رستوران های باتومی، گرجستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
رستوران های باتومی، گرجستان

رستوران‌های باتومی، بهترین غذاهای سنتی گرجستان و غذاهایی لذیذ از گوشه و کنار دنیا را سرو می‌کنند. در سفر به باتومی، فرصت امتحان کردن طعم‌های جدید را از دست ندهید.

تپه‌های پوشیده از مه، پس‌زمینه‌ی منظره‌های زیبای باتومی است. باتومی، به پایتخت تفریحات و گردشگری گرجستان تبدیل شده و جاذبه‌ها و هتل‌های آن روزبه‌روز در حال توسعه هستند و بر تعداد آن‌ها افروده می‌شود. با وجود جاذبه‌های جدید و مدرن، آثار تاریخی بخش دیگری از دیدنی های باتومی را تشکیل می‌دهد. 

غذا خوردن در رستوران یکی از بهترین بخش‌های سفر است. امتحان کردن طعم‌هایی جدید در دکوراسیون‌های جذاب سنتی یا مدرن، تجربه‌ای است که فراموش نخواهید کرد. در باتومی رستوران‌های زیادی وجود دارد که تنوع منوی آن‌ها مطمئنا توجه‌تان را جلب می‌کند. در این رستوران‌ها می‌توانید بهترین غذاهای سنتی را امتحان کنید و لذت ببرید. اگر از خوردن غذاهای محلی خسته شدید، می‌توانید رستوران‌های بین‌المللی را انتخاب کنید و غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید.

اگر اهل امتحان کردن غذاهای متنوع و ناشناس باشید و دل‌تان بخواهد همه نوع رستورانی را امتحان کنید، در باتومی ناامید نمی‌شوید.

در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های باتومی آشنا می‌شویم.

رستوران قصر طلایی (Golden Palace)

رستوران های باتومی

با شنیدن نام قصر طلایی بدون شک پی می‌برید که رستوران قصر طلائی، رستورانی مدرن و مجلل است. همه‌ چیز در این رستوران، مدرن است از دکوراسیون گرفته تا ظرف و ظروف و شیوه‌ی سرو غذاها. اگر این فرصت برایتان فراهم شد که سری به این رستوران بزنید، بهترین غذاهای گرجستانی و ترکی را می‌توانید نوش جان کنید. البته تنوع قابل توجهی از غذاهای اروپایی در منوی رستوران دیده می‌شود. هر آنچه که تمایل داشته باشید با بهترین کیفیت در این رستوران پیدا می‌شود؛ بهترین پیش‌غذاها، لذیذترین سوپ‌ها، انواع سالاد و نوشیدنی‌های متفاوت.

رستوران مارکو پولو

رستوران مارکوپولو با کمک دکوراسیون رمانتیک و قدیمی خود، شما را به دورانی که مارکو پولو زندگی‌می کرد، می‌برد. فضای داخلی این رستوران، به یک کشتی بزرگ شباهت دارد. علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و جذابی که دارد، این رستوران، بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها را سرو می‌کند. غذاهای اروپایی در منوی این رستوران دیده می‌شود و غذاهایی که بدون شک شما را شگفت‌زده می‌کند. البته فراموش نکنید که در تمام فضای این رستوران، سیگار کشیدن ممنوع است که شاید تنها نمونه در کل گرجستان باشد.

رستوران قلب باتومی

رستوران شماره یک باتومی در فهرست تریپ ادوایزر، همین رستوران قلب باتومی است که به خاطر ارائه‌ی غذاهای عالی و دکوراسیون جذابش، حال و هوای شهر و طبیعت آن را کاملا زنده می‌کند. در منوی رستوران غذاهای سنتی را خواهید دید که البته با تغییرات اندک و مدرن، ظاهر و حال و هوای بین‌المللی تری پیدا کرده‌اند. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید، احساس می‌کنید در خانه و بخشی از یک خانواده‌ی بزرگ هستید، چون فضای رستوران بسیار صمیمانه و گرم است. کارکنان رستوران، رفتاری بسیار دوستانه با مهمانان رستوران دارند.

رستوران کلودز (Clouds)

رستوران های باتومی

اگر می‌خواهید در باتومی، تجربه‌ای لوکس و فوق‌العاده از غذا خوردن در یک رستوران داشته باشید، رستوران کلودز همان جایی است که به دنبالش می‌گردید. غذاهای منوی رستوران از سراسر اروپا انتخاب شده است و از هر جایی که بخواهید می‌توانید غذایی عالی سفارش دهید که طعم و عطر و کیفیت آن بدون شک شما را راضی می‌کند. چشم‌اندازهای این رستوران، نفس‌گیر و بی‌نظیر است. غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای است که به سادگی فراموش نخواهید کرد.

رستوران FanFan

رستوران FanFan به تازگی افتتاح شده و در همین مدت کوتاه توانسته مشتریان زیادی پیدا کند و این استقبال، بیش از همه به خاطر فضای خاص و دنج آن است. کافه در بنایی قدیمی متعلق به سال ۱۹۰۵ قرار دارد. اتاق‌های این ساختمان به زیبایی تمام تزیین شده است. شب‌های تابستان موسیقی زنده به خصوص موسیقی جاز، در این رستوران اجرا می‌شود که لذت غذا خوردن در آن را دو چندان می‌کند. منوی رستوران بسیار متنوع و البته کمی گران است. بهترین غذاهای اروپایی را می‌توانید اینجا امتحان کنید و عاشقان دسر، موس شکلاتی رستوران را نباید از دست بدهند.

اینجا فقط رستوران نیست، بلکه آن را می‌توان کافه رستوران نامید. هر آنچه که تمایل داشته باشید، از بهترین دسرها تا لذیذترین غذاها اینجا پیدا می‌شود. فضای رستوران، بسیار گرم، صمیمانه و دنج است و فرصتی را برایتان فراهم می‌کند که در کمال آرامش، نوشیدنی، دسر و غذاهای لذیذ را نوش جان کنید و از داشتن حریم شخصی دنج، لذت ببرید. هر ساعتی از روز که تمایل داشتید، می‌توانید به این رستوران سر بزنید و همواره با بهترین غذاها، نوشیدنی‌ها و کیک‌ها و دسرها از شما پذیرایی می‌شود.

رستوران پلیون (Pelion)

رستوران پلیون یکی از بهترین رستوران‌های شهر است و در هتل هیلتون قرار دارد. اگر برای انتخاب رستوران همواره به دنبال بالاترین استانداردها هستید و رستوران‌های لوکس را ترجیح می‌دهید، اینجا بهترین انتخاب است. بهترین غذاهای سنتی گرجستان را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید؛ غذاهایی که با دقت به ریزترین جزئیات تهیه می‌شوند و عطر و طعمی فراموش‌نشدنی دارند. تعدادی غذای بین‌المللی هم در منوی رستوران دیده می‌شود که همه‌ی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها را راضی می‌کند. هر آنچه که در این رستوران سفارش دهید، بدون شک مورد توجه‌تان قرار می‌گیرد.

رستوران ورونیکا (Veronica)

رستوران های باتومی

رستوران ورونیکا از آن رستوران‌هایی است که در آن احساس راحتی خواهید داشت. علاوه بر فضای دوست‌داشتنی و محیط گرم و صمیمی، کیفیت‌ غذای رستوران فوق‌العاده است. در منوی رستوران، هم بهترین غذاهای گرجستانی و هم بهترین غذاهای بین‌المللی پیدا می‌شود. البته بیشتر از غذا، فضای جذاب رستوران است که مورد توجه مهمانان قرار می‌گیرد.

رستوران میمینو (Mimino )

رستوران میمینو در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و یکی از رستوران‌های مجموعه‌ی پیازا است. فضای داخلی رستوران، مدرن و زیبا و در عین حال ساده است. وجود آشپزخانه‌ی اوپن آن را جذاب‌تر کرده است. نام این رستوران برگرفته از یکی از کمدی‌های مشهور شوروی است، به همین دلیل روی دیوارها تصاویر زیادی از این فیلم خواهید دید. منوی رستوران بسیار متنوع است. چه برای یک غذای مفصل اینجا را انتخاب کنید چه برای خوردن یک فنجان قهوه، در هر صورت با رضایت کامل از رستوران خارج می‌شوید. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن و سنتی گرجستانی است. انواع پنیرها در منو دیده می‌شود. مرغ تنوری با سس شاتوت یکی از غذاهای منو است که حتما باید امتحان کنید. صندلی‌هایی در فضای باز در میدان پیازا دارد که کنسرت‌های روزانه موسیقی زنده در آن برگزار می‌شود.

کافه لا بریوش (La Brioche)

این کافه‌ی دلپذیر، در میدان پیازا قرار دارد. کافه لا بریوش تعداد زیادی میز در میدان دارد و تالاری به شکل کتابخانه در طبقه‌ی سوم. منوی کافه بسیار گسترده و قابل توجه است و شامل انواع سالاد، پیتزا و تعدادی غذای اصلی اروپایی است. هر روز موسیقی زنده تا دیروقت در کافه اجرا می‌شود.

رستوران مونیخ (Münich)

رستوران مونیخ در بهار سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و حال و هوای دیگری به رستوران‌های شهر داد. فضای داخلی رستوران به زیبایی تزیین شده است؛ سقف مشکی، دیوارهای آجری و نقاشی‌های باواریایی، شما را با حال و هوای این منطقه‌ی آلمان آشنا می‌کند. انتخاب موسیقی، کاملا با فضا هماهنگ است و لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می‌کند.  بخشی از آشپزخانه، اپن است و در کنار آن می‌توانید از میان ماهی‌های به نمایش درآمده، هر کدام را که دوست داشتید برای طبخ غذای مورد نظرتان انتخاب کنید. یک محوطه‌ی کوچک با هشت میز، بخش دیگری از رستوران را تشکیل می‌دهد.

خانه آجاری (Ajarian House)

رستوران های باتومی

رستوران خانه آجاری فضا و دکوراسیونی بسیار دیدنی دارد. در گوشه و کنار حیاط رستوران مدل‌هایی از ساختمان‌های قدیمی و خانه‌های سنتی قرار گرفته است. فضای داخلی رستوران، شبیه رستوران‌های قدیمی است و معمولا شلوغ و پر از دود است. بنابراین بهتر است، تراس را برای نشستن انتخاب کنید. در منوی رستوران، غذاهایی منتخب از آشپزی منطقه‌ی آجارستان را خواهید دید که کاملا با آشپزی گرجستان تفاوت دارد. یکی از مشهورترین غذاهای این منطقه، بورانو نام دارد. پنیر و کره که در ظرف سفالی پخته می‌شود. یکی دیگر از غذاهای محبوب این منطقه به نام Chaqondrili ترکیبی از گوشت و انواع ادویه‌جات است که طعم و عطر خاصی دارد و با یک دستور منحصربه‌فرد تهیه می‌شود.

کافه Rennes

کافه‌ی Rennes دنج و راحت، تقریبا جدید است و فضای داخلی آن با ترکیبی از المان‌های کلاسیک و مدرن تزیین شده است. منوی کافه شامل غذاها و دسرهای اروپایی، فرانسوی  انواع پاستاهای ایتالیایی است. تنوع سالادهای آن بسیار قابل توجه است. چندین نوع دسر در منوی رستوران دیده می‌شود که کیک شکلاتی آن بسیار پرطرفدار است. باغ بیرون از کافه، بسیار زیبا ولی کمی پرسروصدا است.

رستوران گرند گریل (Grand Grill)

رستوران گرند گریل یکی از بهترین مناطق شهر برای تماشای آب‌نمای موزیکال در ساعت ۹ شب است. رستوران درست در مقابل دریاچه‌ی Ardagani قرار دارد و منوی متنوع آن شامل بهترین غذاهای ترکی و انواع غذاهای دریایی با ماهی‌های تازه‌ی دریای سیاه است. البته تعدادی غذای سنتی گرجستان هم در منو دیده می‌شود. تخفیف ویژه‌ی صبحانه‌ی این رستوران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر ارائه می‌شود. مشتریان همیشگی کارت‌های تخفیف ۱۰ درصدی می‌گیرند.

رستوران Neocca

کافه رستوران Neocca در بنایی مدور و چوبی قرار دارد و منوی آن شامل بهترین غذاهای بین‌المللی، غذاهای سنتی گرجستان و انواع کباب است. تعدادی دسر هم در منوی رستوران دیده می‌شود. روزهای جمعه و شنبه موسیقی ملایم زنده، لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می‌کند.

رستوران اولد شیپ (Old Ship)

رستوران های باتومی

رستوران اولد شیپ در مکانی دنج مخفی در میان درخت‌ها قرار دارد و از دور شبیه کشتی به نظر می‌رسد. فضای داخلی آن بزرگ است و برای ۲۰۰ نفر جا دارد و دارای دو تراس است. منوی رستوران بیش از همه شامل غذاهای سنتی گرجستان و تعدادی غذای دریایی است. از ساعت ۸ شب تا ۱۲ موسیقی زنده در رستوران اجرا می‌شود.

رستوران Ukrainochka

رستوران Ukrainochka دو طبقه برای ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از دریاچه‌ی Ardagani را از این رستوران نظاره خواهید کرد، به خصوص بعد از تاریک شدن هوا که نمایش آب‌نمای موزیکال شروع می‌شود. غذای منوی این رستوران، اکثرا اوکراینی و بسیار لذیذ است. البته غذاهای سنتی گرجستان را هم می‌توانید در منوی رستوران ببینید. انواع کتلت، سوپ‌های لذیذ و دامپلینگ‌های متنوع در این رستوران با بهترین طعم و کیفیت سرو می‌شود. موسیقی زنده هر روز از ساعت ۸ شب تا نیمه شب اجرا می‌شود. از آنجایی که شلوغ و پرطرفدار است، بهتر است قبل از رفتن حتما میز رزرو کنید.

اگر دنبال بهترین ??? ??????? هستید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تورها را از معتبرترین آژانس‌های گردشگری تهیه کنید. فقط کافی است تا زمان سفر و قیمت مورد نظرتان را تعیین کنید و سپس با توجه به قیمت مورد نظر، بهترین و مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید.

?????? ????? ???????

مطالب مرتبط:

دیدگاه