بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ؛ شهر معجزه معماری روسیه

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ؛ شهر معجزه معماری روسیه

سفر به سن پترزبورگ، معجزه معماری در کشور باستانی روسیه، تجربه‌ای منحصر به فرد برای هر گردشگری خواهد بود. برای برنامه‌ریزی سفری عالی به این شهر خارق‌العاده و بهترین زمان سفر، نیاز به اطلاعات آب و هوایی و فصلی است.

شهر سن پترزبورگ در مرزهای فرهنگی و جغرافیایی شرق و غرب جهان قرار گرفته است. اگرچه ساختار این شهر از معماری پیچیده و سفارشی غرب اروپا الهام گرفته شده، اما کماکان روحیه پویا و پرزرق و برق روسی خود را حفظ کرده است.

سن پترزبورگ، دوگانگی هویتش را به موسس خود، پیتر بزرگ، مدیون است؛ کسی که با عشقی بی‌نظیر به هر چیز اروپایی، تمام خیابان‌های شهر و معماری آن را طوری طراحی کرد که او را به یاد شهرهای اروپایی مورد علاقه خود بیندازد و نتیجه آزمایش بزرگ تزار چه شد؟ یک شهر عظیم با استایل اروپایی، پر از بلوارهای طولانی، کانال‌های باریک و میادین عمومی بزرگ.

سن پترزبورگ

از طرف دیگر، سن پترزبورگ، به طور واضحی، با ظهور مشاهیر ادبیات و موسیقی از جمله داستایوفسکی، چایکوفسکی و سرگئی پروکفیف (Prokofiev)، مرکزی از فرهنگ روسی است.

سن پترزبورگ

مسکو شاید به خاطر تجملات و زیاده‌روی‌هایش مشهور باشد، اما سن پترزبورگ، به شما ترکیبی از طعم گران قیمت پایتخت روسی و شهرهای محبوب اروپای غربی، را پیشنهاد می‌کند.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ از میانه‌های ماه ژوئن تا سپتامبر (۲۶ خرداد تا ۸ مهر) است. تجربه ۲۴ ساعت تابش آفتاب در جشن‌های شبهای سفید سن پترزبورگ را با وجود گران قیمت بودن سفر در این زمان را به هیچ وجه از دست ندهید.

تابستان‌ها، با دمای حداقلی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، آب و هوایی خنک و دلپذیر دارند؛ پس در خاطر داشته باشید که چمدانی مطابق با زمان سفر خود ببندید.

سفر به سن پترزبورگ در فصل زمستان، بسیار کم اتفاق می‌افتد؛ روزهای زمستانی کوتاه هستند و شهر در یخبندانی سرد، فرو می‌رود.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس فصول

فصل داغ گردشگری (تابستان): میانه‌های ماه ژوئن تا سپتامبر (۲۶ خرداد تا ۸ مهر)

سن پترزبورگ

دمای بالا با میانگین ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گرادی، به علاوه جشن‌های محبوب شب‌های سفید، میانه‌های ماه ژوئن تا سپتامبر را تبدیل به فصلی دلپذیر برای سفر به سن پترزبورگ کرده است. اگر از سه ماه قبل‌تر به دنبال رزرو اتاق‌های هتل‌ها باشید، شاید موفق به پیدا کردن آن شوید، ولی پیشنهاد ما به شما این است که از یک سال زودتر برای شانس پیدا کردن نرخ قیمت‌های مناسب‌تر در این فصل داغ گردشگری، اتاق خود را رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه‌های اکتبر تا میانه‌های آوریل (۹ مهر تا ۲۷ فروردین)

سن پترزبورگ

فصل زمستان در سن پترزبورگ با افت دما در اوایل ماه اکتبر به زیر صفر درجه سانتی‌گراد، بسیار سریع رخ می‌دهد. با کاهش شدید دما، هتل‌ها تخفیف بسیار خوبی به گردشگرانی که جرات سفر به سن پترزبورگ در این زمان از سال را دارند، پیشنهاد می‌کنند. البته با وجود فستیوال زمستانی و جشن‌های تعطیلات، این زمان سفر ممکن است، ارزش به جان خریدن یخبندان را داشته باشد؛ فقط پالتوهای گرم خود را فراموش نکنید.

فصل بهار:‌ اواخر ماه آوریل تا میانه‌های ماه ژوئن (۲۸ فروردین تا ۲۵ خرداد)

سن پترزبورگ

اواخر ماه آوریل تا میانه‌های ماه ژوئن، فصل میان فصل داغ و خلوت گردشگری سن پترزبورگ، آب و هوایی تقریبا گرم‌تر از زمستان با دمای میانگین ۴٫۴ درجه سانتی‌گرادی دارد. نرخ قیمت هتل‌ها در این زمان از سال، نیز نسبت به فصل داغ گردشگری، ارزان‌تر است.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

شب‌های سفید

سن پترزبورگ

شب‌های سفید، فستیوال‌هایی در طول شب هستند که در تابستان در بسیاری از شهرها برگزار می‌شوند. فستیوال اصلی، شب‌های سفید در سن پترزبورگ در روسیه است. شب‌های سفید نامی است که به پدیده روشن بودن هوا در طول شبانه روز در مناطقی با عرض جغرافیایی بالا در ماه ژوئن، اطلاق می‌شود. در این روزها، غروب آفتاب بسیار دیر رخ می‌دهد و طلوع آفتاب بسیار سریع، به همین علت، تاریکی هیچ وقت کامل نمی‌شود.

این فستیوال در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، با ستارگان شب‌های سفید، آغاز می‌شود و در ماه جولای (۱۱ خرداد تا ۱۰ تیر)، خاتمه می‌یابد. اگرچه، برخی اجراهای مرتبط به این فستیوال، قبل یا بعد از تاریخ رسمی، برگزار می‌شود.

فستیوال شب‌های سفید در سن پترزبورگ به خاطر آتش‌بازی‌های فوق‌العاده و اسکارلت سیلز (Scarlet Sails) و دیگر رویدادهای جالب توجه، مشهور است.

اسکارلت سیلز

سن پترزبورگ

اسکارلت سیلز، جشنی مشهور، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد عمومی در فستیوال شب‌های سفید در سن پترزبورگ روسیه است. این سنت بسیار پرطرفدار برای آتش بازی‎های دیدنی و جذاب، کنسرت‌های متعدد موسیقی و نمایش آب، مشهور است.

این جشن که در پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود، در سال ۲۰۰۷، بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت. در سال ۲۰۱۹، این تعداد به سه میلیون نفر رسید.

این سنت، پس از جنگ جهانی دوم برای جشن پایان تحصیلی و مرتبط با کتاب پرطرفدار کودکان اسکارلت سیلز (سال ۱۹۲۲)، آغاز شد. اسکارلت سیلز در سال ۲۰۱۸، در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر)، برگزار خواهد شد.

دنیای خوانندگی: فستیوال بین‌المللی کر (Singing World: International Festival of Choral Art)

فستیوال بین‌المللی کر از ۱۵ سال قبل در سن پترزبورگ روسیه به صورت سالیانه در ماه‌های جولای و آگوست، برگزار می‌شود. در طول این رویداد مشهور در سطح جهانی، بیش از ۳ هزار نفر از خوانندگان کر حرفه‌ای و آماتور به این شهر می‌آیند.

از برنامه‌های این فستیوال در سال ۲۰۱۸ می‌توان از کنسرت تیم سن پترزبورگ، برنامه فولکولور هنری در موزه و اجرای موسیقی مقدس در کلیسا نام برد. این فستیوال در تاریخ ۸-۱ آگوست در سال ۲۰۱۸، برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی موسیقی کلاسیک (International Early Music Festival)

فستیوال بین‌المللی موسیقی کلاسیک، که به آثار موسیقی قبل از بتهوون تمرکز دارد در ماه سپتامبر، در سن پترزبورگ برگزار می‌شود و هر سال، موسیقی‌دانان و بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال بین‌المللی زمستانی هنر (International Winter Festival Arts Square)

فستیوال بین‌المللی زمستانی هنر به صورت سالیانه در سن پترزبورگ در ماه دسامبر برگزار می‌شود. ارکستر سمفونی‌ها، موسیقی‌دانان، گروه‌های تئاتر و خوانندگان اپرا از سراسر جهان در این فستیوال مشهور، اجرا دارند.

فستیوال ماسلنیتسا (Maslenitsa Festival)

سن پترزبورگ

ماسلنیتسا، جشن یک هفته‌ای است که در اسفند ماه (از اواخر فوریه تا آغاز ماه مارس) در روسیه و کشورهای اسلاویایی برگزار می‌شود. ماسلنیتسا ریشه‌های باستانی و غیرمذهبی دارد و تا سده ۱۴ میلادی تقریبا همزمان با نوروز ایرانی برگزار می‌شد. اما با گذشت زمان، با مراسم و باورهای مذهبی کلیسای ارتودوکس آمیخته شد. در این هفته، باورمندان مسیحی از خوردن گوشت منع می‌شوند و واپسین هفته‌ای است که می‌توانند محصولات لبنی و تخم مرغ بخورند از همین روی به این جشن «هفته پنیر» نیز گفته می‌شود.

در این روزها به دید و بازدید بزرگ‌ترها می‌روند و «بلینی» خانگی پخته و می‌خورند. بلینی نوعی پنکیک نازک است که از غذاهای ملی روسیه محسوب می‌شود و معروف‌ترین نماد این جشن به حساب می‌آید. در ماسلنیتسا رسم است که آدمک‌های چوبی با صورتی از جنس حصیر به نام «بانو ماسلنیتسا» درست کرده و در روز آخر ماسلنیتسا آن را آتش می‌زنند. آتش زدن بانو ماسلنیتسا در واقع نماد پایان زمستان است.

فستیوال ماسلنیتسا در سال ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۹-۱۳ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین‌المللی رقص باله

فستیوال بین‌المللی رقص باله، یکی از مشهورترین رویدادهای رقص جهانی در اواخر ماه آوریل، در سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی موسیقی المپیا

فستیوال بین‌المللی موسیقی المپیا از سال ۱۹۹۵، به صورت سالیانه در سن  پترزبورگ در ماه‌های می یا ژوئن برگزار می‌شود. گروه‌های مختلف موسیقی در طول این فستیوال، در این شهر زیبا اجرا دارند.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس هزینه هتل‌ها

سن پترزبورگ

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های فصل زمستان، یعنی ماه‌های اکتبر تا میانه‌های آوریل (۹ مهر تا ۲۷ فروردین) است.

رتبه‌های سن پترزبورگ

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های سن پترزبورگ به شرح زیر است:

  • ۱۷امین مقصد برتر مقرون به صرفه در اروپا

سن پترزبورگ؛ آب و هوا و اقلیم

سن پترزبورگ

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در سن پترزبورگ

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۷٫۲-۳٫۶
فوریه۵٫۶-۳
مارس۰۳
آوریل۷٫۸۳٫۶
می۱۵۴٫۶
ژوئن۲۰۵٫۱
جولای۲۱٫۱۷٫۱
آگوست۲۰٫۶۷٫۹
سپتامبر۱۵٫۶۶٫۴
اکتبر۸٫۹۷٫۶
نوامبر۱٫۷۴٫۶
دسامبر۳٫۳-۴٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در سن پترزبورگ

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۸٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۹٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر
فوریه۶ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۶٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر
مارس۱٫۴ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
آوریل۵٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۰ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
می۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۹٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
جولای۲۰٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
آگوست۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۷ سانتی‌متر۲۰٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۲۰٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۲۰٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر
اکتبر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
نوامبر۰٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۳٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۵٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۴٫۶ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۷٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در سن پترزبورگ

چه زمانی به سن پترزبورگ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۲-۶-۳۲-۲۲۱
فوریه۱۱-۴-۳۳-۴۱۷
مارس۷-۱۲۶-۱۱۱۴
آوریل۱۹۱۳-۲۱۱۲
می۷۱۶۴-۲۶۱۳
ژوئن۱۲۲۱۲۳۰۱۲
جولای۱۴۲۲۵۳۲۱۳
آگوست۱۴۲۱۱۳۲۱۴
سپتامبر۱۰۱۶۲-۲۸۱۷
اکتبر۵۱۰۸-۱۹۱۸
نوامبر۱-۳۱۸-۱۱۱۸
دسامبر۷-۲-۲۳-۶۲۲

حداقل و حداکثر دما در سن پترزبورگ

هزینه روزانه توریستی در سن پترزبورگ

هزینه یک روز اقامت در سن پترزبورگ حدودا ۴۸۶ دلار (۲,۳۵۰,۰۰۰) است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به سن پترزبورگ سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در سن پترزبورگ انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه