طراحی سورئال فیلیپ استارک برای هتل های هیلتون

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
طراحی سورئال فیلیپ استارک برای هتل های هیلتون

فیلیپ استارک، طراح برتر صنعتی، هتل جدیدی با ویژگی‌های سوررئال طراحی کرده است که قرار است به نماد منطقه تبدیل شود. 

فیلیپ استارک، هتل ۱۴ طبقه‌ای را به صورت انحصاری برای مجموعه هتل‌های کوریو (Curio Collection) در متز، فرانسه، طراحی کرده است.

نکته‌ی جذاب این طراحی، خانه‌ای است که بالای این ساختمان قرار گرفته و خانه‌ای بسیار زیبا است. استارک به همراه شهردار متز دومینیک گراس و همچنین مدیر گروه هتل‌های هیلتون از این طراحی که برای ماسون هلر متز انجام شده است، پرده‌برداری کردند.

این اولین هتل اروپا است که کار طراحی و ساخت آن از ابتدا تا به انتها توسط استارک انجام شده و در منطقه‌ی تازه توسعه یافته‌ی «Quartier de l'Amphitheater» بنا شده است.

طراح این اثر می‌گوید که در طراحی این اثر از مرکز هنرهای مدرن پمپیدو به عنوان یک اثر هنری قابل سکونت، سورئال و شاعرانه الهام گرفته و امیدوار است که آن به زودی به نمادی قوی برای منطقه تبدیل شود.

او می‌افزاید این پروژه، نمادی از یک معماری بی‌نظیر فانتازومگوریک است.

او همچنین معتقد است که این ساختمان می‌تواند نمادی از سنت‌های ریشه‌دار به شکل سازه‌ی نمادین لورن باشد. در بالای این ساختمان تک رنگ و یکپارچه، یک خانه‌ی سنتی آلزاسی قرن هجدهمی ساخته شده است. طراحی خانه به شکلی است که درست در وسط باغچه‌ای از درختان محلی قرار گرفته است.

این خانه همچنین دارای مناظری دیدنی، یک فضای ملاقات خصوصی و یک ورزشگاه است.

۱۱۹ اتاق مهمان و سوئیت در ساختمان اصلی قرار دارد. خانه هم دارای یک «رستوران شاعرانه» و یک «کافه»، سالن ملاقات خصوصی و یک سالن ورزش است. مجموعه کوریو متعلق به هتل‌های هیلتون، مجموعه‌ای متشکل از ۵۰ برند هتل است که بر اساس ویژگی‌ها و هویت منحصربه‌فردشان انتخاب شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه