لوور کوچک در ایران رکورد شکست

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
لوور کوچک در ایران رکورد شکست

طبق اعلام مدیرکل موزه ملی ایران آمار بازدیدکنندگان موزم ملی ایران تا روز پنجم فروردین از مرز ۴۴ هزار نفر عبور کرد.

جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران، در رابطه با افزایش شمار بازدیدکنندگان این موزه چنین گفت:

سال گذشته از بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ حدود ۳۸ هزار تن از موزه ملی دیدن کردند، این درحالی است که از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا پایان روز پنجم فرودین ماه بیش از ۴۴ هزار تن از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون احتساب برنامه «شبی با موزه»، که ششم فرودین ماه رایگان برگزار می‌شود، پیش‌بینی کرد تا آمار بازدیدکنندگان این موزه در نوروز ۹۶ همچنان روند صعودی را طی کند و رکوردشکن شود.

مدیرکل موزه ملی ایران، این رشد را ناشی از تغییر فرهنگ مردم، قرار گرفتن بازدید از موزه‌ها در سبد برنامه‌های تفریحی و فرهنگی خانواده ایرانی، حمایت اسپانسرها که شرایط را برای بازدید ارزان‌تر و رایگان از این موزه فراهم کرده‌اند و همچنین، برپایی موزه «لوور» در تهران دانست و افزود:

طبیعتا برپایی نمایشگاه‌های در حاشیه موزه ملی از جمله لوور و آثار زرین در جذب این جمعیت تاثیرگذار بوده است.

موزه ملی ایران که محل نگهداری آثار دوران پیش از تاریخ، ایران باستان و دوران اسلامی است، از دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۶ میزبان آثاری از موزه لوور فرانسه و هفت اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه‌حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک همدان است.

علاوه بر این، ۵۶ اثر لوور به همراه عکس‌هایی از عباس کیا رستمی از فضای این موزه در بخش دوران اسلامی موزه ملی و هفت اثر زرین در طبقه همکف موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه