۸ کاری که نباید در تگزاس انجام دهید

فرید دالایی
فرید دالایی پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
۸ کاری که نباید در تگزاس انجام دهید

تگزاس نیز مانند هرجای دیگری در دنیا دارای رسومی است که پیش از رفتن باید از آن‌ها آگاه بود و رعایت کرد.

با اینکه تمام مردم دنیا تقریبا اشتراکات بسیاری با هم دارند، اما جزئیات فراوانی وجود دارد که با توجه به پیشینه، میراث، عادات، فرهنگ و بسیاری موارد دیگر عامل تمایز مردم تمام دنیا شده‌اند و باعث شده‌اند تا برای رفتن به کشور یا حتی شهر دیگری مراقب رفتار خود باشیم. چه بسا رفتاری در یک منطقه عادی اما در جای دیگر توهین تلقی شود. در تگزاس  نیز که بیشتر با فیلم‌های وسترنش معروف است باید مراقب برخی رفتارهای خود باشیم. این مقاله توسط یکی از اهالی تگزاس نوشته شده است.

۱. اضافه کردن سس به کباب

کباب تگزاسی

کباب تگزاسی به اندازه کافی آبدار است، پس چرا طعم خوشمزه و بی‌نظیرش را با سس باربیکیو خراب کنیم. با این کار طعم معطر یک گوشت خاص را پنهان می‌کنید. پس از کباب خود آنطور که هست، لذت ببرید. با اتفاده نکردن سس خود را در رستوران Rudy’s نیز موذب نمی‌کنید.

رستوران Rudy

رستوران Rudy’s یک استیک‌فروشی است که در سال ۱۹۸۹ در محله‌ای در سن‌آنتونیو، تگزاس افتتاح شد. امروزه این رستوران در تگزاس، آریزونا، اکلاهما، نیومکزیکو و کلرادو شعبه دارد و از طریق وب‌سایت نیز به فروش غذاهای خود می‌پردازد. منوی رستوران علاوه بر باربیکیو شامل بوقلمون، دنده، سوسیس و تاکو برای صبحانه است.

۲. از زنجیر چرخ استفاده نکنید

زنجیرچرخ

ما نمی‌گوییم که استفاده از زنجیر چرخ برای امنیت شما خوب نیست، اما در جایی مانند تگزاس که سالی یک بار جاده‌ها یخ می‌زند این حرکت تنها شما را از جماعت دور می‌کند. حتی اگر خود را کاملا برای روزهای زمستانی آماده کرده باشید، باید بدانید که ما علاوه بر اینکه مدارس را تعطیل می‌کنیم، بلکه خود نیز به بهانه مریضی به سر کار نمی‌رویم.

زمستان در تگزاس

کمترین دمایی که تابه حال برای تگزاس ثبت شده است، ۳۰- درجه سانتی‌گراد بوده که مربوط به ۲۸ ژوئن ۱۹۹۴ در ماناهنز است. آنچه فراوان در این ایالت دیده می‌شود، طوفان است.

۳. همه کباب‌ها و استیک‌ها را کاملا پخته‌شده سفارش دهید

استیک کامل پخته شده

این فقط یک قانون مختص به تگزاس نیست، اما از آنجا که تگزاس به استیک‌هایش شهرت دارد، پس سعی نکنید همه گوشت‌ها را خشک و کاملا پخته‌شده سفارش دهید.

۴. پرچم ما را با پرچم شیلی اشتباه نگیرید

پرچم تگزاس

پرچم تگزاس

پرچم شیلی

پرچم شیلی

پرچم شیلی یک ستاره دارد و قرمزتر است، اما ستاره ما یک ستاره تنها است و آبی‌تر است. اگر این اشتباه را در تگزاس انجام دهید تا سال‌ها شما را بخاطر این خطا فراموش نمی‌کنند.

۵. از اینکه در منوی رستورانی که تنها استیک سرو می‌شود، غذای گیاهی پیدا نمی‌کنید عصبانی نشوید

بطور کلی رستوران‌های آستین و تگزاس حداقل یک نوع غذای مخصوص گیاهخواران را سرو می‌کنند. با این وجود زمانی که وارد رستورانی می‌شوید و منو را می‌بینید که تنها شامل غذاهای چرب و گوشتی است، شاید باعث ناامیدی شما شود.

رستوران big texan

۶. هرگز نگویید غذاهای نیویورکی بهتر هستند

اصلا مهم نیست که نیویورکی‌ها فکر می‌کنند که آنجا مرکز فرهنگ‌های مختلف در آمریکا است. هیوستون (پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس) دارای متعددترین و مختلف‌ترین جمعیت از لحاظ فرهنگی است و هیچکس خارج از تگزاس نمی‌تواند ادعا کند که بهترین تکس مکس (Tex Mex) را خورده است و با وجود پیتزافروشی‌های بسیار زیاد، نیویورک شانسی برای برنده شدن در این رقابت را ندارند.

تکس مکس

تکس مکس ترکیبی از آشپزی مکزیکی و آمریکایی است که بیشتر در تگزاس معروف است. ترکیبات این غذا ممکن است متفاوت باشد، اما مواد اصلی آن شامل پنیر، گوشت، لوبیا، فلفل و ادویه همچنین آرد تورتیلا است. غذاهای تگزاسی چون chili con carne (نوعی خورش)، Nachos (نوعی میان‌وعده)، تاکو و fajita انواع تک مکس هستند.

۷. رانندگی با سرعت قانونی

یک بار زمانی که از آستین به سن آنتونیو با سرعت ۸۸ کیلومتر بر ساعت در لاین راست حرکت می‌کردم، مطمئن بودم طبق قانون عمل می‌کنم و درواقع یک راننده خوب محسوب می‌شدم، اما هرکسی که از کنارم رد می‌شد از یک پیرمرد سوار بر BMW گرفته تا تراکتورسوا، همه یکجور خاصی به من نگاه می‌کردند. تمام تگزاسی‌ها داستانی از سرعت بالای خود دارند تا برای شما تعریف کنند، داستانی از یک سفر با سرعتی غیرقابل باور و زمانی بسیار کوتاه. تجربه من را اگر بخواهید باید بگویم که مسافت دالاس تا آستین را دو ساعته طی کرده‌ام. این مسافت حدودا ۳ ساعت است.

۸. هرگز از یک تیم خارجی طرفداری نکنید

برای هرچیزی بخصوص فوتبال هرگز طرفدار اکلاهما نباشید. اگر یک تگزاسی با رفتار دوستانه خود در هر جایی از شهر و هر مکانی شما را برای دیدن فوتبال دعوت کرد، آن‌ها هرگز انتظار ندارند شما طرفدار تیم دیگری باشید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه