بهترین صندلی در پرواز با هواپیما کدام است؟

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین صندلی در پرواز با هواپیما کدام است؟

انتخاب صندلی در هواپیما همیشه جزو دغدغه‌های یک مسافر برای داشتن سفری راحت‌تر  است. آیا دوست دارید بدانید بهترین صندلی در هواپیما را چگونه می‌توان انتخاب کرد؟

«کدام صندلی را باید انتخاب کنم؟»، این یکی از اولین سوالاتی است که در ذهن مردم بوجود می‌آید. شرکت‌های هواپیمایی، به صورت فزاینده‌ای به دنبال راه‌هایی برای دریافت کمی پول بلیط بیشتر برای کمی راحتی بیشتر در حین سفر، از جمله صندلی‌هایی با فضای پای بیشتر هستند.

نویسنده این خبر، جان والتون، خبرنگار بین‌المللی صنعت هوایی است.

البته بهترین صندلی، بسته به قد، عرض و خواسته‌های شخصی شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر ترجیح می‌دهید کسی (صندلی جلویی) به شما تکیه ندهد، ممکن است به صندلی با فضای بیشتر برای پاهایتان نیاز داشته باشید. پس بهتر است در ابتدا در مورد صندلی‌های مختلف کلاس اکونومی که فضای بیشتری نسبت به میانگین‌ها دارند، صحبت کنیم.

اما در ابتدا، این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر هواپیمایی‌ها هم‌اکنون در حال فروش صندلی‌های با فضای پای بیشتر هستند یا آن‌ها را به مسافرانی که همیشه با آن‌ها پرواز دارند، پیشنهاد می‌کنند. این فرصت‌ها به خصوص در پروازهای ارزان‌قیمت شرکت‌های هواپیمایی بسیار عالی هستند، زیرا باعث می‌شوند که صرفه‌جویی خوبی در هزینه سفر خود کنید.

اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید، با کمک کجارو می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

هواپیما

فضای بیشتر پا در بیشتر کابین‌ها در نقاط خروج اضطراری واقع شده‌اند

فضای بیشتر پا در بیشتر کابین‌ها در ردیف‌های خروج اضطراری قرار دارند. در هواپیماهای کوچک‌تر مانند بوئینگ ۷۳۷ یا ایرباس A320، این صندلی‌ها در خروجی‌های کنار بال‌ها، تقریبا وسط هواپیما، واقع شده‌اند.

در نظر داشته باشید که اگر شما محدودیت‌های تحرکی دارید، انگلیسی صحبت نمی‌کنید (یا در برخی مواقع به زبان بومی آن هواپیمایی مسلط نیستید)، بچه دارید یا به کمربند ایمنی خاصی نیاز دارید، ممکن است اجازه نداشته باشید که در راهروهای خروجی بنشینید؛ و نمی‌توانید زیر صندلی جلویی خود در حین بلند شدن یا فرود هواپیما، کیف دستی خود را بگذارید.

دومین انتخاب خوب صندلی، صندلی‌های در کنار دیواره‌های جداکننده بخش‌های مختلف هواپیما در جلوی هر کابین است. مهم‌ترین مزیت این صندلی‌ها این است که کسی به شما تکیه نمی‌دهد (صندلی جلویی وجود ندارد)، ولی در بیشتر هواپیماها یک نقطه ضعف در این صندلی وجود دارد که آن، فضای کمتر پا به خاطر وجود دیوار است.

نکته منفی دیگر راجع به این صندلی، این است که احتمال وجود فردی بچه‌دار در کنار شما بسیار بالا است، زیرا در هواپیماهای بزرگ، محل عوض کردن نوزادان که مجهز به تخت کودک است، در این بخش قرار دارد.

مسافران با وزن بالا در نظر داشته باشند که میزهای صندلی‌های این بخش، غالبا در زیر جای دست، قرار دارند و این موضوع باعث می‌شود که عرض صندلی نسبت به صندلی‌های عقبی، حدودا ۲٫۵ سانتی‌متر باریک‌تر باشد.

هواپیما

اگر می‌توانید از انتخاب صندلی در بخش عقبی هواپیما، اجتناب کنید

در برخی هواپیماهای جدید، به خصوص هواپیماهای کوچک مانند ایرباس A320 یا خانواده بوئینگ ۷۳۷، شرکت‌های هواپیمایی که فرست کلاس و کلاس تجاری در پرواز خود دارند، دیگر از دیوار برای جدا کردن کابین‌های مختلف استفاده نمی‌کنند، بنابراین ردیف جلویی کلاس اکونومی درست پشت صندلی‌های بزرگ‌تر کلاس‌های بالاتر قرار دارد. این به معنای فضای بسیار بیشتر پا است، اما غالبا این صندلی‌ها با وجود میز در جای دست خود، عرض باریک‌تری دارند.

صندلی طلایی مخفی با فضای بی‌نهایت برای پا، که مورد علاقه افرادی است که زیاد پرواز می‌کنند، در راهروی خروج قرار دارد که دارای فضای زیادی در جلوی آن است. شما این صندلی را در نقشه هواپیما تشخیص خواهید داد، زیرا ردیف جلویی آن، به خاطر شرایط اضطراری، دارای یک صندلی کمتر است. بیشتر هواپیماهای ایرباس A321 و برخی بوئینگ‌های ۷۳۷ اس، مانند هواپیماهای بزرگتری چون بوئینگ ۷۷۷، دارای این صندلی‌ها هستند.

هواپیما

اگر انتخاب عاقلانه‌ای کنید، مجبور نیستید پشت یک صندلی تکیه داده شده به عقب بنشینید

سعی کنید در ردیف‌های عقبی هواپیما، که معمولا کمترین فضای پا را در صندلی‌ها دارند، ننشینید. برخی اوقات، صندلی‌های ردیف آخر هواپیما، خم نمی‌شوند و معمولا در کنار سرویس‌های بهداشتی قرار دارند، پس قطعا باید از آن‌ها اجتناب کنید. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، ردیف‌های عقبی هواپیما، انتخاب مناسبی هستند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع .lonelyplanet

دیدگاه