از دانکرک تا ابینگ، تعطیلاتی با الهام از اسکارهای امسال

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
از دانکرک تا ابینگ، تعطیلاتی با الهام از اسکارهای امسال

اهالی صنعت فیلمسازی در شب مجسمه‌های طلایی و تشویق‌ها و آغوش‌ها و لبخندهای تقلبی ناشی از برنده‌شدن یک رقیب منفور، دور هم جمع شدند.

نودمین مراسم اسکار با حضور بهترین فیلم‌های سال گذشته برگزار شد. تلاش‌هایی که در عرصه‌ی سینما انجام می‌شود می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز سفر در دنیای واقعی باشد – و کاش این سفر به مکان‌هایی انجام شود که هیجان‌انگیزتر از پاتوق‌هایی برای خوردن هات‌داگ و پاپ کورن هستند. اگر در مورد انتخاب مقصد سفر تردید دارید، ما به شما کمک می‌کنیم.

۱. من را به اسم خودت صدا کن

منم را به اسم خودت صدا کن

خلاصه: درام آمریكایی که حول محور روابط یک پسر ۱۷ ساله و مردی مسن‌تر در شمال ایتالیا اتفاق می‌افتد.

نامزدی‌ها: چهار نامزدی از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل (برنده‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی)

لوکیشن: منظره‌های زیبای شهر کوچک کریما در لمباردی، ایتالیا، که در ۳۰ مایلی جنوب شرقی میلان قرار دارد.

سایت اختصاصی: یک ویلای رومی متعلق به قرن یک در لبه‌ی دریاچه گاردا که دو کاراکتر اصلی فیلم به آن‌جا سفر می‌کنند. 

چگونه به آن جا بروید: اقامتی سه روزه در هتل «Ponte di Rialto» در کریما با پرواز ۲۴ ماه مه از مالپنسای میلان (با استفاده از خط هوایی Ryanair) با قیمت ۱۷۰ پوند رزرو کنید (expedia.co.uk).

اطلاعات بیشتر: in-lombardia.com؛ italia.it/en

۲. بانوی پرنده

بانوی پرنده

خلاصه: به رابطه‌ی مخدوش دختری جوان در کالیفرنیا و مادرش می‌پردازد که به او می‌گوید رویاهای او غیرقابل دسترسی هستند.

نامزدی‌ها: پنج نامزدی از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن. 

لوکیشن: این فیلم در یک نقطه‌ی غریب در ساکرامنتو اتفاق می‌افتد که علی‌رغم این‌که بزرگ‌ترین شهر کالیفرنیا نیست، اما از سال ۱۸۵۴ به عنوان مرکز ایالت انتخاب شده است. 

سایت اختصاصی: ثریفت تاون، فروشگاه اجناس دست دومی که کریستین مک پیرسون و مادرش از آن خرید می‌کنند در خیابان ال-کامینو ۴۱۰ قرار دارد.

چگونه به آن جا بروید: America As You Like It یک سفر جاده‌ای ۱۴ روزه برای «کالیفرنیای شمالی» تدارک دیده است که دو روز از آن در ساکرامنتو می‌گذرد (americaasyoulikeit.com). قیمت آن ۱۴۶۶ پوند و شامل بلیط پرواز، کرایه‌ی ماشین و محل اقامت است.

اطلاعات بیشتر: visitsacramento.com؛ visitcalifornia.co.uk

۳. تاریک‌ترین ساعت

تاریک ترین ساعت

خلاصه: این فیلم روزهای مه گرفته‌ی سال ۱۹۴۰ را روایت می‌کند که جنگ بر قاره‌ی اروپا سایه افکنده و وینستون چرچیل – با بازی تحسین‌شده‌ی گری اولدمن – آماده می‌شود تا به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا شروع به کار کند.

نامزدی‌ها: شش نامزدی از جمله بهترین بازیگر. (برنده‌ی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین چهره‌آرایی) 

لوکیشن: ساختمان‌های اصلی پارلمان و وزارت دفاع و همچنین ساختمان شماره ۱۰ در خیابان داونینگ در نقش‌های اصلی خود به کار گرفته شده‌اند.

سایت اختصاصی: برادسورث‌هال، خانه‌ای متعلق به عصر ویکتوریا (که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۳ ساخته شد) در نزدیکی دون‌کستر است که برای فیلم‌برداری صحنه‌های داخلی خانه‌ی شماره‌ی ۱۰ خیابان داونینگ، استفاده شده‌اند.

چگونه به آن‌جا بروید: هتل پنج ستاره‌ی سنت جیمز کورت (taj.tajhotels.com) فاصله‌ی کمی با اتاق‌های جنگ چرچیل دارد و در وست مینیستر واقع شده و قیمت اتاق‌های دو نفره‌ی آن بدون صبحانه، ۱۵۵ پوند است.

اطلاعات بیشتر: visitlondon.com؛ visitengland.com؛ visitbritain.com

۴. دانکرک

دانکرک

خلاصه: معروف‌ترین عقب‌نشینی بریتانیا - تخلیه‌ی بندر فرانسوی در ماه‌های مه و ژوئن ۱۹۴۰ در جنگ با آلمان. کریستوفر نولان روایت این لحظه‌های حماسی را با استفاده از دیالوگ‌های کم، اما نگاه‌هایی عمیق به تصویر کشیده و آن را از سه دیدگاه مختلف – زمین، هوا و دریا – هدف گرفته است. 

نامزدی‌ها: هشت نامزدی، از جمله بهترین کارگردانی (برنده‌ی بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین) 

لوکیشن: محدوده‌ای از خط ساحلی که محل رویداد این اتفاق در ۷۸ سال پیش بوده است.

سایت اختصاصی: اگر چه دانکرک امروزی کاملا پیشرفته است، اما در گذشته بیشتر نقاط آن بمباران شد و در نتیجه، مناطق «Rue des Fusillés» و «Rue Belle Rade» را تنها در این فیلم می‌بینیم. 

چگونه به آن‌جا بروید: می‌توانید با «DFDS Seaways» (تنها اپراتور کشتی که عهده‌دار مسافرت به این بندر انگلستان است) به دانکرک بروید. هتل ساحلی ائول (hoteleole.fr) دارای اتاق‌های دو نفره‌ای با قیمت ۵۰ پوند است.

اطلاعات بیشتر: dunkirk-tourism.com؛ uk.france.fr

۵. سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری

بیلبورد خارج از ابینگ

خلاصه: روایت اتفاقاتی است که بعد از اجاره‌ی بیلبوردهای تبلیغاتی توسط یک مادر رخ می‌دهد. او فقط می‌خواهد بپرسد چرا ماجرای قتل دخترش حل نشده است. 

نامزدی‌ها: هفت نامزدی، از جمله بهترین تصویربرداری (برنده‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش اصلی زن)

لوکیشن: ابینینگ یک شهر کاملا تخیلی است و فیلم در میزوری فیلم‌برداری نمی‌شود. بسیاری از بخش‌های آن در سیلوا، کارولینای شمالی، فیلم‌برداری شده است.

سایت اختصاصی: بیلبوردها در جاده‌ی نورث‌فورک‌لفت، خارج از شهر بلک ماونتین در کارولینای شمالی (حدود ۶۰ مایلی شرق سیلوا) نصب شده‌اند.

چگونه به آن‌جا بروید: کارولینای شمالی یکی از کم‌جاذبه‌ترین ایالت‌های آمریکا برای گردشگری است، اما زمین‌های کوهستانی، خط ساحلی آتلانتیک و جذابیت روستایی چشم‌نوازی دارد. «Bon Voyage»، تور مسافرتی ۱۱ روزه‌ای برای تفریح در کارولینای شمالی تدارک دیده است که دو شب آن در آشویل بین سیلوا و بلک ماونتین می‌گذرد (bon-voyage.co.uk). قیمت آن، ۱۷۹۵ دلار است و شامل بلیط پرواز، کرایه‌ی ماشین و اقامت هتل است. 

اطلاعات بیشتر: uk.visitnc.com؛ visittheusa.co.uk

۶. پست

پست

خلاصه: واشنگتن پست پیشنهاد می‌کند که اسناد و مدارک لو رفته درباره‌ی جنگ ویتنام در اوایل دهه‌ی هفتاد را منتشر کند.

نامزدی‌ها: دو نامزدی در بهترین تصویربرداری و بهترین بازیگر زن نقش مکمل (مریل استریپ).

لوکیشن: با این که فیلم درباره‌ی واشنگتن است، بسیاری از بخش‌های آن در نیویورک فیلم‌برداری شده است. دفتر «روزنامه» را می‌توان در خیابان هامیلتون ۴۴۰ در شهر وایت پلینز (حدود ۳۰ مایلی در شمال منهتن) پیدا کرد.

سایت اختصاصی: نخستین نمایش فیلم در ۱۴ دسامبر سال گذشته در نیوسام برگزار شد که موزه‌ای باشکوه در پایتخت آمریکا است و بسیاری از جزئیات روابط بین روزنامه‌ها - از جمله واشنگتن پست، را موشکافی می‌کند.

چگونه به آن جا بروید: با ویرجین هالیدی می‌توانید یک اقامت پنج روزه در هتل پنج ستاره واشنگتن (با منظره‌ای از کاخ سفید) را تنها با قیمت ۱۵۲۰ پوند رزرو کنید.

اطلاعات بیشتر: washington.org.

۷. شکل آب

شکل آب

خلاصه: کارگر نظافتی یک آزمایشگاه دولتی مخفی در بالتیمور در طول جنگ سرد عاشق موجودی می‌شود که یک محفظه برای آزمایش نگهداری می‌شود. 

نامزدی‌ها: سیزده نامزدی و برنده‌ی بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی تولید، بهترین موسیقی متن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بلند.

لوکیشن: فیلم در بالتیمور می‌گذرد، اما بزرگ‌ترین شهر ایالت مریلند حتی یک ثانیه هم در این فیلم نشان داده نمی‌شود. داستان این فیلم در کانادا – در درجه‌ی اول در تورنتو و شهر همیلتون در ایالت انتاریو – فیلم‌برداری شده است.

سایت اختصاصی: می‌توانید در رستوران «Lakeview» و سالن تئاتر «Elgin Winter Garden»  که هر دو در فیلم نمایش داده می‌شوند، غذا بخورید و به تماشای یک تئاتر بنشینید.

چگونه به آن‌جا بروید: با استفاده از «تعطیلات بریتیش ایرویز» می‌توانید یک تعطیلات پنج روزه در هتل پنج ستاره «Westin Prince Toronto» با قیمت ۸۱۳ پوند رزرو کنید (ba.com/holidays)

اطلاعات بیشتر: seetorontonow.com؛ ontariotravel.net؛ canada.travel

۸. ماجرای فانتوم

موضوع فانتوم

خلاصه: ماجرای فانتوم رابطه‌ی پر تنش و در عین حال پایدار یک طراح مد لباس زنانه و نامزدش را روایت می‌کند.

نامزدی‌ها: شش نامزدی، از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل برای دانیل دی-لوئیس در آخرین نقشی که قبل از بازنشستگی ایفا کرده است. (برنده‌ی بهترین طراحی لباس)

لوکیشن: این فیلم به لندن (به ویژه میدان فیتزروی) گره خورده است، اما مناظر وحشی پارک ملی «نورث‌یورک‌مورز» هم در آن نشان داده شده است (Northyorkmoors.org.uk).

سایت اختصاصی: اوولپن مانور، یک خانه متعلق به عصر تئودور که درست در خارج از اویل در گلاسستریش کاتسولد واقع شده و اقامتگاه روستایی دی لوئیس در این فیلم است. 

چگونه به آن‌جا بروید: یک اقامت سه روزه در «Summerfield Cottage» (برای دو نفر) برای ۲۵ می با قیمت ۳۰۰ پوند امکان‌پذیر است. 

اطلاعات بیشتر: cotswolds.com

۹. برو بیرون

برو بیرون

خلاصه: این فیلم، سفر آخر هفته‌ی یک سیاه‌پوست جوان به همراه نامزد سفیدپوستش به خانه‌ی والدینش در روستا را روایت می‌کند. این فیلم نگاهی جنجالی به روابط نژادی در آمریکای مدرن دارد. 

نامزدی‌ها: چهار نامزدی و در نهایت، برنده‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اصلی. 

لوکیشن: موقعیت اصلی فیلم معلوم نیست، فقط می‌دانیم که مربوط به جنوب آمریکا است و عمدتا در آلاباما فیلمبرداری شده است.

چگونه به آن‌جا بروید: «کامپلیت نورث آمریکا» یک سفر ۱۴ روزه در جاده‌ی «Bama, Blues & Bands» در جنوبی‌ترین مناطق آمریکا (ایالات جورجیا و آلاباما و می سی سی پی و لوئیزیانا) تدارک دیده است که در مونتگمری، بیرمنگام، هانتسویل و موسل شوالز توقف دارد. قیمت آن ۲۴۹۹ پوند است که شامل بلیط پرواز، کرایه‌ی ماشین و اقامت هتل می‌شود. (fulltenorthamerica.com) 

اطلاعات بیشتر: alabama.travel

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه