رکوردداران سفرهای نوروزی معرفی شدند

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
رکوردداران سفرهای نوروزی معرفی شدند

طبق اعلام معاونت گردشگری کشور استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان رکوردشکنان سفر و اقامت در نیمه اول تعطیلات شدند.

محمدمحب خدایی، معاونت گردشگری کشور، با بیان اینکه امسال اقامت مسافران در هشت روز تعطیلات نوروز با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است، افزود:

آمار اقامت مسافران از روز ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ تا پنجمین روز ماه فروردین ماه سال ۹۷ به ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. البته این میانگین اقامت دو نیم شب محاسبه شده است.

خدایی در رابطه با استان‌هایی که رنکینگ سفر در آن‌ها جابه جا شده و جزو ۱۰ استان پر اقامت قرار گرفته‌اند، چنین گفت:

در برخی شهرها مدت زمان ماندگاری مسافران افزایش یافته و توزیع سفر در شهرستان ها اتفاق افتاده که برگزاری جشنواره‌های متعدد و چادرهای عشایری در بین راه‌ها و افزایش نوروزگاه‌ها تا ۸۲ درصد در آن بی‌تاثیر نبوده است.

بنا به گفته این مقام مسئول در این بازه زمانی ۳۴ میلیون نفر، از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بازدید کرده‌اند و ۵۴ درصد شکایت‌ها نسبت به نوروز سال ۹۶ کمتر شده و میزان رضایتمندی مسافران از خدمات و برنامه های نوروزی تا ۵۶ درصد افزایش داشته است.

معاونت گردشگری کشور درباره کنترل قیمت‌ها گفت:

کمیته کنترل بازار در آخرین جلسه که به تازگی برگزار شد از اقدامات بخش های اثرگذار در کنترل قیمت بازار سفر تشکر کرد. برگزاری طرح «عیدانه گردشگری» تاثیر روانی زیادی روی قیمت‌ها داشت. نمی‌گوییم خطایی نشده، اما تا جایی که اطلاع دارم برای کنترل قیمت ها تلاش و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است.

محب‌خدایی در پایان سخنانش درخصوص نحوه نظارت و کنترل در این حوزه اشاره کرد و افزود:

امسال گروهی با عنوان بازرسان نامحسوس با همراهی راهنمایان گردشگری و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این حوزه تشکیل شد که گزارش‌های آن بیشتر به منظور پیشگیری بود که تا کنون عملکرد رضایت‌بخشی داشته‌اند. تیم نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا امروز خواب نداشته و در تمام استان‌ها به دو شکل محسوس و نا محسوس فعال بوده است. گزارش‌های آن‌ها در اختیار استان‌ها قرار می گیرد و به خاطر رقابتی که ایجاد شده رسیدگی به شکایت ها نیز جدی‌تر شده، به شکلی که دیگر مثل سال‌های قبل شکایت‌ها به تهران نمی‌رسد و در همان استان حل و فصل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه