دوچرخه سواری؛ عامل تقویت گردشگری و اقتصاد کیپ تاون

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۰
دوچرخه سواری؛ عامل تقویت گردشگری و اقتصاد کیپ تاون

کیپ تاون، هر سال میزبان یکی از شلوغ‌ترین مسابقات دوچرخه‌سواری جهان، با حضور ۳۵,۰۰۰ شرکت‌کننده است. 

رویدادهای دوچرخه‌سواری در کیپ تاون به طور سالانه به تقویت بیش از ۱ میلیارد دلاری اقتصاد کشور کمک می‌کند و امسال هم برای اولین بار شاهد برگزاری بازی‌های جام جهانی UCI در استلن بوش «Stellenbosch» خواهد کرد.

چنین رویدادهایی هزاران نفر از رقبای داخلی و خارجی و حامیان آن‌ها را جذب می‌کنند که این افراد اغلب مدتی طولانی در این‌جا خواهند ماند. بنابراین علی‌رغم توجه زیادی که به مقوله‌ی صرفه‌جویی در آب می‌شود، رویدادهای ورزشی بزرگ می‌توانند اتفاق بزرگی باشند. آب، اکنون، بخش اجتناب‌ناپذیری از گردشگری در آفریقای جنوبی و کیپ تاون و هر نقطه‌ی دیگری از کشور باشد که در معرض کمبود شدید آب قرار گرفته‌اند و برای اطمینان از پایداری در گردشگری مجبور به اتخاذ راهبردهای مدیریتی درازمدت هستند.

علاوه بر جام جهانی UCI، کیپ تاون میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری است که پیامدهای زیادی برای این منطقه دارد. مثلا تور دوچرخه‌سواری کیپ تاون، بزرگ‌ترین مسابقه‌ی دوچرخه‌سواری در جهان است که ۳۵۰۰۰ شرکت‌کننده دارد که ۴۰۰۰ نفر از آن‌ها، گردشگران بین‌المللی هستند.

دوچرخه سواری کیپ تاون

تور دورچرخه‌سوای کیپ تاون، ۲۰۱۷

امسال، تور دورچرخه‌سواری کیپ تاون با مشکل کمبود آب مواجه است که اقدامات مسئولانه‌ای برای مقابله با هر گونه تأثیر منفی آن بر منابع شهری اتخاذ شده است.

رویدادهایی مانند این‌گونه مسابقات، بخش جدایی‌ناپذیری از اقتصاد آفریقای جنوبی هستند؛ دوچرخه‌سواران محلی در صنعت انعطاف‌پذیر خودشان مشارکت می‌کنند؛ فروشگاه‌های دوچرخه هم در تجارت چشمگیری سهم دارند.

صنعت هتل‌داری و مهمانخانه‌داری هم منفعت‌های زیادی از این دو ماجراجویی کسب می‌کند؛ چرا که هتل‌ها و مکان‌های اقامتی دیگر در همه‌ی نقاط شهری با افزایش رزرو در زمان‌های قبل، بعد و در حین برگزاری چنین رویدادهایی روبرو می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه