زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات

ایتالیا، با طبیعت زیبا و منحصر‌به‌فردی که دارد، همیشه مقصدی پر‌طرفدار در میان گردشگران بوده است. برخی از شهر‌های ایتالیا بر فراز ارتفاعات و روی تپه‌ها واقع شده‌اند که جذابیت سفر به این شهر‌ها دوچندان شده است.

ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا و پایتخت آن شهر رم است. این کشور سرسبز از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. طبیعت زیبای ایتالیا همیشه زبان‌زد بوده و جذابیت آن باعث جذب بیشتر گردشگران شده است. در ایتالیا چندین شهر وجود دارد که بر فراز تپه‌ها ساخته شده‌اند و در میان مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. حال با زیبا‌ترین آنها آشنا خواهیم شد.

۱. روکاسکالگنا (Roccascalegna)

ایتالیا

روکاسکالگنا، شهری است بر فراز تپه که تنها سه ساعت از رم فاصله دارد. شهری کوچک که ۴۵۵ متر بالا‌تر از سطح دریا واقع شده است. بر فراز تپه‌ی این روستا، قلعه‌ای تاریخی و قدمت‌دار با برج مراقبت وجود دارد که هنوز هم ویرانه‌های آن در میان انبوهی از گیاهان و سر‌سبزی، گردشگران را به وجد می‌آورد.

۲. اوربینو (Urbino)

ایتالیا

اوربینو، یکی دیگر از شهر‌های تاریخی و متروکه‌ی ایتالیا است که بر فراز تپه‌ای در ناحیه مارکه، جنوب غربی پزرو واقع شده است. این مکان از نظر تاریخی و فرهنگی، جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این شهر علاوه بر گردشگران، هنرمندان و محققان زیادی را به سوی خود جذب کرده است. اوربینو تنها دو ساعت از بولونیا فاصله دارد.

۳. سیویتا دی باگنورجیو (Civita di Bagnoregio)

ایتالیا

سیویتا دی باگنورجیو، شهری در استان ویتربو (Viterbo) در مرکز ایتالیا و شمال رم که تنها دو ساعت با آن فاصله دارد. شهری کوچک و با‌شکوه، اما به دلیل وقوع زلزله و فرسایش خاک، بسیاری از مکان‌های واقع شده در این منطقه مورد آسیب قرار گرفته، اما با این حال بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

۴. اریک (Erice)

ایتالیا

اریک، شهری تاریخی و بر فراز ارتفاعات است که در استان تراپانی (Trapani) در سیسیل ایتالیا واقع شده و تنها یک ساعت و نیم با پالرمو فاصله دارد. این شهر در حدود ۷۵۰ متر بالا‌تر از سطح دریا قرار گرفته است. در بخش‌هایی از شهر اریک، ماشین‌های کابلی برای رفت و آمد راحت‌تر گردشگران و همچنین لذت بردن بیشتر از مناظر در دسترس است.

۵. سان گیمیگنانو (San Gimignano)

ایتالیا

سان گیمیگنانو، شهر قرون وسطایی کوچک که بر فراز تپه‌ها قرار دارد و در استان سیه‌نا (Siena)، در منطقه‌ی توسکانی و در مرکز ایتالیا واقع شده است. این شهر تنها یک ساعت با فلورانس فاصله دارد که معماری قرون وسطی و منحصر‌به‌فرد آن، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

۶. سروو (Cervo)

ایتالیا

سروو، شهری کوچک و تاریخی، مربوط به قرون وسطی که در استان ایمپریا (Imperia) در ایتالیا قرار دارد و بر فراز تپه‌ای واقع شده است. این شهر تنها یک و نیم ساعت با جنوا فاصله دارد و در حدود ۱۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

۷. پیتیگلیانو (Pitigliano)

ایتالیا

پیتیگلیانو، شهری است که در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی استان گروستو (Grosseto) در ایتالیا واقع شده است. گاهی اوقات این شهر قدیمی و عجیب و غریب را به اورشلیم کوچک، شباهت می‌دهند. این شهر که بر فراز ارتفاعات واقع شده، تنها دو ساعت با رم فاصله دارد.

۸. استونی (Ostuni)

ایتالیا

استونی، شهری است بسیار قدیمی که تنها یک ساعت از باری (Bari) فاصله دارد و با وجود خانه‌های سفید و زیبایی که در آن مشاهده می‌شود، به خوبی توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. همچنین استونی به عنوان منطقه‌ای صنعتی، تولید‌کننده‌ی روغن زیتون با کیفیت بسیار بالا است.

۹. سورانو (Sorano)

ایتالیا

سورانو، روستایی قدیمی، مربوط به قرون وسطی که بر فراز تپه‌ای زیبا در بخش جنوبی توسکانی ایتالیا واقع شده است. این شهر تنها یک ساعت از رم فاصله دارد. واقعا شگفت‌آور است که این روستا با گذشت سال‌های فراوان، هنوز زیبایی‌های خود را حفظ کرده و برای گردشگران نیز دارای جذابیت فراوانی است.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveler

دیدگاه