عربستان سعودی و ساخت ۸۴ هتل جدید در سال ۲۰۱۸

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
عربستان سعودی و ساخت ۸۴ هتل جدید در سال ۲۰۱۸

عربستان سعودی که اخیرا اصلاحات و تغییرات گسترده‌ای در قوانین و حکومت خود ایجاد کرده است، در سال ۲۰۱۸، میزبان ساخت ۸۴ هتل جدید در کشور خودش خواهد بود.

هم‌اکنون تجارت هتلداری در کشور عربستان سعودی با توسعه زیرساخت‌ها برای افتتاح ۸۴ هتل با ۲۷۲۸۱ اتاق در این پادشاهی در سال ۲۰۱۸، در بالاترین موقعیت خود قرار دارد.

شهرهایی چون ریاض، جده، مکه و خبر (Al Khobar) کماکان، متراکم‌ترین مناطق ساخت و ساز هتل در سراسر این کشور هستند.

هر کدام از این شهرهای خاورمیانه به ترتیب، با دارا بودن مقام‌های سوم، چهارم، ششم و دهم در لیست ۱۰ شهر فعال برتر در توسعه هتلداری، قرار دارند.

بر طبق گزارشات، لیست هتل‌های قابل توجه که در پادشاهی سعودی در سال ۲۰۱۸، افتتاح خواهند شد، به این ترتیب است:

هتل و اقامتگاه هیلتون ریاض، هتل کاپتورن مکه (Copthorne)، جبل عمر (Jabel Omar)، سوئیس بلهتل العزیزیا مکه (Swiss-Belhotel Al Aziziya)، میلنیوم هتل جده (Millennium Hotel Jeddah) و هیلتون گاردن این خبر (Hilton Garden Inn Al Khobar).

هیلتون، برند تجاری‌ای است که اخیرا آمار بیشترین توسعه هتل را در سراسر کشور، به خود اختصاص داده است.

کامل عجمی، معاون عملیاتی گروه هتلداری هیلتون در عربستان سعودی و سرزمین شام (کشورهای سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، قبرس، بخش‌هایی از جنوب ترکیه و شرق مصر در آن جای دارند) می‌گوید:

عربستان سعودی به علت وضع قوانین جدید و اصلاحات گسترده در مسائل حکومتی که این پادشاهی را نسبت به همیشه، قابل دسترس‌تر کرده، یکی از مهم‌ترین بازارهای منطقه است.

عربستان سعودی، هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش توسعه ما در خاورمیانه به شمار می‌آید. گروه هتلداری هیلتون در حال حاضر، ۳۰ هتل در حال ساخت در ۱۲ شهر مختلف دارد و تیم توسعه ما همیشه به دنبال فرصت‌های جدید در این کشور هستند.

در سال ۲۰۱۸، گروه هتلداری هیلتون انتظار دارد که حداقل ۳ هتل جدید افتتاح کند و با افزودن ۱۵۰۰ اتاق به مجموعه این کمپانی در کشور عربستان سعودی، قدمی بزرگ در این کشور بردارد.

گروه بین‌المللی هتلداری سوئیس بلهتل نیز در سال ۲۰۱۸، ۳ هتل جدید در عربستان سعودی، دو هتل در ریاض و یک هتل در شهر مقدس مکه، افتتاح خواهد کرد. برنامه افتتاح هتل‌ها برای اواخر امسال، برنامه‌ریزی شده است.

هم‌اکنون، پادشاهی عربستان سعودی، صنعت گردشگری را به عنوان عنصری کلیدی در رشد برنامه‌ها و استراتژی‌های متنوع اقتصادی تا سال ۲۰۱۳۰ با وجود ابتکارات عمده برای تقویت صنعت سفر و گردشگری، می‌بیند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه