دیدنی های دبی

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

جاهای دیدنی دبی؛ از جزیره نخل جمیرا تا برج العرب

در دبی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در سفر به این شهر نباید از دست داد؛ شهری که بسیاری از جاهایی که در دنیا دکورددار هستند را در خود جای داده و امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده است. حتی اگر در کشور امارات زندگی می‌کنید، برخی جاذبه‌های گردشگری خاص در دبی وجود دارد که هر کسی باید از آن‌ها دیدن کند؛ چه برای تعطیلات آخر هفته به این شهر بروید یا گذراندن سفری طولانی. در ادامه می‌خواهیم برخی از جاهای دیدنی دبی را که هرکسی در سفر به دبی باید از آن‌ها بازدید کند، به شما معرفی کنیم تا حتما آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید. 

مدینه جمیرا

منطقه ای مسکونی در کنار دریاچه

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Donaldytong)

در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد و شما را امکانات این تفرجگاه که شامل ۵۰ رستوران و بار است، می‌رساند؛ شما می‌توانید سوار قایق‌های چوبی سنتی شوید و به مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای عربی قدیمی است و در آن هتل‌هایی مثل القصر، مینا السلام و النسیم قرار دارد؛ علاوه بر این‌ها شما می‌توانید در ویلاهای الملکیه و کوشک‌های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت کنید. تعداد اتاق‌های داخلی زیاد است؛ اما زیاد جلب توجه نمی‌کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی نیز ساخته شده و می‌توانید اینجا برای خودتان و عزیزان‌تان سوغاتی بخرید. 

جزیره نخل جمیرا 

نخل جمیرا

منبع عکس: سایت reddit.com

برخی از بهترین هتل‌ها و تفرجگاه‌های دبی در جزیره نخل جمیرا قرار دارد؛ این جزیره هم بین افراد محلی و هم گردشگران پرطرفدار است؛ اما تماشای این جزیره مصنوعی از دور واقعا جذاب است. اگر نمی‌توانید روی جزیره نخل جمیرا (که به‌شکل درخت نخل ساخته شده است) از هواپیما بپرید و با اسکای دایوینگ پرواز کنید، از هتل  Atlantis The Palm  سوار هلیکوپتر شوید یا در یکی از طبقات بالای برج مارینای دبی جایی را رزرو کنید؛ مثلا برای صرف ناهار  در Observatory  میز رزرو کنید؛ این‌گونه می‌توانید به‌راحتی از بالا به تماشای یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بنشینید. 

مسجد جمیرا

مسجدی با گنبد و مناره سفیدرنگ

منبع عکس: سایت ویکی پدیا (عکاس: Vicharam)

مسجد جمیرا محبوب‌ترین مسجد و یکی از مذهبی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است

محبوب‌ترین مسجد و یکی از مذهبی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی، به‌جز جمعه‌ها به روی تمامی افراد با ایمان باز است. کسانی که به  بازدید از مکان‌های مذهبی علاقه دارند، حتما باید از مسجد جمیرا دیدن کنند، اما هنگام بازدید باید لباس مناسبی به تن داشته باشید. شما می‌توانید با راهنماهای تور انگلیسی زبان از مسجد دیدن کنید. معماری این بنا و نمای بیرونی آن به‌خودی‌خود ارزش دیدن دارد؛ ۲ مناره زیبا با گنبدی بسیار بزرگ و ساختمان سنگی سفید. ظرفیت مسجد جمیرا ۱۲۰۰ نفر است. 

باغ معجزه دبی

باغ گل دبی

منبع عکس: سایت veenaworld.com

بزرگترین چیدمان گل امارات (سازه‌ای از گل به‌شکل هواپیمای A380 با پنج میلیون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبی قرار دارد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این باغ از اکتبر تا آوریل (قبل از شروع دوره استراحت، زمانی که گرمای تابستان بسیار زیاد می‌شود) باز است؛ در این بازه زمانی، باغ معجزه دبی خانه ۱۰۹ میلیون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تای آن‌ها فرشی از گل به‌شکل میکی موس ایجاد کرده است که وزنی حدود ۳۵ تن دارد. 

اپرای دبی

اپرای دبی

منبع عکس: سایت dubai-online.com

سالن اپرای دبی در نزدیکی برخ خلیفه و دبی قرار دارد. این ساختمان در سال ۲۰۱۶ به‌شکل یک کشتی ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان موسیقی‌دان‌ها و خوانندگان مشهور جهان بوده است. این بنا اولین اپرا در نوع خود در دبی است و گردشگران دوست دارند در مقابل ساختمان باشکوه این اپرا عکس یادگاری بگیرند. خانه اپرای دبی ۲ هزار نفر ظرفیت دارد، پس شانس این را دارید که در طول سفر به دبی، رویدادهایی که در اینجا برگزار می‌شود را چک کنید و برای تماشای یکی از آن‌ها، در این سالن صندلی رزرو کنید. 

مجمع‌ الجزایر جهان

مجمع الجزایری در دبی

منبع عکس: سایت elitetraveler.com 

مجمع‌الجزایر جهان دبی ترکیبی از چند جزیره مصنوعی است که به‌شکل نقشه کره زمین ساخته شده است

مجمع‌الجزایر جهان دبی ترکیبی از چند جزیره مصنوعی است که از شن‌های استخراج شده از آب‌های کم عمق خلیج فارس ساخته شده و شبیه نقشه زمین است. این مجمع‌الجزایر در نزدیکی ساحل محله جمیرای دبی قرار دارد و پروژه ساخت آن چند سال به طول انجامید و چند بار به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشت پروژه متوقف شد. ۳۰۰ جزیره آن به اسم یک کشور واقعی نام‌گذاری شده است.

در حالی که برخی از پروژه‌ها عمدتا برای جذب ساکنان منطقه برای خرید ملک  (مانند خانه‌های شناور دریایی که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد) هستند، برخی دیگر هم مثل جزیره حزب لبنان برای رویدادهای شرکت‌های خصوصی و احزاب عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. «کشورهای» دیگر که برنامه‌ریزی شده بود تا سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شوند، شامل بریتانیا و سوئد بود. پروژه قلب اروپای این مجمع‌الجزایر علی‌رغم آب و هوای بسیار گرم منطقه، میزبان برف خواهد بود و اینجا را به یکی از چند جاذبه دبی تبدیل می‌کند که مغایر با موقعیت جغرافیایی این شهر است. 

دبی مارینا

دبی مارینا

منبع عکس: سایت tripsavvy.com

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به خاطر مناظری که در کنار آب می‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار است. اینجا پر از رستوران‌ها و بارهای متنوع است، آما آنچه که این محله را برجسته‌تر می‌کند، ساختمان‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب می‌شد، یکی از جذابیت‌های دبی مارینا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌شوند، از این محله بازدید کنید و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های آن لذت ببرید. 

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت 

ترن هوایی سبزرنگ

منبع عکس: سایت agoda.com

کسانی که به‌دنبال تجربیات هیجان‌انگیز و پر از آدرنالین هستند، باید حتما سری به مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت بروند. این پارک موضوعی بزرگ، بزرگ‌ترین پارک موضوعی جهان است و شامل چند پارک کوچک می‌شود: لگولند دبی و پارک آبی لگولند، موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)، پارک بالیوود و ریورلند دبی (Riverland Dubai). با خرید یک بلیط می‌توانید به تمامی بخش‌های این مجتمع سرگرمی دسترسی داشته باشید.

گردشگران می‌توانند تفریحات متنوعی را در مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزوت تجربه کنند و به‌اندازه کافی آدرنالین ترشح کنند. در این مجتمع رستوران‌ها و غذاهای فوق‌العاده‌ای هم دارد که حتما باید امتحان کنید. اگر نمی‌خواهید بلیط بخرید، می‌توانید به ریورلند دبی بروید، چون در این بخش هزینه ورودی دریافت نمی‌شود و می‌توانید از گشت و گذار در آن لذت ببرید. 

بازار طلای دبی

مغازه طلافروشی در دبی

منبع عکس: سایت cntraveler.com

گردشگران و ساکنان این شهر به یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی که تنها بازار طلافروشی شهر نیز است، می‌روند. این بازار پر از مغازه‌هایی است که به فروش جواهرات و طلا مشغول هستند و همه چیز، از حلقه گرفته تا دستبند و سینه‌ریز و ... در این بازار پیدا می‌شود. اگر قصد خرید دارید، باید سعی کنید مثل مردم محلی رفتار کنید و چانه بزنید. در بازار طلای دبی بیش از ۳۷۹ مغازه خرده‌فروشی وجود دارد و معاملات کلانی در این بازار سنتی انجام می‌شود. 

پارک آبی وایلد وادی 

پارک آبی وایلد وادی دبی

منبع عکس: اینستاگرام wildwadiwaterpark

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ترین پارک آبی های دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. گردشگران می‌توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه سازی می‌شود، موج‌سواری کنند؛ همچنین اینجا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم‌هایی که دوست ندارند در مکان‌های مختلط حضور یابند، می‌توانند از بخش بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فورکلور عربی ساخته شده است. 

فواره دبی

فواره دبی

منبع عکس: سایت gccbusinessnews.com

در فواره دبی که در برج بزرگ دریاچه این شهر ساخته شده، می‌توانید شاهد رقص آبی باشید که تا ارتفاع ۱۴۰ متری هم بالا می‌رود. این فواره را شرکت کالیفرنیایی WET ساخته که ساخت فواره‌های Bellagio  در لاس وگاس را نیز انجام داده است. آب‌نمای دبی شامل ۵ میدان در اندازه‌های مختلف و ۲ قوس مرکزی است.

این فواره در زمینی به‌اندازه ۱۸ زمین فوتبال ساخته شده و ۶۶۰ چراغ و ۲۵ پروژکتور  کار روشنایی و رنگارنگ کردن نمایش رقص آب را به عهده دارند؛ نور به‌قدری قوی است که از فاصله چند کیلومتری، فواره دبی قابل تشخیص و از فضا نیز نمایان است؛ این امر آب‌نمای دبی را به درخشان‌ترین نقطه نورانی در خاورمیانه تبدیل کرده است. اگر در ازدحام جمعیت گریزان هستید، می‌توانید از تراس رستوران Thiptara  در Palace Downtown به تماشای رقص فوراه‌ها بنشینید که ۳۰ دقیقه یک بار اجرا می‌شود. این فواره‌ها با آهنگ ترانه‌های عربی، انگلیسی و سواحلی می‌رقصند. 

گاردن گلو دبی

گاردن گلو دبی

منبع عکس: سایت dubaigardenglow.com

گاردن گلو دبی باغی از چراغ و نور است که در نوع خود بی‌نظیر است. در این باغ معمولا نمایش‌ها و موسیقی زنده برگزار می‌شود.گاردن گلو دبی شب‌ها به روی عموم باز می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند چراغ‌هایی را که در تاریکی آسمان روشن می‌شوند را تماشا کنند. در گاردن گلو می‌توانید آموزش و سرگرمی را در کنار هم تجربه کنید؛ از مهم‌ترین بخش‌های این مکان می‌توان به پارک یخ (Ice Park)، پارک دایناسور، خیابان شادی، دنیای دریا، جنگل شادی و قلعه رنگارنگ اشاره کرد. 

مهمانان با بازدید از این مجموعه می‌توانند بفهمند که چرا در پروژه ساخت و تکمیل گاردن گلو که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، ۵۰۰ صنعتگر به کار گرفته شده‌اند. البته اینجا می‌توانید غذاهای بین‌المللی خوشمزه را امتحان کنید و نباید نگران غذا و گرسنگی باشید. 

آتلانتیس پالم

آتلانتیس پالم

منبع عکس: سایت kayak.sg

هتل آتلانتیس پالم یکی از برترین هتل‌های دبی برای عکاسی است. این تفرجگاه در جزیره نخل جمیرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر  قابل رویت است. مهمانان می‌توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصس کنند. در این هتل رستوران‌های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته برای ورود به این رستوران‌ها باید ورودی جداگانه‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌اید، ارزشش را دارد که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure  هم قرار دارد که می‌توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

برج خلیفه

برج خلیفه

منبع عکس: سایت unsplash.com (عکاس: wael hneini)

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین برج جهان است و ۱۶۰ طبقه دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تماشای دبی، پرداخت ورودی و رفتن به سکوی بازدی این برج است. یا اینکه می‌توانید یک میز با صندلی در بار هتل واقع در طبقه صد و بیست و دوم رزرو کنید. رستوران برج خلیفه عصرانه فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند و شما می‌توانید در این ارتفاع و از بالای ابرها، دبی را تماشا کنید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، می‌توانید از هتل و رستوران طبقات پایین ساختمان استفاده کنید. 

برج پارک  

برج پارک دبی

منبع عکس: سایت bayut.com

برج پارک یکی از جاذبه‌های دبی است که حتما باید از آن دیدن کنید. اینجا می‌توانید منظره‌ای زیبا از برج خلیفه را تماشا کنید. علاوه بر آن می‌توانید با علامت «برد، پیروزی، عشق» شیخ محمد بن رشید آل مکتوم عکس یادگاری بگیرید. این نماد، مجسمه دست حاکم دبی است که به‌عنوان لوگوی امارات متحده عربی خلق کرده است. در طول سال رویدادها و جشنواره‌های مختلفی در این پارک برگزار می‌شود. 

اسکی دبی

پیست اسکی سرپوشیده

منبع عکس:‌ سایت cntraveler.com

چه کسی می‌دانست که شما می‌توانید در قرن بیست و یک در بیابان اسکی کنید؟ اسکی دبی در واقع یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. اینجا نه‌تنها می‌توانید از اسکی و اسنوبورد لذت ببرید، بلکه می‌توانید از نزدیک پنگوئن‌ها را نیز ببینید. در اسکی دبی یک کافه وجود دارد که می‌توانید آنجا با خوردن هات چاکلت، خودتان را گرم کنید. در این مجتمع تفریحی پارک یخی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند بازی‌های برفی را در آن تجربه کنند. نگران لباس و تجهیزات نباشید؛ در اسکی دبی همه این‌ها فراهم است. 

دبی مال

دبی مال

منبع عکس: سایت tripsavvy.com

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در سفر خود به این شهر حتما باید از آن بازدید کنید، به‌خصوص افرادی که می‌خواهند عظمت دبی را در یک نگاه تجربه کنند. این مرکز خرید بزرگ آیس رینک (پیست اسکیت روی یخ)، آبشار، سینما، آکواریوم و هتل اختصاصی دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است. در داخل این مرکز خرید یک پارک واقعیت مجازی نیز وجود دارد. کسانی که دوست دارند قدم بزنند و به محیط اطراف خود تماشا کنند، آثار هنری زیادی در دبی مال وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. 

موزه اتحاد

موزه اتحاد دبی

منبع عکس:‌ سایت etihadmuseum.dubaiculture.gov.ae

موزه اتحاد بدون شک یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر است. بیشتر تمرکز این موزه بر این است که بازدیدکنندگان در مورد چگونگی تاسیس امارات متحده عربی و اینکه کجا این کشور در سال ۱۹۷۱ متولد شد (خانه اتحاد سابق) اطلاعات کسب کنند؛ موزه اتحاد به گردشگران این اجازه را می‌دهد تا در مورد این دوران (شکل‌گیری امارات متحده عربی و تبدیل آن به کشوری که امروز مشاهده می‌کنید)، بیشتر بدانند. این موزه بزرگ با عکس‌ها، ویدئوها و فیلم‌های مربوط به سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴، تجربه تعاملی و آموزشی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است و علاقه‌مندان به تاریخ حتما باید به دیدن موزه اتحاد بروند. داخل موزه علاوه بر سالن نمایشگاه و مرکز آموزشی، یک کتابخانه و یک رستوران نیز وجود دارد.

برج‌ العرب

برج العرب

منبع عکس: سایت کالچر تریپ

برج‌العرب با ۲۸۰ متر ارتفاع، در جزیره‌ای مصنوعی واقع شده است. این ساختمان که به‌شکل بادبان کشتی ساخته شده، لوکس‌ترین هتل جهان است. برج‌العرب تنها هتل هفت ستاره دنبا محسوب می‌شود و هزینه گران‌ترین سو‌ئیت‌های آن شبی ۱۸۷۱۶ دلار است. به غیر از تماشای معماری خیره‌کننده برج، می‌توانید برای صرف عصرانه در این برج میز رزرو کنید. برای ورود به این هتل یا باید اتاقی در آن رزرو کرده باشید، یا هزینه ورودی پرداخت کنید. نظرات و تجربیات خود را در خصوص بازدید از دیدنی‌ های دبی با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

معروف‌ترین برج‌های دبی کدامند؟

از معروف‌ترین برج‌های دبی می‌توان به برج خلیفه و برج العرب اشاره کرد.

شهرت دبی مال در چیست؟

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان محسوب می‌شود که بخش‌های مختلفی همچون پیست اسکیت روی یخ، آبشار، سینما، آکواریوم و هتل را در خود جای است.

نویسنده: مینا رهبری