جشنواره باغ کوکنهف هلند، معروف‌ترین باغ گل جهان

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
جشنواره باغ کوکنهف هلند، معروف‌ترین باغ گل جهان

احتمالا تاکنون اسم رز هلندی یا انواع مختلف گل‌های زیبا از هلند به گوش‌تان خورده است. هلند یکی از برترین مکان‌های پرورش گل در سراسر جهان است.

بسیاری از افراد با دیدن حتی یک شاخه گل، آرامش می‌گیرند و از آن لذت می‌برند. حال تصور کنید باغی از گل‌های رنگارنگ با وسعت زیاد پیش روی شما قرار گیرد؛ آنجا است که روح انسان را جلا می‌دهد. کوکنهف یک تجربه عالی در میان گل‌ها است. بالغ‌بر ۷ میلیون پیاز گل و ۸۰۰ نوع مختلف گل لاله در آنجا یافت می‌شود.

باغ کوکنهف هلند، باغی از انواع گل‌های مختلف رنگارنگ با چینش بسیار منظم و دقیق و یکی از برترین، زیباترین و هنرمندانه‌ترین باغ‌های گل در جهان است که در نزدیکی شهرهای لیسه و لایدن ، هلند قرار دارد. این باغ هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است. جشنواره گل کوکنهف سال ۲۰۱۸ از تاریخ ۲۲ مارس تا ۱۳ می (۲ فروردین الی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار می‌شود. این باغ در روزهای ذکر شده از ساعت ۸ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر و محل فروش بلیت‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است. بلیت‌ها به صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رسد.

کوکنهف

تاریخچه کوکنهف

جالب است بدانید قدمت باغ کوکنهف به قرن ۱۵ برمی‌گردد. کنتس ژاکلین باواریا، میوه‌ها و گل‌ها را از جنگل جمع‌آوری می‌کرد و از آن‌ها در باغ گل قصر Teylingen استفاده می‌کرد. قصر کوکنهف در سال ۱۶۴۱ در فضایی بالغ بر ۲۰۰ هکتار ساخته شد. کوکنهف به معنای باغچه آشپزخانه است. طراحی مجدد این باغ در سال ۱۸۵۷، توسط دیوید زوچر و پسرش که طراح پارک وندل آمستردام نیز بوده‌اند، انجام شده است. این باغ را به سبک انگلیسی‌ها طراحی کرده‌اند.

کوکنهف

در سال ۱۹۴۹، ۲۰ گروه از تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیازهای گل به کوکنهف آمدند و به مناسبت تولد کوکنهف آن را به یک پارک بهاری تبدیل و از زمین‌های آن برای نمایش دائم پیازهای گل‌های بهاری استفاده کردند. در سال ۱۹۵۰ این باغ برای بازدید عموم افتتاح شد و در اولین افتتاحیه خود میزبان ۲۳۶۰۰۰ بازدیدکننده بود. در سال ۲۰۱۸، ۶۹امین دوره جشنواره کوکنهف با تم «عاشقانه در گل‌ها» (Romance in Flowers) برگزار می‌شود. طی ۶۷ سال گذشته این باغ به یک جاذبه مشهور جهانی تبدیل شده است.

اهداف کوکنهف

کوکنهف یک نمایشگاه مستقل و بین‌المللی برای بخش گل‌داری هلند است و تأکید ویژه آن بر روی پیاز گل‌ها است. در طول یک بازه ۸ هفته‌ای تمام زیبایی‌های بخش گل هلندی را به نمایش می‌گذارد. این پارک بر روی ۷ میلیون پیاز گل بهاری تمرکز می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا نمایشی زنده از کاتالوگ‌های خود عرضه کنند. در بیش از ٢٠ نمایشگاه گل، ۵٠٠ پرورش‌دهنده گل، طیف متنوعی از شاخه‌های گل و گیاهان گلدانی را ارائه می‌کنند.

کوکنهف

کوکنهف یک پلت فرم برای بخش پرورش گل هلندی است که در آن غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان محصولات خود مانند پیاز گل‌ها و انواع مختلف گل را به نمایش می‌گذارند، این چیزی است که کوکنهف را به یک مکان تجاری تبدیل می‌کند و یک فرصت عالی برای شبکه کسب و کار گل در سراسر جهان ایجاد می‌کند. کوکنهف یک رابط قوی برای تمام سازمان‌های مرتبط با بخش گل، باغ و گردشگری است.

کوکنهف

در باغ کوکنهف می‌توانید طیف گسترده‌ای از مدل‌های مختلف باغ مشاهده کنید؛ برای مثال: منظره باغ انگلیسی از مسیرهای پرپیچ و تاب تشکیل شده است. باغ تاریخی یک باغ محصور است که در آن شما می‌توانید انواع پیازهای گل قدیمی را مشاهده کنید. باغ طبیعت آن از یک باغ آبی تشکیل شده است که در آن بوته‌های گیاهان مختلف یافت می‌شود. باغ کشور ژاپن یک باغ غیرسنتی است که در یک محیط کاملا طبیعی ایجاد شده است. گل‌های لاله کوکنهف محبوب بسیاری از بازدیدکنندگان است. بسیاری از افراد مشهور طی سال‌های مختلف از این باغ دیدن کرده‌اند.

کوکنهف

در تمامی غرفه‌های پارک وای فای رایگان موجود است؛ و برای افراد معلول نیز امکان استفاده از ویلچرها فراهم است. باغ کوکنهف برای کودکان هم بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و شما می‌توانید یک روز عالی را به همراه خانواده در آنجا بگذرانید.

در این باغ افرادی جهت راهنمایی بازدیدکنندگان هستند که تمام باغ را طی ۶۰ دقیقه به شما نمایش می‌دهند؛ و راجع به تمام قسمت‌ها و تاریخچه باغ برای شما توضیح می‌دهند. این راهنماها به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و غیره صحبت می‌کنند. ماکزیمم تعداد افرادی که با آن‌ها می‌توانند همراه شوند، ۲۵ نفر است و هزینه همراهی آن‌ها ۱۳۵ یورو است.

یکی از فعالیت‌های جالبی که می‌توانید انجام دهید، قایق‌رانی در اطراف کوکنهف است. در ادامه شما را به دیدن گالری عکس‌های زیبای این باغ دعوت می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط:

منبع keukenhof

دیدگاه