اولین پرواز هواپیمایی قبرس از لارناکا به آتن

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
اولین پرواز هواپیمایی قبرس از لارناکا به آتن

طی یک مراسم رسمی و با حضور مهمانانی از دو کشور، خط هوایی قبرس-یونان افتتاح شد.

 اولین هواپیما از شرکت هواپیمایی  قبرس ایرویز (Cyprus Airways) پریروز به فرودگاه بین المللی آلفتریوس ونیزلوس «Eleftherios Venizelos» در آتنیونان نشست. اولین پرواز هواپیمایی قبرس به آتن در ساعت ۳ بعدازظهر از لارناکا خارج و در سال ۴:۴۵ بعدازظهر در آتن به زمین نشست. هواپیمای این شرکت هواپیمایی طی یک مراسم افتتاحیه و با شلیک گلوله‌های آب در فرودگاه بین‌المللی آتن مورد استقبال رسمی قرار گرفت و در ادامه، مراسم گره زدن روبان با حضور مهمانان رسمی و مسافران در گیت A5 فرودگاه برگزار شد که نمادی از پیوند هوایی دو کشور است.

شرکت هواپیمایی قبرس ایرویز، با ۲ پرواز در هفته، لارناکا را به آتن متصل خواهد کرد و از اول ژوئن ۲۰۱۸، تعداد پروازهای خود را به ۴ پرواز در هفته خواهد رساند.

در ماه ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۶، شرکت چارلی ایرلندز، یک شرکت قبرسی، موفق شد که حق تجاری استفاده از علامت تجاری قبرس ایرویز را به دمت یک دهه به دست آورد. این شرکت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، پروازهای خود را به سمت ۴ مقصد آغاز کرد.

قطب شرکت هواپیمایی قبرس ایرویز، فرودگاه بین‌المللی لارناکا است. تمام پروازهای آن با استفاده از هواپیمای ایرباس A319 مدرن با ظرفیت ۱۴۴ صندلی در کلاس اقتصادی انجام می‌شود.

هدف بلند مدت این شرکت، کمک به افزایش گردشگری در قبرس و توسعه‌ی افق مسافران محلی است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه