افتتاح نمایشگاه خودروهای تاریخی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد پنجشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹
افتتاح نمایشگاه خودروهای تاریخی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی

افتتاح نمایشگاه خوروهای تاریخی در روز ۲ فروردین ماه و نمایش ۳۰ خودرو از مجموعه آثار موزه‌ای سعد آباد در تهران.

به‌نقل از روابط عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، این نمایشگاه امروز ۲ فروردین با حضور رامین افشاری مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و کیا پارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.

رامین افشاری هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی خودروهای تاریخی به عنوان بخشی از میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان، ترویج فرهنگ حفاظت از میراث تاریخی و حمایت از مالکان خصوصی خودروهای تاریخی عنوان کرد.

او با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی از بدو تشکیل در کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی مستقر است خاطرنشان کرد:

کانون تلاش می‌کند تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست به تحقق اهداف این دبیرخانه که شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی و کمک به حفظ و نگهداری اصولی این گنجینه‌های ملی است، کمک کند.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌ر‌انی افزود:

علاوه بر این، با توجه به وجود چندین خودروی تاریخی فرسوده در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در نظر داریم درآمد حاصل از فروش بلیت‌های نمایشگاه حاضر را به مرمت و بازسازی این خودروها اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۳۰ خودروی تاریخی ویژه و ۱۰ موتورسیکلت کلاسیک در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است گفت:

«خودروهای به‌نمایش گذاشته‌شده متعلق به مالکان خصوصی است و هر ۱۵ روز، خودروهای تاریخی دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.»

افشاری در ادامه اظهار کرد:

نمایشگاه خودروهای تاریخی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپا شده و جانبازان، ایثارگران، دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند با بهره‌مندی از تخفیف ۵۰ درصدی از خودروها دیدن کنند.

این نمایشگاه تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در میدان تجریش، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید طاهری پذیرای علاقه‌مندان به خودروهای تاریخی و میراث‌فرهنگی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه