عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵
عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز

مراسم نوروزگاه رامهرمز، جمعه شب، ۱۰ فروردین ‎ ،۹۷به همراه برنامه‎های گوناگون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برپا شد.

محمد محمدعلی‎نژاد، رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز، امروز، شنبه ۱۱ فروردین ‎ ،۹۷گفت:

نوروزگاه شهرستان شامگاه، ۱۰ فروردین ‎ ۹۷از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان و تنی چند از مسئولان شهرستان رامهرمز در محل عمارت تاریخی صمیمی برگزار شد.

وی اضافه کرد:

اجرای زنده موسیقی محلی، اجرای نمایش حاجی‎فیروز، عکاسی با لباس محلی، ارائه و عرضه دم‌نوش‎های گیاهی، غذاهای محلی و سوغات رامهرمز، عرضه لبنیات، سبزیجات و ترشیجات، آش و نیز نان محلی به‌صورت سنتی درون سیاه‎چادر، تدارک موزه مردم‎شناسی در محل عمارت از جمله برنامه‎هایی بود که به اجرا درآمد و با استقبال بسیار عالی گردشگران همراه شد.

 

محمدعلی‎نژاد به حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در بخشی از این جشنواره اشاره کرد و افزود:

علیرضا ایزدی ضمن بازدید از غرفه‎ها و سفره هفت‎سین تعبیه‎شده در محل عمارت، در نشستی نیز با اعضای اداره میراث فرهنگی رامهرمز شرکت کرد و در خصوص مسائل مختلف با این اعضا گفت‎وگو کرد.

او عنوان کرد:

در این نشست صمیمی، درباره موضوع راه‎اندازی موزه رامهرمز، سامان‌دهی باغ عمارت صمیمی، درخواست انعقاد قرارداد با باغبان‎ها و رسیدگی به عمارت امیرمجاهد (خانه بهبهانی) صحبت شد که مدیرکل نیز در این راستا قول بررسی موضوعات و همکاری همه‎جانبه را داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز تصریح کرد:

ما امسال شاهد حجم انبوه و چشمگیری از مسافران نوروزی به رامهرمز هستیم؛ به گونه‎ای که پارک‎ها و عمارت صمیمی روزانه لبریز از جمعیت می‎شوند و به‌جرئت می‎توان گفت حجم مسافران ورودی نوروزی به نسبت سال گذشته، چیزی در حدود دو تا سه برابر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه