هوای سقز در وضعیت خطرناک است

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
هوای سقز در وضعیت خطرناک است

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان از قرار گرفتن هوای سنندج در وضعیت ناسالم برای دومین روز متوالی خبر داد.

«محمد حقمرادی» مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:

هوای سنندج امروز از نظر ذرات معلق با قطر کوچکتر از ۲٫۵ میکروگرم (pm ۲٫۵) سه برابر حد مجاز است و برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

این موج گرد و خاک سایر مناطق و شهرستان‌های استان کردستان را هم تحت تاثیر قرار داده، اما شدت آن در سقز بیشتر از سایر مناطق است.

حقمرادی افزود:

در سقز نیز ریزگردهای با قطر ۱۰ میکروگرم (pm ۱۰) به هفت برابر حد مجاز رسیده و هوای این شهر از شب گذشته در وضعیت خطرناک قرار گرفته است اما به طور کلی این وضعیت سیر نزولی دارد.

وی همچنین بیان کرد:

به دلیل شرایط توپوگرافی شهر سنندج در اغلب روزها کیفیت هوای این شهر بر اساس داده ۲٫۵، بدتر از کلانشهرها و شهرهای صنعتی است.

هوای اداره کل هواشناسی کردستان نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از شنبه تا پنجشنبه در طول روز و به ویژه در ساعات بعدازظهر در اغلب نقاط استان وزش نسبتا شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه به علت فعال شدن کانون‌های ایجاد گردو غبار در سوریه و عراق و انتقال بخشی از آن به استان، هوای استان به ویژه نواحی غربی غبارآلود خواهد بود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است طی روز یکشنبه و صبح دوشنبه بارش‌های رگباری با احتمال رعدو برق در استان پیش بینی می‌شود و در روز یکشنبه نیز در طول روز بطور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه