مجموعه مقبره الشعرا میزبان نمایش آثار هنری استاد احد حسینی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
مجموعه مقبره الشعرا میزبان نمایش آثار هنری استاد احد حسینی

آثار شاخص موزه ملی ایران در موزه آذربایجان به نمایش درمی‌آید و آثار هنری استاد احد حسینی به مجموعه مقبره‌الشعرا منتقل می‌شود.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث ‌فرهنگی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تصمیم اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی مبنی بر ارائه آثار فاخر موزه ملی ایران به‌منظور نمایش در موزه آذربایجان خبر از انتقال آثار هنری استاد احد حسینی به مجموعه فرهنگی تاریخی مقبر‌ه ‌الشعرای تبریز داد.

مرتضی آبدار دیروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ گفت:

این جابجایی به‌منظور ایجاد امکان نمایش آثار فاخر موزه ملی ایران در راستای اهداف «تبریز‌۲۰۱۸» و دستور معاون رئیس‌جمهوری در بازدید از موزه آذربایجان مبنی بر بازبینی محتوایی موزه و طبق توافق به عمل آمده با استاد احد حسینی صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد که باید جایگاه آثار نفیس استاد حسینی حفظ شده و از شهرداری کلانشهر تبریز در راستای ایجاد امکان این جابه‌جایی قدردانی شود، همچنین بیان کرد:

این آثار جزو نفایس هنری معاصر استان به شمار می‌رود، اما برای ایجاد امکان نمایش آثار موزه ملی و ایجاد تطابق محتوایی ناگزیر از این جابجایی بودیم که دستور شهردار محترم تبریز در اختصاص مکانی شایسته برای این آثار بسیار کارساز بود و طبق توافق به عمل آمده این آثار در مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرای تبریز به‌عنوان موزه هنرهای معاصر استاد احد حسینی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته آبدار همکاری ارزنده استاد حسینی در تحقق این مهم شایسته تقدیر است. این اقدام به‌صورت تخصصی و از سوی شخص او صورت می‌گیرد تا با کمترین مشکلی مجسمه‌ها در محل جدید استقرار یابند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد:

تمام عزم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بر این امر استوار شده است که پایتختیِ تبریز برای گردشگری کشورهای اسلامی فتح بابی باشد برای ارتقای کمی و کیفی موزه‌های استان و در این راستا و در یکسال گذشته اقدامات مختلفی در عرصه بهسازی فضاهای موزه‌ای و مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:

اگر بناست تا کیفیت موزه‌های استان ارتقا یابد، باید در کنار اقدامات ساختاری زمینه نمایش آثار فاخر ملی را فراهم آوریم، چراکه نمایش برخی آثار و نفایس ملی در موزه‌های استان می‌تواند توجه طیف خاصی از گردشگران فرهنگی را به موزه های تبریز و استان معطوف کند که یقینا رضایت گردشگران و عموم مردم را به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه