عربستان سعودی به زودی برای گردشگران ویزای توریستی صادر می کند

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
عربستان سعودی به زودی برای گردشگران ویزای توریستی صادر می کند

عربستان سعودی از ماه آینده برای گردشگران خارجی ویزا صادر می‌کند.

عربستان سعودی یکی از کشورهای محتاط در جهان برای پذیرش گردشگران خارجی است که تمایلی برای ورود به عرصه گردشگری ندارد. در حال حاضر این کشور تغییرات بسیاری را برای اصلاحات قوانین خود انجام می‌دهد و یکی از آن‌ها صدور ویزا برای گردشگران است. این کشور از اول ماه آوریل برای گردشگران خارجی ویزای توریستی صادر می‌کند.

این پاسپورت‌های الکترونیکی برای تمام ملیت‌ها و کشورها صادر می‌شود و گردشگران می‌توانند با آن‌ها برای دیدن این کشور سفر کنند. صدور این ویزا گامی مهم در جهت پیشرفت گردشگری و اقتصادی این کشور خواهد بود. این اصلاحات اجتماعی توسط شاهزاده محمدبن سلمان تصویب شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر به این کشور سفر کنند. همچنین انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۴ میلیارد دلار افزایش درآمد ایجاد شود. این تغییرات اصلاحی در طرح چشم‌انداز شاهزاده سلمان تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده‌اند تا وابستگی این کشور به درآمد نفتی کاهش یابد. به احتمال زیاد جاذبه‌های گردشگری این کشور مسجد مکه، سایت‌ باستان‌شناسی مدائن صالح و ساحل الفناطیر باشد.

عربستان سعودی

مدیر سازمان گردشگری عربستان سعودی، شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز درباره‌ی هزینه صدور این ویزاها گفت:

هنوز تعیین هزینه صدور ویزا انجام نشده است. اما تا حد امکان با کمترین هزینه صادر خواهند شد. چراکه ما اعتقاد داریم تاثیرات گردش اقتصادی ناشی از حضور گردشگران بیشتر از پول نقد صدور ویزا خواهد بود.

در حال حاضر عربستان سعودی این ویزاهای گردشگری را برای کشورهای محدودی صادر می‌کند و این گردشگران باید از شرکت‌های معتبری برای سفر اقدام کنند و در هتل‌های تعیین شده اقامت کنند. این کشور در طول تاریخ محرومیت‌های بسیاری را اعمال کرده و امروزه به‌دنبال اصلاحات و تغییرات بسیاری است. عربستان سعودی در ماه‌های اخیر با رفع ممنوعیت رانندگی زنان، محدودیت سینما و بسیاری اقدامات دیگر در برای جهانی شدن تلاش کرده است. همچنین در ماه گذشته شاهزاده محمد از طرح گردشگری پرده برداشت که ۵۰ جزیره در دریای سرخ را به اقامتگاه‌های مجلل تبدیل خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع Dailymail

دیدگاه