لوکیشن فیلم؛ جان ویک: فصل دو

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
لوکیشن فیلم؛ جان ویک: فصل دو

جان ویک: فصل ۲ یک فیلم اکشن و مهیج آمریکایی، به نویسندگی دریک کولستاد و کارگردانی چاد استاهلسکی است. این اثر دنباله‌ای بر فیلم جان ویک در سال ۲۰۱۴ است. فیلم جان ویک، در لوکیشن‌های مختلفی در بروکلین و منهتن، رم و مونترال فیلمبرداری شده است.

قسمت اول فیلم جان ویک، به موفقیتی غیرمنتظره دست یافت و عوامل فیلم را بر آن داشت تا ادامه‌ی فیلم و سرگذشت قاتل حرفه‌ای افسانه‌ای را دنبال کنند. این بار، جان ویک بعد از کناره‌گیری از کار مجبور می‌شود دوباره به صحنه برگردد

 قاتل حرفه‌ای جان ویک (کیانو ریوز) بعد از قتل و کشتارهایی که در جان ویک ۱ رقم زد، تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد و می‌خواهد ادامه‌ی زندگی خود را با آرامش در کنار سگ جدیدش سپری کند، اما متاسفانه جان بعد از ملاقات با یکی از آشنایان قدیمی‌اش به نام سانتینو دی آنتونیو (ریکاردو اسکامارچو) دوباره باید به شغل گذشته‌اش برگردد چون او قبل از بازنشستگی سوگند خورده بود که اگر سانتینو از او درخواست کند دوباره باید به کار خود بازگردد و ویک نیز بخاطر عمل به تعهدش دوباره مجبور می‌شود وارد دنیای خشونت و جنایت شود.

با دیدن تریلر فیلم می‌توانید به راحتی بسیاری از لوکیشن‌های آن را تشخیص دهید. بیشتر بخش‌های فیلم در بروکلین و منهتن، رم و مونترال فیلمبرداری شده است. در ادامه با چند مورد از مشهورترین لوکیشن‌های فیلم آشنا می‌شویم.

لوکیشن جان ویک ۲

از نیویورک شروع می‌کنیم جایی که در آن جان ویک با باوری کینگ در نزدیکی پل بروکلین ملاقات می‌کند.

پل بروکلین، یک پل معلق در نیویورک و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های گذرگاهی در آمریکا است. ساخت این پل در سال ۱۸۶۹ شروع شده و ۱۴ سال بعد در سال ۱۸۸۳ به پایان رسیده است. این پل اولین پل معلق سیم فولادی است و از زمان افتتاحش به یکی از بناهای نمادین شهر نیویورک تبدیل شده است. در سال ۱۹۶۴، این پل به عنوان یک لندمارک تاریخی ملی و در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک لندمارک مهندسی انتخاب شد.

لوکیشن جان ویک ۲

ساختمان بیور (Beaver) فضای خارجی هتل کنتینانتال است و ساختمان کانرد (Cunard) برای فیلمبرداری صحنه‌های مروبط به تالار مورد استفاده قرار گرفته است. وینستون، صاحب هتل در یک روف‌گاردن با جان ملاقات می کند. این روف گاردن متعلق به راکفلر پلازا (Rockefeller Plaza) است و تصاویری از کلیسای سنت پاتریک در پس‌زمینه‌ی آن دیده می‌شود. 

مرکز راکفلر، یک مجموعه‌ی بزرگ متشکل از ۱۹ ساختمان تجاری است که وسعتی معادل ۸۹ هزار مترمربع را بین خیابان‌های چهل و هشتم و پنجاه و یکم نیویورک در بر می‌گیرد. این مجموعه به سفارش خاندان راکفلر در مرکز منهتن ساخته شده و ۱۴ ساختمان اصلی آن به سبک آرت دکو با میدان‌ها و خیابان‌های خصوصی از هم جدا می‌شوند که راکفلر پلازا نامیده می‌شوند. پنج ساختمان دیگر بعدها به این مجموعه اضافه شده‌اند.

کلیسای سنت پاتریک یک کلیسای جامع کاتولیک رومی به سبک نئوگوتیک است و به عنوان یکی از قابل‌رویت‌ترین سمبل‌های کاتولیسیسم رومی در نیویورک شناخته می‌شود. این کلیسا دو مناره به ارتفاع ۱۰۰ متر دارد. ویژگی‌های نمای بیرونی و جذابیت‌های فضای داخلی کلیسا که به زیبایی تمام و با جزئیات دیدنی ساخته شده، باعث شده یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای شهر باشد.

لوکیشن جان ویک ۲

در انتهای فیلم، یکی از صحنه‌های کلیدی در هتل جین (Jane Hotel) در نیویورک فیلمبرداری شده است.

لوکیشن جان ویک ۲

تندیس بزرگ بودا به نایت‌کلاب Tao Downtown در منهتن تعلق دارد.

لوکیشن جان ویک ۲

بعد از خروج از ایستگاه مترو در صحنه‌ی درگیری با کامن، حوض و فواره‌ی میدانی در لینکولن سنتر را می‌بینید.

لوکیشن جان ویک ۲

این صحنه به داخل سالن اجتماعات PATH West در ایستگاه مرکز تجارت جهانی یک ادامه می‌یابد.

لوکیشن جان ویک ۲

بخشی از فیلم در ایوان بتسدا در پارک مرکزی نیویورک فیلمبرداری شده است؛ جایی که تندیس فرشته‌ی آب را مشرف به صحنه می‌بینید.

لوکیشن جان ویک ۲

خانه‌ی جان ویک در منطقه‌ی میل نک (Mill Neck) در لانگ آیلند قرار دارد.

لوکیشن جان ویک ۲

صحنه‌ی موزه‌ی آینه‌ها که یکی از بهترین و پرخرج‌ترین بخش‌های فیلم است، در یک استودیو در نیوجرسی ضبط شده است.

لوکیشن جان ویک ۲

در مونترال صحنه‌ی ابتدایی تعقیب ماشین در خیابان سنت کاترین فیلمبرداری شده است.

لوکیشن جان ویک ۲

عوامل فیلم جان ویک دو، بخش‌هایی از فیلم را در متروی میدان هنر (Place-des-Arts)، در قصر کنگره مونترآل (Palais des congrès) و استودیو MELS ضبط کرده‌اند.

کاخ کنگره‌ی مونترآل، یک مرکز کنوانسیون است که در محله‌ی بین‌المللی مونترآل در شمال منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد. کاخ کنگره در سال ۱۹۸۳ افتتاح شد و در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲، پروژه‌های متعددی برای گسترش آن انجام شد که وسعت مجموعه را دو برابر کرد. این مجموعه ۱۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۶۵ دفتر ملاقات دارد.

لوکیشن جان ویک ۲

از مونترال به پایتخت ایتالیا می‌ریم. بخش‌هایی از فیلم از بالای ساختمان بیمه‌ی جنرالی، در میدان ونزیا ضبط شده است.

پیازا ونزیا در مرکز رم قرار دارد و یکی از مهم‌ترین میدان‌های شهر است که تعداد زیادی از ساختمان‌های مهم شهر و جاذبه‌های گردشگری رم در اطراف آن قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۹ در جریان حفاری‌های مرکز میدان به منظور ساخت خط مترو، بقایای آتنئوم امپراتور هادریان کشف شد.

لوکیشن جان ویک ۲

هتل پنج ستاره‌ی گرند پلازا یکی دیگر از لوکیشن‌های فیلم در مرکز رم است. نمای این ساختمان در موزه‌ی مرکزی Risorgimento فیلمبرداری شده است. جان ویک قبل از اینکه وارد فروشگاه قدیمی کتاب Antica Libreria Cascianelli شود در میدان پیازا ناوونا قدم می‌زند.

پیازا ناوونا، میدانی در شهر رم در قرن اول میلادی در مکان استادیوم دومیتیان و به فرم فضای باز استادیوم‌های قدیمی ساخته شده است. رومیان باستان برای تماشای مسابقات و بازی‌های مختلف در این منطقه جمع می‌شدند، به همین دلیل است که آن را سیرکوس آگونالیس به معنای میدان رقابت می‌شناسند.

لوکیشن جان ویک ۲

یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین صحنه‌های فیلم در بقایای باستانی حمام‌های Baths of Caracalla فیلمبرداری شده است. این لوکیشن برای ساخت فیلم‌های دیگر مثل زیبایی بزرگ ساخته‌ی پائولو سورنتینو مورد استفاده قرار گرفته است.

حمام‌های رومی کاراکالا در رم، دومین حمام‌های عمومی رومی از نظر وسعت در این شهر است. این مجموعه احتمالا بین سال‌های ۲۱۲ تا ۲۱۶ میلادی ساخته شده و تا سال ۵۳۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفته و به مرور زمان روبه‌ویرانی رفته‌ است.

این مجموعه‌ی تاریخی، الهام‌بخش بسیاری از معماران برای ساخت بناهای مختلف از جمله کلیسای مکسنیتوس بوده است. در این مجموعه، آثار هنری باستانی متعددی مثل تندیس‌های مختلف کشف شده است. امروزه این مجموعه یکی از جاذبه‌های توریستی مهم رم است.

لوکیشن جان ویک ۲

صحنه‌ی ملاقات جان و جیانا در عمارت قدیمی و گنبددار باغ‌های سالست (Gardens of Sallust) فیلمبرداری شده است. این باغ باقی‌مانده‌های باغ‌های رومی به جامانده از قرن اول میلادی است.

لوکیشن جان ویک ۲

جان ویک و کامن یک صحنه ی درگیری در پلکان Scalinata dei Borgia در Rione Monti دارند.

لوکیشن جان ویک ۲

گالری ملی هنر مدرن (GNAM) از دیگر لوکیشن‌های جذاب فیلم است.

گالری ملی هنر مدرن که به اختصار GNAM نامیده می‌شود، یک گالری هنری در شهر رم است که در سال ۱۸۸۳ افتتاح شده و به هنر مدرن و معاصر اختصاص یافته است. ساختمان فعلی این گالری، کاخ هنرهای زیبا نام دارد که توسط معمار معروف ایتالیایی، سزار بازانی طراحی شده است. ساخت این مجموعه بین‌ سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۱۵ به پایان رسید. نمای بیرونی بنا با تندیس‌های دیدنی اثر هنرمندان مشهور، به زیبایی تزیین شده است.

مطالب مرتبط:

منبع atlasofwonders

دیدگاه