درآمد: ۵۶,۶۸۰ دلار (۴۰,۱۶۷ پوند)

۵. خبرنگاران

خبرنگار

به عنوان یک خبرنگار شما نمی‌دانید که در چه موقعیتی قرار می‌گیرید و قرار است که در چه مکان و چه شرایط بحرانی گزارش خبری خود را تهیه کنید. یک گزارشگر می‌تواند در یک منطقه جنگی باشد یا در یک کنفرانس خبری.

متوسط درآمد: ۳۷,۸۲۰ دلار (۲۶,۸۰۱ پوند)

۴. افسران پلیس

افسران پلیس

افسران پلیس همیشه در شرایطی هستند که خطر در کنار آن‌ها است، از سرقت‌های مسلحانه گرفته تا دستگیری مجرمان خطرناک همه و همه شرایط کاری سختی را برای افسران پلیس فراهم می‌سازد و همین موضوع باعث افزایش استرس کاری برای آنان می‌شود.

متوسط درآمد: ۶۱,۶۰۰ دلار (۴۳,۶۵۳ پوند)

۳. خلبانان

خلبانی

خلبانان به تنهایی مسئول حفاظت از جان صدها مسافر هستند و این خود موضوعی استرس‌آور است. تغییرات ناگهانی جوی و تدابیری که در این شرایط باید اتخاذ کنند، در کنار اتفاقات گوناگونی که ممکن است در حین پرواز با آن‌ها مواجه شوند، آن را به شغلی حساس تبدیل کرده است.

متوسط درآمد: ۱۰۵,۲۷۰ دلار (۷۴,۶۰۲ پوند)

۲. آتش نشانان

 آتش نشانی

آتش نشانان روزانه برای حفظ جان و ایمنی دیگران، جان خود را به خطر می‌اندازند و نه تنها در دل آتش، بلکه گاهی در موقعیت‌های بدتر از آن قرار می‌گیرند که این موضوع به تدریج در روحیه آنان و زندگی شخصی‌شان استرس‌های بسیاری را منجر می‌شود.

متوسط درآمد: ۴۸,۰۳۰ دلار (۳۴,۰۳۷ پوند)

۱. پرسنل نظامی

پرسنل نظامی

در سال ۲۰۱۸ شغل‌های نظامی به عنوان پراسترس‌ترین شغل‌های دنیا شناخته شده‌اند، بخصوص افرادی که برای مدت‌های طولانی از خانه و زندگی خود دور هستند و در مناطق جنگی به ماموریت اعزام می‌شوند. این شغل‌ها نه تنها استرس فراوانی به همراه دارد، بلکه تاثیرات مخربی بر روحیه و روان این افراد می‌گذارد که تا پایان عمر خود با آن‌ها کلنجار خواهند رفت.

متوسط درآمد: ۲۶,۰۵۴ دلار (۱۸,۴۵۶۳ پوند)

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه