جاذبه های گردشگری رایگان آمستردام کدامند؟

سودا سلیمی
سودا سلیمی جمعه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
جاذبه های گردشگری رایگان آمستردام کدامند؟

امروزه آمستردام یکی از شهرهای پرطرفدار برای گردشگران است. می‌توان از تعدادی از جاذبه‌های این شهر گران قیمت به صورت رایگان بازدید کرد.

آمستردام یکی از گران‌ترین پایتخت‌های جهان است. اکثر مسافرخانه‌ها در اوج سفر گردشگران به این شهر زیبا، قیمت‌های بالایی (حدود ۵۰ یورو به ازای هر شب) دارند. تخفیف‌های دانشجویی در اماکن گردشگری بسیار نادر است. به هر حال روش‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها در این شهر وجود دارد.

۱. گردش در گرچتنگورد (Grachtengorde)

کانال‌های زیبای آمستردام نشان‌دهنده‌ی معماری قرن هفدهم میلادی است و هلندی‌ها از این زیبایی به عنوان یکی از جاذبه‌های کشورشان استفاده می‌کنند، زیرا گردشگری در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. بازرگانان هلندی، تجارت ادویه را در دست داشته و هلندی‌ها، ساختمان‌‌های زیبایی بر روی این کانال‌ها بنا کرده‌اند. این کانال‌ها با قدمتی ۴۰۰ ساله، در سال ۲۰۱۰ به عنوان میراث فرهنگی جهان ثبت شدند، کانال‌های مشابهی در ونیز موجود است که مانند موزه‌ای زنده از تاریخ هستند.

۲. تورهای پیاده‌روی

کاخ سلطنتی آمستردام

در قرن ۱۷ میلادی بسیاری از خانواده‌های ثروتمند، به نقاش‌ها پول پرداخت می‌کردند تا نقاشی آن‌ها را در ارتش رسم کنند

تورهای رایگانی  برای پیاده‌روی در سطح شهر دایر شده که پیاده به بازدید از اماکنی مانند کاخ سلطنتی،  خانه‌ی رمبرندت (Rembrandt’s houseمنطقه خیابان چراغ قرمز (The Red Light District) و میدان یهودی‌ها می‌پردازند. گاهی شاید ظاهر این شهر گیج‌کننده باشد، ولی باید قبول کرد که این شهر که دهکده‌‌ی ماهیگیری بوده و طی انقلابی تبدیل به یکی از قدرت‌های دریایی شده است.

۳. بازدید از کلیسای جدید (Nieuwe Krek)

کلیسای جدید

عکاس: لاسزلو ایلیس (Laszlo Ilyes)

کلیسای جدید که از قرن ۱۵ میلادی به جای مانده است که محلی برای برگزاری مراسم عروسی خانواده‌ی سلطنتی و تاج‌گذاری آن‌ها بوده که از این جمله مراسم‌ها می‌توان به جشن عروسی شاه ویلم با ماکسیما و تاج‌گذاری او در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین شاه هلند در قرن جاری اشاره کرد. امروزه از این کلیسا برای نمایش‌ها و مراسم عمومی استفاده می‌شود. این کلیسا غرفه‌ی کادو داشته و نمایشی از تاریخ پرفراز و نشیب کلیسا در آن محل دایر است.

۴. بازی شطرنج در مکس اووپلین (Max Euwplein)

مکس اووپلین

مجسمه‌ی کوچکی از خود مکس اوولپین در عکس دیده می‌شود.

میدانی که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری هلند تبدیل شده، در گذشته در واقع حیاط زندانی بوده است. گردشگران می‌توانند با مهره‌های بزرگ و روی زمین با هم شطرنج بازی کنند. این منطقه امروزه پر از مغازه‌ها و کافه‌های زیبا شده است. نام مکس اووپلین از نام یک بازیکن جهانی هلندی گرفته شده است. اینجا بازی کردن یا تماشای بازی دیگران رایگان است.

۵. قایق‌سواری به نورد آمستردام (Amesterdam-Noord)

نورد آمستردام

عکاس: ملیسا آدامز (Melissa Adams)

یک سفر ارزان به NDSM بر روی رود ایج (Ij) سفری بسیار جالب خواهد بود. امروزه نورد محلی هنری و فرهنگی است. نورد با معماری زیبا و فضای باز یکی از مناطق گردشگری هلند است.

۶. کنسرت‌های کلاسیک

آمستردام

عکاس: keriluamox

در روزهای چهارشنبه در فصل فرهنگی (سپتامبر تا ژوئن)، کنسرت‌ها و نمایش‌هایی در زمان ناهار اجرا می‌شود. اکثر این نمایش‌ها مربوط به تمرینات آماده‌سازی گروه‌های موسیقی برای کنسرت‌ها است که در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر اجرا می‌شود. اگر به این نمایش‌ها علاقه‌مند هستید، برای اینکه بتوانید در صندلی بنشینید، بهتر است زود به محل کنسرت بروید.

۷. اپرای ملی و باله

در روزهای سه‌شنبه در ساعات ۱۲:۳۰ تا ۱ ظهر گروه‌های موسیقی و اپرای هلندی اجراهای رایگانی در واترلوپلین (Waterlooplein) برگزار می‌کنند. این کنسرت‌ها هم در طی فصل فرهنگی (سپتامبر تا می) برگزار می‌شوند.

۸. موسیقی جاز در بیمهویس (Bimhuis)

در روزهای سه‌شنبه در ماه سپتامبر تا ژوئن، فستیوال موسیقی جاز در ساعت ۱۰ شب برگزار می‌شود. می‌توانید به این فستیوال به عنوان گروه موسیقی ملحق شوید یا برای تفریح و استفاده از موسیقی جاز به فستیوال‌ها بروید.

۹. اسکیت شب جمعه

زمانی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد، هلندی‌ها برای سرگرمی در پارک ووندل (Vondelpark) گرد هم آمده و در ۹ شب جمعه  طی یک برنامه‌ی سه ساعته به اسکیت می‌پردازند. می‌توانید اسکیت‌های خود را برده یا اسکیتی اجاره کنید.

۱۰. باغ موزه ریجکس (Rijksmuseum)

باغ موزه‌ی ریجکس

عکاس: ملیسا آدامز (Melissa Adams)

برای داخل شدن به باغ موزه ریجکس، لازم است که ورودی دهید. البته بازدید از باغ‌های رونسانس رایگان است. این باغ‌ها نوسازی شده‌اند و می‌توان گفت موزه‌ای به قدمت ۱۰ سال هستند. فضاهای باز این باغ‌ها شامل مجسمه‌ها، برکه‌ها، چمن‌زارها به اضافه‌ی فضای بزرگی که به شطرنج اختصاص داده شده (مانند مکس اووپلین) است.

۱۱. بلوئمن مارکت (Bloemenmarket)

بلوئمن مارکت

عکاس: ملیسا آدامز (Melissa Adams)

بازار گل آمستردام محل مناسبی برای دوستداران گل و گیاه بوده و دانه‌های با کیفیتی از تمام گل‌ها را می‌توان از آنجا تهیه کرد. کیسه‌ای پر از دانه، قیمت ناچیزی خواهد داشت. البته که بو کردن رزها و عکس گرفتن در این بازار که بین دو کانال مانتپلین (Muntplein) و کوینگزپلین (Koningsplein) قرار دارد، رایگان است.

۱۲. تور کارخانه‌ی الماس گسان (Gassan)

 در کشوری که برای ۴۲۵ سال معروف به کشور الماس بوده است، به بازدید از کارخانه‌ی برش الماس بروید. این کارخانه در ابتدا با نیروی بخار کار می‌کرد. در این تور رایگان در کارخانه شاهد خواهید بود که چگونه از یک سنگ، الماسی تراشیده و زیبا تولید می‌شود.

۱۳. بیگینهوف (Beigijnhof)

بیگینهوف

این محل بسیار ساکت و آرام بوده و کاملا به دور از شلوغی آمستردام است

بیگینهوف یک منطقه‌ی مسکونی است. این حیاط امروزه تبدیل به محلی مقدس شده است که مردم برای عبادت یا ازدواج به این محل می‌آیند. بازدید از این مکان زیبا جالب بوده و رایگان است.

 ۱۴. هلندسچ مانژ (Hollandsche Manege)

هلندسچ مانژ

عکاس: Hoogewoud, R.

مدرسه‌ی اسب‌سواری هلند که از سال ۱۸۸۲ میلادی باز بوده و دارای ساختمانی با معماری نئوکلاسیک است، در نزدیکی موزه‌ی آمستردام واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری هلند محسوب می‌شود. حتی اشخاص به شدت متعصب هم بعد از دیدن این سازه به تحصین معماری آن پرداخته‌اند.

۱۵. کتابخانه عمومی آمستردام

کتابخانه‌ی عمومی آمستردام

عکاس: Juerg Gilgen

این ساختمان هفت طبقه که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی عمومی اروپا است. در این محل می‌توانید هر روزنامه و مجله‌ای را که می‌خواهید به کمک ۶۰۰ کامپیوتری که به اینترنت متصل هستند، جستجو کنید. اگر هم از کتاب خواندن خسته شدید به رستوران زیبای کتابخانه رفته و از منظره‌ی زیبای رودخانه‌ی ایج لذت ببرید.

۱۶. موسسه آی فیلم (EYE Film)

موسسه آی فیلم

عکاس: Kennisland

در سمت شمال رودخانه‌ی ایج، سازه‌ای که شبیه به سفینه‌ی فضایی است، به چشم می‌خورد. این ساختمان در واقع منزل سینمای بین‌المللی است. برای رفتن به این محل می‌توان از ایستگاه مرکزی استفاده کرد. برای دیدن فیلم‌های هنری و نمایش‌هایی که در طبقه‌ی اول برگزار می‌شود، باید ورودیه پرداخت کنید؛ ولی بازدید از نمایش‌های طبقه‌ی زیرزمین رایگان است. قبل از ترک این محل در رستوران موسسه، یک بشقاب بیتربلن (Bitterballen) میل کرده و تجدید قوا کنید.

۱۷. کالج کننابیس (Cannabis)

جواب تمام سوال‌های خود مربوط به گیاهان دارویی را در این مرکز که وقف عموم شده است، پیدا خواهید کرد. تورهای رایگانی برای اطلاع از انواع گیاهان دارویی و مخدر ترتیب داده شده است. در باغ کالج کننابیس، پنج گیاه مختص کننابیس کشت می‌شود.

۱۸. پل عشق (Skinny Bridge)

پل عشق

عکاس: Otto Gelderman

طبق افسانه‌ها پل عشق باعث ماندگاری عشق‌ها می‌شود. این پل توسط دو خواهر که در دو طرف رود آمستر (Amster) زندگی می‌کردند و می‌خواستند راحت‌تر به هم دسترسی داشته باشند، ساخته شده است. این پل در گذشته به قدری باریک بود که دو نفر به سختی می‌توانستد در یک زمان از روی آن عبور کنند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه