ثبت بیش از ۵۳٫۵ میلیون اقامت در کشور تا دهم فروردین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
ثبت بیش از ۵۳٫۵ میلیون اقامت در کشور تا دهم فروردین

اقامت نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد پیدا کرده است.

محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت:

 ۸۱میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور نیز تا ۱۰ فروردین‌ماه ثبت شده است که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

به گفته محب‌خدایی براساس آمارها، استان مازندران همچنان رتبه اول سفرهای نوروزی را از آن خود کرده است و ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۲۲۳ نفرشب، تا دهم فروردین ماه در این استان اقامت ثبت شده است.

به گفته وی استان گیلان با ثبت ۷میلیون و ۵۸۸ هزار و ۱۷۰ نفرشب اقامت در رده دوم سفرهای نوروزی گردشگران نوروزی قرار دارد و استان بوشهر نیز با ثبت ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۹۹ نفرشب اقامت نوروزی، سومین جایگاه را در سفرهای نوروزی گردشگران نوروزی کسب کرده است.

استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی تا دهم فروردین‌ماه توانستند جایگاه چهارم تا هفتم سفرهای نوروزی را کسب کنند.

با توجه به گفته معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی ۵۵ هزار و ۹۲ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و هتل‌ها تا دهم فروردین‌ماه جاری انجام شده که ۴۳۸۷ اخطار و تذکر و تعلیق و حتی تعطیلی به این مراکز اعلام شده است.

او همچنین خبر از کاهش ۵۴ درصدی شکایات گردشگران و مسافران نوروزی داد و بیان کرد:

تا دهم فروردین‌ماه جاری تنها ۴۰۷ شکایت از خدمات گردشگری به ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه شده است.

بنا به گفته محب‌خدایی ۱۷۵۰ واحد گردشگری در کشور به خاطر عرضه خدمات خوب و باکیفیت به گردشگران نوروزی تا دهم فروردین‌ماه تشویق شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه