کاهش رشد گردشگری آمریکا در سال ۲۰۱۷

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کاهش رشد گردشگری آمریکا در سال ۲۰۱۷

٪۲٫۳ درصد رشد گردشگری ایالات متحده در سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که مسافران بین‌المللی به دنبال مقصدهای جدید گردشگری هستند.

بخش گردشگری ایالات متحده، تا به حال بزرگ‌ترین بخش گردشگری در جهان بوده است و در سال گذشته، درآمدی بالغ بر ۱٫۵ تریلیون دلار برای اقتصاد آمریکا با خود به همراه داشته است. صنعت گردشگری آمریکا موفق شده بود که از کشورهای دیگر جهان پیشی بگیرد و سهم تولید ناخالص داخلی و صادرات گردشگر ایالات متحده، توانست به جایگاه اول جهان دست یابد.

ولی، طبق تحقیق جدیدی که از سوی شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) منتشر شده است، این صنعت قابلیت‌های بیشتری دارد. آشکار شده است که گردشگری ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با رشد ۹٫۸ درصدی چین، رشد ۷ درصدی اسپانیا، رشد ۶٫۲ درصدی بریتانیای کبیر و رشد ۵٫٪ درصدی کانادا، تنها ۲٫۳ درصد رشد کرده است.

هلن مارانو، معاون اجرایی WTTC، اعلام کرد که گزارش تاثیرات اقتصادی WTTC حاکی از آن است که مسافران بین المللی ترجیح می‌دهند که به جای ایالات متحده یا مکان‌هایی که فاصله‌ی کمی با خانه‌شان دارد، مقصدهای جدیدی را تجربه کنند.

او افزود که بازار گردشگری بین المللی از سال ۲۰۱۰ به بعد به سرعت در حال رشد است، اما طبق داده‌های اولیه، در سال ۲۰۱۷ تعداد گردشگران ایالات متحده ۴٪ کمتر از سال ۲۰۱۶ بوده است.

مارانو به این نکته اشاره می‌کند که چندین نکته‌ی مهم در این خصوص وجود دارد و نمی‌توان این مسئله را تنها به یک موضوع نسبت داد. مسافران بین المللی نمی‌توانند زمان طولانی در ایالات متحده باقی بمانند، چرا که ارزش دلار طی چند سال گذشته رشد زیادی داشته است.

ایالات متحده باید به گردشگران این‌گونه القا کند که در این کشور، شرایط خوبی برای کسب و کار وجود دارد و گوناگونی انسان‌ها و صمیمیت آمریکایی‌ها، سرمایه‌ای ارزشمند و جامع است که هر مسافر بین المللی می‌تواند روی آن حساب کند.

نام ایالات متحده‌ی آمریکا باید نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی عالی و فضای محبت‌آمیز کشور باشد و اگر آمریکایی‌ها نتوانند سهم خود را در بازار گردشگری حفظ کنند، آینده‌ی مسافران بین المللی در این کشور به خطر می‌افتد.

ایالات متحده، همه‌ی ابزار و استعدادهای لازم برای تغییر وضعیت فعلی، تقویت همکاری با دست اندر کاران این صنعت و سازمان‌های مهم دولتی را در اختیار دارد و این اولین باری نیست که گردشگری ایالات متحده در سراشیبی قرار گرفته است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه