پذیرش بیت کوین توسط هیئت گردشگری آلمان

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
پذیرش بیت کوین توسط هیئت گردشگری آلمان

آلمان، با اتخاذ تصمیمی منعطفانه در خصوص «ارز دیجیتال»، برای افزایش درآمد حاصل از گردشگری خود تلاش می‌کند. 

هیئت گردشگری آلمان، استفاده از بیت کوین را برای خدمات گردشگری پذیرفت؛ این کار می‌تواند موجب افزایش درآمد حاصل از گردشگری شود. این سازمان که دفاتر آن در ۳۲ کشور جهان مستقر است، در راستای جذب گردشگر برای مقصدهای آلمان فعالیت می‌کند. همچنین، این هیئت پیشنهاد کرده است که از فناوری «بلاک چین» در اقتصاد گردشگری آلمان استفاده شود.

از این به بعد گردشگران می‌توانند هزینه‌ی آن دسته از خدمات گردشگری را که توسط هیئت ملی گردشگری آلمان (GNTB) ارائه می‌شود، به‌صورت رمزنگاری شده پرداخت کنند.

هیئت گردشگری آلمان، این کشور را به عنوان مقصدی برای سفر تبلیغ می‌کند که از ماه مارس امسال، پرداخت‌هایی که به صورت بیت کوین انجام می‌شود را می‌پذیرد. همچنین، طرح‌های «میان مدتی» برای تست فناوری بلاک چین در پردازش معاملات مالی بین المللی آن اعلام شده است.

فناوری بلاک چین، چشم‌انداز جالبی در رابطه با سرعت، شفافیت و امنیت انتقال مالی ارائه می‌دهد. اعلامیه‌ی هیئت گردشگری آلمان، همچنین، بر «پتانسیل بهبود و صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ی» بلاک چین در معاملات بین‌المللی تاکید می‌کند.

هیئت ملی گردشگری آلمان در راستای ارتقای فرصت‌های بین المللی در آلمان تلاش می‌کند تا این کشور را به عنوان یک مقصد گردشگری متنوع و جذاب معرفی کند. برای دست یافتن به این جایگاه، این هیئت خدمات مختلفی را با همکاری با بنگاه‌های تجاری آلمان – از واحدهای حمل و نقلی و بخش اقامت گرفته تا فرصت‌های خرید و جاذبه‌های گردشگری – ارائه می‌دهد.

مقامات گردشگری در آلمان که یکی از اقتصادهای بزرگ اروپا است، رویکرد نسبتا منعطفی را در برابر کریپتو کارنسی (CryptoCurrency: نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده با امنیت بالا) اتخاذ کرده است. وزارت اقتصاد فدرال اعلام کرده است که در صورت استفاده از بیت کوین برای معامله و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه‌های خدمات ارائه شده توسط این هیئت، نباید مالیاتی به آن تعلق بگیرد. در این اطلاعیه، به صراحت، محبوب‌ترین ارز موجود را به عنوان یک واحد ارزی به رسمیت شناخته است.

بافین (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht)، مرجع تصمیم‌گیرنده در خصوص امور مالی آلمان، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که به مقررات مربوط به ابزارهای سنتی مالی توجه کنند و مطابق با الزامات فعلی عمل کنند. بافین، شرایط مطلوب برای پذیرش بیت کوین در کشور را ایجاد کرده است. سال گذشته، بزرگ‌ترین پورتال تحویل مواد غذایی در آلمان، Lieferando.de، اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان یک ابزار مالی می‌پذیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه