۱۰ استارت آپ گردشگری در Booking.com به رقابت می پردازند

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
۱۰ استارت آپ گردشگری در Booking.com به رقابت می پردازند

۱۰ استارت آپ از کشورهای مختلف جهان در حوزه گردشگری در برنامه شتابدهی Booking.com پذیرفته شدند. این استارت آپ‌ها مورد حمایت این شرکت قرار خواهند گرفت.

شرکت (Booking.com) اعلام کرده است که ۱۰ استارت آپ در حوزه گردشگری در برنامه شتابدهی ۲۰۱۸ این شرکت حضور خواهند داشت. این استارت آپ‌ها در ماه می در آمستردام به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این برنامه شتابدهی در سال گذشته شروع به کار کرد و تاکنون موفق بوده است. این برنامه شتابدهی در ۳ هفته برگزار خواهد شد و شامل سخنرانی‌ها، ورکشاپ‌ها (کارگاه‌های آموزشی) و منتورینگ (آموزش توسط استادان با تجربه) خواهد بود. در نهایت حدود ۶ هزار دلار کمک هزینه از Booking.com و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار جذب سرمایه خواهند داشت و به رشد استارت آپ کمک خواهد شد.

گیلان تانز مدیرعمل شرکت Booking.com در اینباره گفته است:

در فصل بهار همراه با ۱۰ استارت آپ خلاق در آمستردام خواهیم بود. همکاری با آن‌ها نه تنها به این کارآفرینان جوان کمک خواهد کرد تا رشد سریع‌تری داشته باشند، به ما نیز انگیزه می‌دهد تا از آن‌ها تاثیر بگیریم. هدف ما ایجاد شبکه‌ای پایدار با کمک افراد خلاق و تکنولوژی برای توسعه در حوزه گردشگری در سراسر جهان است. با فعالیت مستمر سعی می‌کنیم تا مقصدهای گردشگری منحصر به فردی را معرفی کنیم که برای همگان دوست داشتنی و جذاب باشد.

صدها نفر از سراسر جهان برای رقابت در این برنامه شرکت کردند و در نهایت ۱۰ استارت آپ از ۶ کشور جهان انتخاب شدند تا به رقابت نهایی بپردازند. کسب و کار این تیم‌ها، ایده‌هایی خلاقانه در بازارهایی متنوع است که با کمک تکنولوژی به رفع مشکلات مسافران و توزیع عادلانه فرصت‌های گردشگری می‌پردازند. تمامی شرکت‌کنندگان در طی چندماه از راهنمایی‌های مربیان متخصص Booking.com بهره مند می‌شوند و فرصت همکاری با این شرکت را خواهند داشت. کارکنان این شرکت در کنار تیم‌ها قرار خواهند گرفت و در به تحقق رساندن خلاقیت‌ها و ابتکارات فعالیت خواهند کرد تا بتوانند تاثیر مثبتی در جهان ایجاد کنند. ۱۰ استارت آپ منتخب به شرح ذیل هستند:

Community Homestay Network

از کشور نپال

شبکه اجتماعی اقامت یک پلتفرم برای مسافران است که تمرکز اصل‌ اش بر توانمندسازی زنان و تجربه فرهنگ بومی است. این شرکت با همکاری شرکت‌های گردشگری مناطق مختلف به فعالیت می‌پردازد.

Global Himalayan Expedition

از کشور هند

این استارت آپ در جهت دسترسی به منابع پاک فعالیت می‌کند. همچنین به آموزش آنلاین جوامع ساکن کوهستان در هیمالیا می‌پردازد و به آن‌ها کمک می‌کند تا به مسافران راهنمایی دهند.

HiveSters

از کشور تایلند

این استارت آپ قطب گردشگری فرهنگی در تایلند خواهد بود و مسافران را به بومی‌ها معرفی می‌کند تا با فرهنگ تایلند آشنا شوند.

Hotel Con Corazón

از کشور هلند

این هتل بوتیک با ۱۵ اتاق در نیکاراگوئه در سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد و هدفش تامین هزینه‌های پروژه‌های آموزشی کودکان کم بضاعت است.

Keteka

از کشور آمریکا

این استارت آپ بازاری برای رزرو آنلاین مناطق گردشگری منحصر به فرد و بومی است.

KITRO 

از کشور سوئیس

اولین سیستم اتوماتیک ارزیابی غذاهای هدر رفته در رستوران‌ها و هتل‌ها است.

Reflow 

از کشور هلند

این استارت آپ به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی می‌پردازد و آ‌ن‌ها را به مواد لازم پرینترهای سه بعدی تبدیل می‌کند تا از آن‌ها ملزومات گردشگران را بسازد.

Women on Wheels

از کشور هند

این ایده به زنان کم بضاعت هند کمک می‌کند تا بتوانند در سطح شهر سیستم حمل و نقلی برای مسافران ترتیب دهند و برای مسافران رانندگی کنند.

Tastemakers 

از کشور آمریکا

بومی‌های آفریقا را به گردشگران معرفی می‌کند تا از مکان‌ها و فرهنگ‌های خارق‌العاده آنجا بهتر دیدن کنند.

Wheel the World

از کشور آمریکا

این استارت آپ به افراد کم‌توان و معلول کمک می‌کند تا سفرهای ماجراجویانه را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه