ماجراجویان برتر نشنال جئوگرافی: از کوهنوردان جسور تا عکاسان سختکوش

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
ماجراجویان برتر نشنال جئوگرافی: از کوهنوردان جسور تا عکاسان سختکوش

از کوهنوردی که کوه ترسناک ال-کاپیتان را با دست خالی بالا رفت تا مردی که اورست را ۲۶ ساعته فتح کرد: این‌ها همان مسافرانی هستند که «ماجراجویان سال» نام گرفتند.

نشنال جئوگرافی، هر سال دستاوردهای افراد در زمینه‌های اکتشاف، ورزش‌های ماجراجویانه، حفظ منابع طبیعی و انسان‌دوستی را در فهرستی تحت عنوان «ماجراجویان سال» منتشر می‌کند.

به‌تازگی هم فهرستی از برندگان خود را برای سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است که بعضی از آن‌ها، کارهایی به‌ظاهر غیرممکن بوده‌اند، مانند پیمودن رخ عمودی هولناک کوه ال-کاپیتان در پارک ملی یوسمیتی، بدون اسفاده از طناب و همچنین، فتح اورست بدون استفاده از اکسیژن اضافی، از کمپ پایه و فقط در عرض ۲۶ ساعت.

آندریا لیچ، مدیر ارشد بخش سفر و ماجراجویی نشنال جئوگرافیک، گفت:

داستان‌های ما در نشنال جئوگرافی الهام‌بخش مردم برای پیگیری ماجراهای خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جهان اطراف‌شان بوده است.

ماجراجویان امسال ما مرزهای امکان را جابه‌جا کرده‌اند و نمونه‌ای از روحیه‌ی کاوشگرانه‌ی نشنال جئوگرافی هستند. ما با سرمستی فراوان، موفقیت‌های آن‌ها را قدر می‌نهیم.

در ادامه، برخی از برندگان امسان نشنال جئوگرافیک را مرور می‌کنیم.

الکس هانولد

نشنال جئوگرافیک

الکس هانولد، صخره‌نورد آمریکایی، در حین اولین صعود بدون طناب از کوه ال-کاپیتان (El Capitan) در پارک ملی یوسمیت است. او بنیانگذار بنیاد هانولد است که از طرح‌های جهانی انرژی پاک پشتیبانی می‌کند.

نشنال جئوگرافیک

در این عکس، آقای هانولد در راس قله‌ی ال-کاپیتان پس از به پایان رساندن اولین صعود بدون طناب (بدون طناب یا هرگونه حمایتی) از دیوار گرانیتی ۹۱۴ متری در ماه ژوئن ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

دانلود ویدیو

هیلاری نلسون اونیل

نشنال جئوگرافیک

هیلاری نلسون اونیل از ایالت واشنگتن، کوهنورد و اسکی‌باز-کوهنورد است. او بیش از ۲۰ سال است که به‌صورت حرفه‌ای به ورزش ماجراجویانه مشغول است و اولین بار، پاپسورا یا قله‌ی شیطان را در سال ۱۹۹۹ دید. او این محل را به ذهنش سپرد و سال‌ها، با هدف فتح این قله، تمرین کرد. علی‌رغم ناکامی در فتح قله در سال ۲۰۱۳، اشتیاق بیش از حد او نسبت به این کوه باعث شد که یک بار دیگر به این کوه برگردد؛ کاری که پیش از این هرگز انجام نداده بود. سرانجام، توانست در سال ۲۰۱۷ به قله صعود کند و این مسیر را با اسکی بپیماید.

نشنال جئوگرافیک

هیلاری از یک کمپ موقت در ارتفاع ۵۶۳۹ متری در کازینو ریج، کوه دینالی آلاسکا به بیرون نگاه می‌کند. یک روز بعد از روزی که این عکس گرفته شد، او و کوهنورد همراهش، جیم موریسون، این قله را فتح کردند.

راجش مگار

نشنال جئوگرافیک

راجش مگار، از کاتماندو، در مسیر خانه در یک راه کوهستانی در دره‌ی «لاور ماستنگ» نپال دیده می‌شود. او یک دوچرخه‌سوار کوهستانی است و در اولین مسابقات قهرمانی ملی نپال با استفاده از دوچرخه‌ی مدل فرانکنشتاین، رقابت کرد؛ این دوچرخه، یک مدل کوهستانی کم هزینه است که خودش آن را اصلاح کرده است.

نشنال جئوگرافیک

راجش، کوهستان هیمالیا را با استفاده از دوچرخه‌ی خود پیموده است. او به‌عنوان یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای، مسیرهای کوهستانی فراوانی که در نپال وجود دارند را به‌عنوان یک راهنمای تور دوچرخه‌سواری با گردشگران به اشتراک می‌گذارد.

کیلین جورنت

نشنال جئوگرافیک

کیلین جورنت اسپانیایی در اولین صعود خود به کوه اورست در ماه مه ۲۰۱۷ در حال استراحت است. جورنت، علی‌رغم کندی حرکتش که به خاطر ابتلا به معده درد که باعث تهوع و تشنج وی شد، اولین صعود خود را از رخ شمالی اورست، از کمپ پایه در نزدیکی صومعه‌ی رانگبوک در ارتفاع ۵۱۰۰ متری در تبت آغاز کرد و بعد از ۲۶ ساعت حرکت مستمر، در نیمه شب ۲۱ مه به قله‌ی ۸۴۸۴۸ متری صعود کرد. به گفته‌ی فدراسیون بین‌المللی اسکی‌سواری که بر مسابقاتی که در ارتفاع بالا برگزار می‌شوند نظارت می‌کند، این صعود سریع‌ترین صعود بدون استفاده از اکسیژن مکمل بود.

نشنال جئوگرافیک

کیلین در حال عبور از کمپ ۲ در هنگام نخستین صعود خود به قله‌ی اورست است. او یک کوهنورد فوق‌العاده و اسکی‌سوار-کوهنورد است که رکورد سرعت را در همه کوه‌های جهان شکسته است.

پل نیکلن و کریستینا میترمایر

نشنال جئوگرافیک

عکاس و زیست‌شناس، پل نیکلن از کانادا، با گونه‌های سرخ‌شده و مژه‌های یخ‌زده در حال لبخند زدن است. او به‌همراه کریستینا میترمایر اقدام به تاسیس بنیاد میراث دریا (Sea Legacy) با هدف ایجاد و حفاظت از اقیانوس‌های سالم کرد. هدف او، انجام این کار با بیان داستان‌های بصری قانع‌کننده است.

نشنال جئوگرافیک

عکاس و دانشمند دریایی، کریستینا میترمایر، اهل مکزیک، از داخل یک هلیکوپتر به بیرون نگاه می‌کند. او و پل در سال ۲۰۱۷، با استفاده از فیلم‌های خود درباره‌ی خرس‌های قطبی که از شدت گرسنگی در حال مرگ هستند، بحثی جهانی درباره‌ی حفاظت از قطب راه انداختند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه