بهترین زمان سفر به لیسبون؛ پایتخت ساحلی و تپه‌ای پرتغال

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به لیسبون؛ پایتخت ساحلی و تپه‌ای پرتغال

لیسبون، کلان‌شهری با وسعت زیاد، شهری ساحلی و فوق‌العاده برای سفر است. برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به این شهر، نیاز به جزئیات آب و هوایی و فصول سال، است.

لیسبون، پایتخت کشور زیبای پرتغال، که اغلب بخاطر شهرهای مشهور دیگر اروپایی نادیده گرفته می‌شود، با جذابیتی آرام، به گردشگران آرامش خاصی می‌بخشد. گذرگاه‌های لیسبون که بر فراز هفت تپه قرار دارند، مملو از ساختمان‌های رنگارنگ با قدمتی از چندین قرن گذشته، هستند.

قلعه سحرانگیز سنت جرج، به افق می‌نگرد و دنیایی از راز و جادوی باستانی را به این شهر جوان بین‌المللی، هدیه می‌دهد و علی‌رغم ساختمان‌های مدرن مجلل که به آرامی در حال رشد در شهر هستند، زندگی روستایی به قوت خود باقی است.

لیسبون

اما باید بدانید که قطعا کارهای بیشتری از ریلکس کردن در کافی شاپ‌های لیسبون و خوردن تارت‌های کاستارد (pastéis de nata) در تمام روز وجود دارد؛ از اکتشاف کلاب‌های موسیقی فادو در منطقه بایروآلتو (Bairro Alto) تا دیدن چشم‌انداز مسحورکننده در بالای آسانسور سانتا جاستا (Santa Justa Elevator)، از دراز کشیدن در سواحل کاسکایس (Cascais Beaches) تا شکار گنج در بازار تاریخی کهنه‌فروشی فیرا دا لادرا (Feira da Ladra flea market)، از خیره شدن به صحنه‌های عظیم اقیانوس آرام (Oceanarium) تا با ولع خوردن ماهی نمکی روغن (bacalhau)؛ لیسبون، این پایتخت ساحلی پر از فرصت‌های ماجراجویی است.

بهترین زمان سفر به لیسبون بر اساس آب و هوا

لیسبون

بهترین زمان سفر به لیسبون، ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است؛ زیرا آب و هوا کماکان گرم می‌ماند، قیمت هتل‌ها ارزان‌تر است و جمعیت گردشگران نسبت به تابستان کمتر می‌شود. در این فصل‌های کوتاه پاییزی و بهاری، ممکن است بتوانید چند روزی را در ساحل، خوش بگذرانید.

فصل تابستان، شاهد آب و هوایی گرم و سواحلی پر از جمعیت است.

زمستان‌ها در لیسبون، به نسبت قاره اروپا، با حداقل دمای ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد، گرم‌تر هستند.

بهترین زمان سفر به لیسبون بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) 

لیسبون

قیمت هتل‌ها و تراکم جمعیت در فصل بهار لیسبون، رو به کاهش می‌رود. البته احتمال بارش باران، کمی بیشتر می‌شود، اما دمای میانگین حداکثری در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما، ۹٫۴ درجه سانتی‌گراد، است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

لیسبون

درست مانند دیگر مناطق اروپایی، فصل تابستان، فصل داغ گردشگری لیسبون است. قیمت هتل‌ها بالا می‌رود و درب ورودی جاذبه‌های گردشگری، مملو از مسافران مشتاق است. البته با وجود دمای ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گرادی، مطمئنا می‌توانید شنا در دریا و تفریحات ساحلی را به لیست ماجراجویی‌هایتان در لیسبون اضافه کنید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

لیسبون

فصل پاییز، درست مانند فصل کوتاه بهار، ارزان‌تر و میزبان جمعیت کمتر گردشگران است. دما تا ۱۵٫۶ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید؛ پس حتما بادگیرهای خود را بردارید.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند)

لیسبون

در فصل زمستان، دما در طول روز در شهر لیسبون تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد افت می‌کند که البته نسبت به زمستان‌های شهرهای مشهور اروپایی، بسیار دلچسب می‌نماید. البته بیشتر جذابیت و شکوه لیسبون در گشت و گذارهای شهری آن، خلاصه می‌شود و احتمال بارش باران در این فصل بسیار بالا است و این موضوع می‌تواند ماجراجویی شما را خراب کند.

در نظر داشته باشید که ماه‌های نوامبر تا فوریه، بارانی‌ترین زمان سال در لیسبون هستند.

بهترین زمان سفر به لیسبون بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال ماهی و چاشنی‌های لیسبون (Lisbon Fish & Flavours)

لیسبون

فستیوال ماهی و چاشنی‌های لیسبون، یک جشنواره غذا که به صورت سالیانه در ماه آوریل در شهر لیسبون برگزار می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای طعم کردن انواع ماهی و غذاهای دریایی است. در این فستیوال که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند، انواع غذاهای بومی پرتغالی طبخ داده می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این رویداد ۱۱ روزه به تمام بازدیدکنندگان، غذاهایی خلاقانه و خوش‌طعم را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند آن را در کنار دوستان و خانواده‌هایشان در محیطی آرام و دلچسب، صرف کنند.

فستیوال سینمای مستقل لیسبون (IndieLisboa)

لیسبون

فستیوال سینمای مستقل لیسبون، برای ۱۵ سال گذشته، به صورت سالیانه در ماه‌های آوریل تا می در شهر لیسبون برگزار شده است. در طول این رویداد ۱۲ روزه، بیش از ۲۵۰ فیلم از بخش سینمای مستقل لیسبون و بخش بین‌الملل پخش می‌شود و برنامه‌های دیگری چون کنسرت، ملاقات‌ها، کارگاه‌های عملی و مهمانی‌های متعدد، نیز در این فستیوال برقرار است.

هدف از فستیوال سینمای مستقل لیسبون، شناختن کارگردان‌های جدید و نوظهور در بخش سینمای مستقل جهان است. فستیوال سینمای مستقل لیسبون ۲۰۱۸، در تاریخ ۲۶ آوریل تا ۶ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

جشن‌های تابستانی لیسبون (Festas de Lisboa)

لیسبون

با پراکنده شدن عطر تابستان در هوا، جشن‌های لیسبون با برنامه‌های سرگرمی متعدد در قدیمی‌ترین محله‌های شهر لیسبون، هزاران نفر از شهروندان و گردشگران را در ماه ژوئن، به خیابان‌ها می‌کشاند.

فستیوال سانتوس پاپیلورس (Santos Populares)

لیسبون

کارناوال سانتوس پاپیلورس، بزرگ‌ترین فستیوال کشور پرتغال، در ماه ژوئن در شهر لیسبون برگزار می‌شود. این جشن‌ها، شامل تعطیلات عمومی مانند روز سن پیتر و روزهایی چون روز سن جان و سن آنتونی می‌شود. در طول این جشن ۱۴ روزه، خیابان‌های شهر شاهد رقص‌های دسته‌جمعی، اجرای موسیقی و برنامه‌های متعدد سرگرمی هستند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین‌المللی فیلم ترسناک متل-ایکس لیسبون (MotelX)

لیسبون

فستیوال بین‌المللی فیلم ترسناک متل-ایکس لیسبون که به صورت سالیانه در ماه سپتامبر در لیسبون برگزار می‌شود، در دهه گذشته، به عنوان بهترین تهیه کننده فیلم‌های ترسناک شناخته شده است. این فستیوال با کسب جایگاهی بسیار خوب در مدار بین‌المللی جشنواره‌های این ژانر فیلم، از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی برجسته سال در لیسبون، به شمار می‌آید.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

نمایشگاه هنر و عتیقه

لیسبون

نمایشگاه هنر و عتیقه که هر سال بین ماه‌های ژانویه و فوریه در شهر لیسبون برگزار می‌شود، فرصتی بینظیر برای مجموعه‌داران عتیقه و هنر دوستان است تا بتوانند کالاهای خود را به افراد علاقه‌مند بفروشند.

بهترین زمان سفر به لیسبون بر اساس هزینه هتل‌ها

لیسبون

بهترین زمان سفر به لیسبون بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان، یعنی ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند) است.

رتبه‌های لیسبون

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های لیسبون به شرح زیر است:

  • نهمین مقصد برتر ماه عسل در قاره اروپا
  • دهمین مقصد مقرون به صرفه ماه عسل در قاره اروپا
  • دهمین مقصد برتر تعطیلات بهاری
  • ۱۴امین مقصد برتر گردشگری مقرون به صرفه در اروپا

پرتغال؛ آب و هوا و اقلیم

لیسبون

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در لیسبون

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۳٫۹۱۰٫۹
فوریه۱۵۷٫۶
مارس۱۷٫۲۱۰٫۷
آوریل۱۹٫۴۵٫۳
می۲۱٫۷۴٫۳
ژوئن۲۵۱٫۵
جولای۲۷٫۲۰٫۳
آگوست۲۷٫۸۰٫۵
سپتامبر۲۶٫۱۳٫۳
اکتبر۲۲٫۲۶٫۱
نوامبر۱۷٫۲۹٫۴
دسامبر۱۴٫۴۱۰٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در لیسبون

اقلیم کشور پرتغال، به صورت کلی معتدل است و اثر جریان‌های آتلانتیکی، آب و هوای ملایم و کمی رطوبت به ساحل و مناطق ساحلی، به ارمغان می‌آورد. تفاوت دمایی محسوسی در مناطق داخلی کشور وجود دارد؛ جایی که تابستان‌ها بسیار گرم و خفه کننده و زمستان‌ها بسیار خشن و سرد هستند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۳٫۸ سانتی‌گراد- ۱۰٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۷ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۱۰٫۵ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۱۰٫۴ سانتی‌متر
فوریه۱۴٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
مارس۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۹٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۹٫۲ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
آوریل۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر
می۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
جولای۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۶٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر
آگوست۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۷٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
سپتامبر۲۵٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۵٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۲۴٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۲۱٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۹٫۳ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۱۶ سانتی‌گراد- ۸٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۱۳٫۷ سانتی‌گراد- ۱۰٫۲ سانتی‌متر۱۳ سانتی‌گراد- ۹٫۹ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۹٫۷ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۹٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در لیسبون

در بخش جنوبی کشور، زمستان‌ها معتدل‌تر هستند و دمای آب دریا، برای شنا بسیار ایده‌آل است. منطقه الگاروه (Algarve) در جنوب کشور پرتغال، مکانی است که در تمام طول سال می‌توانید به آن سفر کنید، اما برای سفر به بقیه نقاط کشور، فصل بهار و پاییز، اوقاتی خوشایند و دلچسب را برای شما رقم خواهند زد.

چه زمانی به لیسبون برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۹۱۵۱-۲۰۱۵
فوریه۹۱۶۱-۲۶۱۲
مارس۱۱۱۸۳۲۶۱۴
آوریل۱۳۲۱۴۳۲۱۰
می۱۴۲۲۶۳۳۱۰
ژوئن۱۶۲۶۱۰۳۹۵
جولای۱۸۲۸۱۲۳۹۲
آگوست۱۸۲۹۱۳۴۱۲
سپتامبر۱۸۲۷۱۰۳۵۶
اکتبر۱۵۲۳۷۳۶۹
نوامبر۱۲۱۸۴۲۶۱۳
دسامبر۱۰۱۶۰۲۲۱۵

حداقل و حداکثر دما در لیسبون

هزینه روزانه توریستی در لیسبون

هزینه یک روز اقامت در لیسبون حدودا ۲۵۲ دلار (۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان) است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به لیسبون سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در لیسبون انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه