تلاش برای تبدیل گردشگری دبی به بازار بلاک چین برای غنی سازی صنعت گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
تلاش برای تبدیل گردشگری دبی به بازار بلاک چین برای غنی سازی صنعت گردشگری

مقامات دبی،‌ تلاش می‌کنند تا گردشگری در این کشور را سریع‌تر، هموارتر و آسان‌تر سازند تا تعداد گردشگران آن بالاتر رود.

به عنوان بخشی از طرح نوآورانه‌ی دبی 10X، «گردشگری دبی» در حال برنامه‌ریزی برای ساختن یک بازار بلاک چین برای صنعت گردشگری و مسافرت است.

هدف بازار بلاک چین در مرحله‌ی اول و طی ۲۴ ماه آینده، افزودن کانال‌های توزیع‌کننده‌ی بیشتر برای هتل‌ها است تا سفر را برای مشتریان خود سریع‌تر، هموارتر و آسان‌تر سازد.

مدیران «گردشگری دبی» می‌گویند که هدف آن‌ها فراهم کردن دسترسی مستقیم مهمانان بین‌المللی به انواع گزینه‌های موجود در همه‌ی ابعاد در گردشگری محلی در بستری امن، شفاف و در زمان واقعی است.

این بازار بلاک چین از ویژگی یک ابتکار عمل بهره می‌برد که راه حل‌های پیچیده‌ی بلاک چین را با انعقاد قراردادهای هوشمندانه در میان مسئولین برنامه‌ریزی برای سفر و نیز، قیمت‌گذاری‌های شفاف ارائه می‌دهد تا مسافران بتوانند حق انتخاب بیشری در برنامه‌ریزی خود داشته باشند.

هدف از یک بازار بلاک چین، ارائه‌ی فهرست گزینه‌های موجود در دبی در یک زمان واقعی و با قیمت مناسب است تا صاحبان مشاغل کوچک‌تر هم از فرصت‌های برابر برای جذب مشتریان بهره‌مند شوند و در نتیجه، تعداد گردشگران افزایش یابد.

این کار همچنین به مشارکت بیشتر شرکت‌ها و کارآفرینان و ورود آن‌ها به بخش گردشگری دبی و در نتیجه افزایش اشتغال می‌انجامد.

همچنین، «گردشگری دبی» می‌گوید این بازار ارتباطی تنگاتنگ با همه‌ی مقامات نظارتی مربوطه در دبی و همکاران‌شان در نهادهای دولتی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه