مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در جهان

سحر مردانه
سحر مردانه سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در جهان

با توجه به آسیب‌های که امروزه توسط انسان‌ها به زمین وارد شده، ساختار و شرایط آب و هوایی آن دچار تغییرات محسوسی شده است. پس چه خوب است که سعی کنیم رد پای آسیب‌ها خود را در محیط زیست، به حداقل برسانیم.

با توجه به تغییرات اقلیمی و آسیب‌های وارد شده به زمین، خوب است که مسافران به فکر اقامت در مکان‌های سازگار با محیط زیست باشند. بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های معروف سازمان جهانگردی در سراسر جهان وجود دارد که نه‌تنها باعث می‌شوند که آسیبی به محیط ‌‌زیست وارد نشود، بلکه مسافران را نیز مجاب به احترام گذاشتن به آن می‌کنند. حال بهتر است مشهور‌ترین اقامتگاه‌های سازگار با محیط‌زیست در سراسر جهان را بشناسیم.

۱. اقامتگاه سازگار با محیط‌زیست میسول (Misool Eco Resort)، اندونزی

اقامتگاه

اقامتگاه میسول، اقامتگاهی خیره‌کننده در اندونزی است که در جزیره‌ای مشهور به مثلث مرجانی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این اقامتگاه، مکانی کاملا افسانه‌ای است که از بیش از ۵۰۰ گونه تپه‌ی مرجانی ساخته شده و به‌عنوان یک مرکز جهانی تنوع زیستی دریایی به رسمیت شناخته شده است. میسول، یکی از مشهور‌ترین اقامتگاه‌های معروف و مخفی در جهان است که از ۱۳ خانه‌ی چوبی در منطقه‌ای خاص و بی‌نظیر تشکیل شده است. ماموریت در این منطقه، حفاظت و احیای محیط اطراف خود و همچنین اعمال آن در جامعه است.

۲. اقامتگاه سازگار با محیط زیست ترتل این (Turtle Inn)، بلیز (Belize)

اقامتگاه

ترتل این، اقامتگاهی معروف در بلیز که توسط فیلم‌ساز مطرح جهان «فرانسیس و النور کاپولا»، ساخته شده است. این اقامتگاه سازگار با محیط زیست، متشکل از ۲۵ کلبه با سقف کاهی است که به‌نوعی دارای سیستم خنک‌کننده‌ی طبیعی است. در این مکان، به‌جای بطری‌های آب پلاستیکی، بطری آب از جنس استیل ضد زنگ ارائه می‌شود و همچنین غذا‌ها با استفاده از مواد غذایی ارگانیکی که در باغ پرورش داده شده، طبخ می‌شوند.

۳. فینسا رزا بلانکا (Finca Rosa Blanca)، کاستاریکا

اقامتگاه

فینسا رزا بلانکا، هتلی بسیار جذاب و دیدنی است که در رابطه با دریافت گواهی برنامه‌ی گردشگری موفق به دریافت سطح ۵ با نمره‌ی کامل ۱۰۰ شده است. برخی از تلاش‌های بر‌جسته‌ی این هتل عبارت‌اند‌از: کار با پنل‌های خورشیدی، بازیافت آب خاکستری و تهیه غذا‌های محلی برای مهمانان.

۴. اقامتگاه محافظت از طبیعت بوشمنز کلوف (Bushmans Kloof)، آفریقای جنوبی

اقامتگاه

بوشمنز کلوف، اقامتگاهی در آفریقای جنوبی که در میان کوه‌ها قرار گرفته و منطقه‌ای به قدمت یک قرن است که تجربه‌ای بی‌نظیر و جادویی را برای شما خلق خواهد کرد. در این اقامتگاه، ۱۶ اتاق در دسترس است که در میان طبیعتی خاص بنا شده‌اند. در طبیعت این اقامتگاه سازگار با محیط زیست، بیش از ۱۵۰ گونه‌ی پرنده، ۷۵۰ گونه‌ی گیاهی و بیش از ۳۵ نوع پستاندار تحت پوشش قرار دارد.

۵. جزیره خصوصی سانگ سا (Song Saa Private Island)، کامبوج

اقامتگاه

در اقامتگاه تفریحی سانگ سا، ۲۷ ویلای لوکس بر پایه‌ی حفاظت از محیط زیست در کامبوج، بنا شده است. این منطقه با روستا‌های اطراف، دولت کامبوج، کمک‌کنندگان و .... به‌دلیل ارتقاء معیشت محلی، حفظ حیات دریایی و جنگل‌های بارانی در ارتباط است. یکی از مزیت‌های این ویلا‌های لوکس وجود استخر با آب شیرین و آب گرم در دل طبیعت زیبا است که خواص درمانی دارد.

۶. حواس ششگانه کن دائو (Six Senses Con Dao)، ویتنام

اقامتگاه

کن دائو در ویتنام، مکانی کاملا نفس‌گیر است که طی دهه‌ها به‌عنوان پارک ملی و دریایی محافظت شده است. اقامتگاه حواس ششگانه در این مکان نیز به همان اندازه خیره‌کننده است. ساختمان‌های این اقامتگاه از چوب ساج ساخته شده و در آن غذا‌های محلی و ارگانیک سرو می‌شود. همچنین در این مکان استفاده از بطری آب پلاستیکی و مواد شیمیایی تخریب‌کننده ممنوع است.

۷. اقامتگاه سازگار با محیط زیست جزیره‌ای جیکارو (Jicaro)، نیکاراگوئه

اقامتگاه

اقامتگاه جزیره‌ای جیکارو در جزیره‌ی گرانادا در نیکاراگوئه واقع شده و توسط تیم نشنال جئوگرافی به‌عنوان منحصر‌به‌فرد‌ترین اقامتگاه سازگار با محیط زیست معرفی شده است. این اقامتگاه، شامل ۹ ساختمان خصوصی و لوکس است که از چوب و مواد محلی ساخته شده است. انجام خرید محلی، به کارگیری افراد محلی و همچنین کمک به مدارس این منطقه در دستور کار این اقامتگاه است.

۸. اقامتگاه سازگار با محیط زیست اقیانوسی، استرالیا

اقامتگاه

این اقامتگاه توسط شرکتی اجتماعی تاسیس و توسط مرکز محیط زیست حفاظت شده است. اقامتگاه اقیانوسی واقع در استرالیا، تمام سود خود را به حفاظت از حیات‌وحش اختصاص داده است. در این اقامتگاه به‌صورت کامل از پنل‌های خورشیدی استفاده شده است. گاهی اوقات مسافران می‌توانند از پنجره‌ی اتاق خود شاهد دیدن کانگورو‌ها باشند.

۹. اقامتگاه تجدید حیات (Resurgence)، نیوزلند

اقامتگاه

در امتداد جنگل بارانی ۵۰ هکتاری و در نزدیکی دو پارک ملی، در بهترین حالت ممکن در نیوزلند قرار گرفته است. اقامتگاه ریسرجنس، در میان بهترین اقامتگاه‌های سراسر جهان در فهرستی که توسط تیم نشنال جئوگرافی تهیه شده بود، قرار گرفته است. همچنین در این اقامتگاه، چندین درخت بومی و کمیاب در سال ۲۰۰۳ کاشته شد. علاوه بر این، ساختمان‌های این اقامتگاه به‌صورت بومی طراحی و ساخته شده است تا کمترین استفاده از منابع را داشته باشند.

۱۰. پارک مرجانی جزیره چامب (CHUMBE ISLAND CORAL PARK)، زنگبار (Zanzibar)

اقامتگاه

حفاظت، نظارت و مدیریت روی ذخایر طبیعی این منطقه باعث توسعه‌ی زنگبار شده است. در این منطقه، پارک مرجانی، ذخایر جنگلی و حیات‌وحش به‌خوبی حفاظت شده است. اقامتگاه جزیره چامپ و امکانات اقامتی در این محل به‌شکل مدرن با طراحی زیبا که در عین حال سازگار با محیط زیست است، به چشم می‌خورد. تقریبا می‌توان گفت اثرات تخریبی زیست محیطی در این منطقه به صفر رسیده است.

۱۱. اقامتگاه آریارا (Ariara Resort)، فیلیپین

اقامتگاه

جزیره‌ای ۱۲۵ هکتاری که با قایق حدود یک ساعت از بندر کرون در فیلیپین فاصله دارد. وجود اقامتگاه آریارا در این منطقه، وضعیت اشتغال و آموزش را برای مردمان محلی بهبود بخشیده است. همچنین روش‌های درست ماهی‌گیری نیز در این اقامتگاه آموزش داده می‌شود. بیشتر انر‌ژی استفاده شده در این اقامتگاه از باد و خورشید تامین می‌شود. علاوه بر این، نباید انتخاب این جزیره به‌عنوان جزیره‌ای مسحور‌کننده در جهان، نادیده گرفت.

۱۲. اقامتگاه کریستالینو (Cristalino Lodge)، برزیل

اقامتگاه

در کنار رودخانه کریستالینو، در میان ذخایر طبیعی جنگل‌های بارانی، در بخش جنوبی جنگل های آمازون در برزیل، ویلاهایی طراحی شده‌اند که با محیط زیست سازگاری کامل دارند. اقامتگاه کریستالینو دارای ۱۶ اتاق است که به‌خوبی از گونه‌های بومی گیاهی و پرندگان محافظت می‌کند. در این اقامتگاه، تاثیر تخریبی انسان بر محیط زیست به حداقل رسیده است.

۱۳. اقامتگاه لاگونا (Laguna Lodge)، گواتمالا

اقامتگاه

اقامتگاه لوکس لاگونا در کنار دریاچه‌ی آتیتلان (Atitlán) در گواتمالا واقع شده تا با فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست بتواند از گرم شدن و تخریب کره زمین جلوگیری کند. در این اقامتگاه برای گرم شدن آب، تولید برق و سیستم گرمایشی از ۱۸۰ پنل خورشیدی استفاده می‌شود. وعده‌های غذایی در این اقامتگاه، بدون گوشت و از موارد ارگانیک تهیه می‌شود.

۱۴. اقامتگاه پاکوا (PACUARE)، کاستاریکا

اقامتگاه

اقامتگاه سازگار با محیط زیست پاکوا، در ۲۵ هزار هکتار از جنگل‌های بارانی محافظت‌شده با تنوع زیستی بالا در کوه‌های تالامانکا (Talamanca) واقع شده است. سیستم گرمایشی و آب گرم این اقامتگاه توسط پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود. همچنین برای حمام کردن از صابون و شامپوی شیمیایی نیز استفاده نمی‌شود. نکته قابل‌توجه این است که برای ساخت این اقامتگاه هیچ درختی قطع نشده است.

۱۵. اقامتگاه جنگل‌های بارانی پلایا نیکوئسا (Playa Nicuesa)، کاستاریکا

اقامتگاه

در ۱۶۵ هکتاری جنگل‌های بارانی در شبه‌جزیره‌ی اوسا پنینسولا (Osa Peninsula) که فقط توسط قایق در دسترس است، در کاستاریکا قرار گرفته است. برای مسافران اکوتوریسم و علاقه‌مند به طبیعت و ورزش‌های ماجراجویانه می‌تواند مقصد و اقامتگاه مناسبی باشد. اقامتگاه پلایا نیکوئسا طوری طراحی شده است که مسافران بتوانند به‌راحتی با دنیای طبیعی جنگل‌های بارانی و اقیانوس ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه