عمان به دنبال گردشگری مسئول و پایدار است

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
عمان به دنبال گردشگری مسئول و پایدار است

وزارت گردشگری عمان درصدد اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌هایی برای توسعه پایدار و مسئول است تا به این ترتیب در جهت رشد گردشگری کشور گامی برداشته باشد.

کشور عمان به دنبال گردشگری مسئول و پایدار است. احمد بن ناصر ال ماهریزی، وزیر گردشگری کشور عمان، گفته است:

عمان به عنوان یکی از امضاکنندگان برنامه توسعه گردشگری پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد، اقداماتی برای افزایش امکانات گردشگری به شیوه‌ای پایدار اتخاذ کرده است.

عمان

عمان علاوه بر میراث تاریخی و فرهنگی غنی، از منابع متعدد و متنوع طبیعی برخوردار است که در سراسر کشور به چشم می‌خورد. وزارت گردشگری بر همین اساس، استراتژی گردشگری ۲۰۴۰ عمان را تهیه کرده تا روند توسعه گردشگری و فرهنگی با استفاده مناسب از این منابع تسریع شده و در عین حال اصول توسعه پایدار نیز لحاظ می‌شود. هدف بلند مدت این طرح عبارتند از تحقق رشد اقتصادی و همچنین ارتقای سهم مستقیم و غیرمستقیم این بخش در تولید ناخالص داخلی عمان، ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای نیروی کار ملی، افزایش درآمد دولت، حمایت از تراز پرداخت‌ها و دستیابی به بالاترین سطح توسعه منطقه‌ای. زیرساخت‌های گردشگری در عمان به سرعت در حال پیشرفت است و شامل بخش‌های جدید فرودگاه بین‌المللی مسقط می‌شود که به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

عمان

وزیر گردشگری در ادامه گفت:

فرودگاه‌های کشور ظرفیت مسافران خود را تقریبا دو برابر خواهند کرد که به ۱۲ میلیون در سال می‌رسد و انتظار می‌رود موجب ارتقای گردشگری کشور و بخش مهمانپذیری شود؛ در ضمن افتتاح امکانات جدید توسعه نیز در زمین‌های اطراف آن‌ها به این امر کمک خواهد کرد. تعداد کل مسافران فرودگاه بین‌المللی مسقط و صلاله طبق آخرین اطلاعات دولت، به ۹ میلیون نفر نزدیک شده است.

وزیر گردشگری عمان به منظور ارتقای پروژه‌های گردشگری پایدار و تفریحی کشور، توافق‌نامه‌هایی را با شرکت‌های بین‌المللی امضا کرده است. یکی از مقامات ارشد MoT به گالف نیوز، از اولین پارک برفی عمان به عنوان بخشی از پروژه «پام مال مسقط» (Palm Mall Muscat) گفته است که نسل جدیدی از یک پارک تفریحی برف و یخ واقعی با تم زمستان آلپ خواهد بود.

عمان

این پارک و مرکز خرید با مساحت ۵۴۰۰ متر مربع قرار است همین امسال آماده شود. آکواریوم ۸ هزار مترمربعی این مرکز شامل ۵۵ مخزن خواهد بود که ۳۰ هزار حیوان دریایی (از میگوهای کوچک تا کوسه‌های بزرگ) در این آکواریوم جدید به نام Seeb عرضه می‌شود که قرار است در ادامه سال افتتاح شود.

علاوه بر این، شرکت توسعه گردشگری عمان، پروژه «آب‌نمای مینا سلطان قابوس» را با هزینه ۱٫۳ میلیارد دلاری آغاز کرده تا بندر سلطان قابوس را به یک مرکز گردشگری اصلی کشور تبدیل کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه