لحظه نفس گیر ورود یوزپلنگ به ماشین گردشگران

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
لحظه نفس گیر ورود یوزپلنگ به ماشین گردشگران

یک گروه سافاری در آفریقا به قدری به طبیعت نزدیک شدند که یوزپلنگ‌ها، با نادیده گرفتن مرزهای بین انسان و حیوان، تصمیم گرفتند وارد ماشین شوند.

هایس به همراه چند گردشگر دیگر در یکی از تورهای گراند رواحا سافاری (Grand Ruaha Safari) در پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park) تانزانیا شرکت کرده بودند که ناگهان، یک یوزپلنگ روی کاپوت لندرور SUV آن‌ها پرید و یوزپلنگ دیگری هم از در عقب وارد ماشین شد.

هایس می‌گوید:

ما متوجه کنجکاوی یوزپلنگ‌ها نسبت به خودروی خودمان شدیم، اما برای دور شدن از محل یا هر کار دیگری دیر شده بود، نمی‌خواستیم که حیوانات را بترسانیم. چون در این صورت است که اتفاقات ناگواری می‌افتد.

او اضافه می‌کند که با این‌که اتفاق غیرمعمولی رخ داده بود؛ اما مسافرها، خوشبختانه، آمادگی لازم برای هر اتفاقی را داشتند.

در فیلم کوتاهی که از این حادثه به اشتراک گذاشته شده است، یوزپلنگ کنجکاوی دیده می‌شود که روی صندلی عقب ماشین در حال جستجو است و قبل از این که روی آن آرام بگیرد، نگاهی به اطرافش می‌اندازد.

دانلود ویدیو

طبق گزارش بی بی سی، این یوزپلنگ حدود ۱۰ دقیقه به دور خودرو گشت تا این که تصمیم گرفت برای پیدا کردن غذا از آن جا دور شود؛ تجربه‌ای واقعا هیجان‌انگیز بود.

هایس که اهل سیاتل است می‌گوید راهنمای توری که همراه او بود، به حفظ آرامشش در زمان حادثه خیلی کمک کرد و به او گفت که از برقراری تماس چشمی با یوزپلنگ یا هر حرکت ناگهانی جلوگیری کند تا اعتماد حیوانی که در ماشین بود را جلب کنند.

هایس می‌گوید:

باید ذهنم را از هر افکاری پاک می‌کردم، چون طبق تعریف‌هایی که شکارچیان در مورد اتفاقاتی از این دست داشته‌اند، آن‌ها می‌توانند ترس و هر ناراحتی را احساس کنند و بر همان اساس، واکنش نشان می‌دهند.

اگرچه این تجربه، یکی از «ترسناک‌ترین لحظات» زندگی او بود؛ اما به شدت هیجان‌زده بود. او می‌گوید:

تا حد مرگ ترسیده بودم؛ اما هیچ‌وقت تا این حد سرزندگی را تجربه نکرده بودم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه