ITB Berlin به دنبال توسعه بخش گردشگری سلامت

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
ITB Berlin به دنبال توسعه بخش گردشگری سلامت

گردشگری سلامت یکی از بازارهای آینده‌ی گردشگری در سطح جهانی است. تقاضاهای بسیاری در این زمینه در کشورهای مختلف وجود دارد.

اولین دوره‌ی کنفرانس «Medical Media Lunch» در روز چهارشنبه، ۷ مارس و در پی آن، شب پزشکی ITB در روز جمعه، ۹ مارس برگزار می‌شود: پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز بخش مهم گردشگری پزشکی در سال گذشته که با رشد سریعی روبرو شد و با توجه به تقاضای رو به رشدی که در این زمینه وجود دارد اکنون باید آن را در سالن بزرگتری (21b) برگزار کرد. سخنرانی‌ها در آن جا برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد کلینیک‌ها، مقصدها و بیمه‌های درمانی پزشکی به دست بیاورند. کنفرانس صنعت گردشگری سلامت (HTI) در سال جاری شریک غرفه‌ی رسمی گردشگری پزشکی است. «HTI» که تصمیم دارد در سال جاری، کنفرانس‌هایی در زاگرب و بروکسل برگزار کند، متخصص برگزاری کنگره‌های پزشکی در سرتاسر اروپا است. 

گردشگری پزشکی، چشم‌انداز وسیعی را پیش روی صنعت گردشگری جهانی قرار می‌دهد. براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده توسط VISA و آکسفورد اکونومیک، گردش مالی فعلی در صنعت گردشگری پزشکی جهان حدود ۵۰ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود که طی ده سال آینده، به رشد سالانه‌ی ۲۵ درصد دست یابد. افزایش بین‌المللی تقاضاها برای گردشگری پزشکی در بزرگ‌ترین نمایشگاه تجارت جهانی (World’s Largest Travel Trade Show) نشان‌دهنده‌ی همین روند است.

امسال، برای اولین بار، کنفرانس «ناهار رسانه‌های پزشکی» (Medical Media Lunch) در روز چهارشنبه، ۷ مارس، از ساعت ۱ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر در غرفه‌ی گردشگری پزشکی برگزار خواهد شد. به دنبال این رویداد، اتحادیه‌ی کیفیت سفر پزشکی (Medical Travel Quality Alliance) (MTQUA) ده تا از بهترین کلینیک‌های جهان برای پذیرش گردشگران پزشکی را معرفی می‌کند. دکتر کارین لهرمان از «Kaiserbäder Insel Andom»، در سخنرانی خود در مورد «جنگل و پتانسیل بهداشتی آن - یک داروخانه سبز»، مزیت‌های بهداشتی درختان را معرفی می‌کند. «Deutscher Heilbäderverband» و «Berlin Health Excellence» نیز در سخنرانی‌های خود، بر نقش آلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری پزشکی جهان تاکید می‌کنند.

گردشگری پزشکی

در روز پنج شنبه، ۸ مارس، کنفرانس HTI آخرین اخبار خود را ارائه خواهد داد. سایر غرفه‌داران بین المللی شامل کلینیک «Dünyagöz Eye»، بیمارستان «Esnaf» از ترکیه و «Conseil National of Etablissement Thermaux» از فرانسه هستند. موسسه‌ی تحقیق و توسعه‌ی گردشگری پزشکی از گدانسک (Gdansk) آخرین پیشرفت‌های گردشگری پزشکی در لهستان را در اختیار بازدیدکنندگان خواهند گذاشت. همچنين، «Europäischer Heilbäderverband»، «Kvarner Health»، گروه پزشکی بين‌المللی از جمهوری دومينيکن و کلينيک انرژی از کرواسی، اطلاعاتی در مورد خدمات بهداشتی خود در اختیار دیگران خواهند گذاشت. مرکز سرطان‌شناسی شاه حسین از اردن نیز که بزرگ‌ترین مرکز سرطان‌شناسی در خاورمیانه است، در این کنفرانس شرکت کرده است.

مانند هر بازار مسافرتی دیگری، دیجیتال‌سازی موضوع داغی در بخش گردشگری پزشکی تلقی می‌شود. در روز جمعه، ۹ مارس، دکتر آندریاس کک، در مورد «چالش‌های دیجیتال در جهانی‌سازی گردشگری پزشکی» صحبت خواهد کرد. موضوعات مورد بحث در سخنرانی‌های دیگر شامل تغییرات و تحولات در گردشگری پزشکی و چالش‌های پیش روی هتل‌ها و مقصدهای گردشگری است. «Toscana Promozione Turistica» طی جلسه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای اطلاعاتی را در مورد اسپاهای متنوع توسکانی ارائه خواهد داد. غرفه‌داران و بازدیدکنندگان هر روز و از ساعت ۴ صبح به بعد می‌توانند در یک ضیافت مجازی گرد هم آیند و ضمن تبادل دانسته‌های خود، ارتباطات جدیدی با یکدیگر برقرار کنند.

در روز جمعه، ۹ مارس، در باشگاه کپیتال (Capital Club) در«Gendarmenmarkt» در برلین، شب ویژه‌ی پزشکی ITB نیز فرصتی برای ملاقات و برقراری ارتباط فراهم می‌کند. این رویداد تحت حمایت «Toscana Promozione Turistica» برگزار می‌شود و شرکت در آن تنها از طریق دعوت امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه