تاخیر چندین ساعته در پرواز هواپیمایی اوکراین اینترنشنال و آوارگی مسافران ایرانی در فرودگاه کیف

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
تاخیر چندین ساعته در پرواز هواپیمایی اوکراین اینترنشنال و آوارگی مسافران ایرانی در فرودگاه کیف

به نقل از مسافران ایرانی هواپیمایی اوکراین اینترنشنال، برخی از پروازهای این هواپیمایی با تاخیر طولانی همراه شده و در این شرایط هیچ خدماتی به مسافران ایرانی ارائه نشده است.

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال، ایرلاینی اوکراینی و حامل پرچم کشور اوکراین است که با داشتن دفتری در تهران، به ارائه‌ خدمات می‌پردازد. با توجه به اینکه هاب این شرکت هواپیمایی در کیف، پایتخت اوکراین قرار دارد، از این‌رو مسافرانی که قصد سفر به اروپا داشته و از خدمات این هواپیمایی استفاده می‌کنند، بعضا باید برای تعویض هواپیما، ترانزیت چند ساعته را در فرودگاه کیف تجربه کنند که البته این موضوع امری عادی است؛ اما مساله زمانی برای مسافران ایرانی توهین‌آمیز می‌شود که پرواز‌های این ایرلاین دچار تاخیر شده یا کلا لغو می‌شوند.

اوکراین اینترنشنال

براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از خوانندگان کجارو که از تهران راهی ویلنیوس بوده، این شرکت هواپیمایی هیچ خدماتی را به مسافران ایرانی که به دلیل لغو پرواز دوم آن‌ها مجبور به حضور در فرودگاه کیف شده‌اند، ارائه نکرده است و آن‌ها مجبور شده‌اند تا کل روز گذشته را در سالن ترانزیت فرودگاه سپری کنند. عموما در صورت تاخیر چند ساعته، هواپیمایی‌ها امکانات رفاهی مانند ارائه هتل یا غذا را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، اما هواپیمایی اوکراین اینترنشنال هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است.

اوکراین اینترنشنال

مسافران ایرانی در صورت تاخیر یا لغو پروازهای خود در فرودگاه کیف با پاسخ منفی برای رزرو هتل روبرو می‌شوند که دلیل آن لزوم اخذ ویزای ورود به اوکراین به دلیل داشتن پاسپورت ایرانی است. در صورت درخواست صدور ویزا نیز، لزوم وجود دعوتنامه برای شهروندان ایرانی به عنوان دلیل مخالفت با صدور ویزا بیان می‌شود. اما این پایان ماجرا نیست، چراکه دست‌اندکاران هواپیمایی کیف در برابر هر درخواستی که البته وظیفه‌ آن‌ها برای جلب رضایت مشتریان است، مخالفت می‌کنند که البته این مخالفت تنها برای مسافران ایرانی صادق است. برای مثال، مسافران ایرانی که باید ساعت‌ها در انتظار فرارسیدن زمان پرواز جایگزین باشند، حتی اجازه‌ استفاده از بیزینس لانج فرودگاه را نیز نداشته و هواپیمایی اوکراین اینترنشنال حتی مسئولیت تامین وعده‌های غذایی را نیز برعهده نمی‌گیرد.

اوکراین اینترنشنال

این ماجرا زمانی جالب می‌شود که اوکراین اینترنشنال پرواز‌های جایگزینی را نزدیک به شهر مقصدی که پرواز آن لغو شده، ارائه می‌کند. مسافران در صورت لغو پرواز، گزینه‌هایی غیر از انتظار طولانی مدت در فرودگاه برای آماده شدن پرواز بعدی دارند و این گزینه مسافرت به نزدیک‌ترین شهر به مقصد اصلی است، حال آنکه هواپیمایی اوکراین در صورت قبول گزینه‌ی دوم، از مشتریان خود تعهدی را مبنی بر نداشتن مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌ها از شهر دوم به مقصد اصلی دریافت می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه