بهترین رستوران های مونته نگرو

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های مونته نگرو

مونته‌ نگرو، کشوری در جنوب شرقی اروپا، ترکیبی از فرهنگ‌های گوناگون است. این فرهنگ‌های متنوع بر آشپزی این کشور تاثیر گذاشته است. در رستوران‌های بی‌شمار مونته نگرو می‌توانید بهترین غذاها از سراسر دنیا را نوش جان کنید.

مونته‌نگرو کشور مستقلی در جنوب شرق اروپا است که در جنوب‌شرق با دریای آدریاتیک، از غرب با کشور کرواسی، از شمال‌غرب با بوسنی و هرزگوین، از شمال‌شرق با صربستان و از جنوب‌شرق با آلبانی همسایه است.

مونته ‌نگرو از نظر جغرافیایی بسیار متنوع است. منظره‌های نفس‌گیر کوهستانی و شهرهای ساحلی این کشور از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران را به سوی این کشور می‌کشاند. آشپزی این کشور نیز درست مثل جغرافیای آن، تنوع قابل توجهی دارد. آشپزی در این منطقه غیر از سنت‌های بومی از آشپزی کشورهای اطراف و نواحی اطراف مدیترانه تاثیر پذیرفته است. غذاهای دریایی، غذاهای گوشتی و کبابی، پنیرهای محلی، ژامبون‌ها و نوشیدنی‌های بومی در منوی رستوران‌های مونته‌نگرو به راحتی پیدا می‌شود. در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های مونته ‌نگرو آشنا می‌شویم که در آن‌ها علاوه بر بهترین غذاهای سنتی، می‌توانید انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

رستوران کونوبا کولیبا (Konoba Koliba)

رستوران های مونته نگرو

رستوران کونوبا کولیبا در شهر تیوات قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گوشتی سنتی  و انواع کباب‌ها را امتحان کنید. البته به غیر از کباب و غذای گوشتی، غذاهای گیاهی و انواع غذاهای دریایی کبابی هم در منوی رستوران دیده می‌شود. نان‌های خانگی و تازه و نوشیدنی‌های بومی از دیگر خوراکی‌های لذیذی است که در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید.

رستوران کاتوویکا ملینی (Catovica Mlini)

رستوران کاتوویکا ملینی در دهکده‌ی کوچک Morinj واقع شده است. نام این رستوران را اگر ترجمه کنیم، به معنای آسیاب‌های کاتوویک است. خانواده‌ی کاتوویک حدود دویست سال است که از این آسیاب‌ها برای آرد کردن گندم استفاده می‌کنند. در نهایت این خانواده تصمیم گرفتند که کسب و  کار خود را به یک رستوران تبدیل کنند، ولی آسیاب‌ها هنوز سر جای خود قرار دارند. جریان آب هنوز هم چرخ‌های این آسیاب‌ها را می‌چرخاند. امروزه این آسیاب‌ها محیطی زیبا و رمانتیک برای این رستوران ایجاد کرده‌اند. این منظره‌ی دیدنی تنها یکی از جذابیت‌های این رستوران است. منوی فوق‌العاده‌ی رستوران شامل انواع ماهی‌های لذیذ، پنیرهای لذیذ خانگی و نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه است.

رستوران استاری ملینی (Stari Mlini)

رستوران های مونته نگرو

رستوران استاری ملینی سابقا یک مزرعه بوده که چهار آسیاب آبی داشته است. از این آسیاب‌ها برای آرد کردن گندم استفاده می‌کردند. این مزرعه اخیرا به یک رستوران تبدیل شده است. سرآشپز رستوران چند وقت یک بار منوی رستوران را تغییر می‌دهد و همیشه از مواد تازه و محلی برای تهیه‌ی غذاها استفاده می‌کند. غذاهای ویژه‌ی این رستوران شامل انواع غذای تهیه شده از ماهی است. غذاهای دریایی تازه از دریای آدریاتیک در این رستوران برای مشتریان طبخ می‌شود. این رستوران در کوتور و در خط ساحلی شگفت‌انگیز مونته‌نگرو واقع شده است. آسیاب‌های قدیمی، دکوراسیون چوبی و سنگی، فضای سبز زیبا، پل‌های کوچکی که از روی جریان آب می‌گذرند و محیط آرام و دنج از دلایل جذابیت این رستوران برای گردشگران است.

رستوران پاد ولات (Pod Volat)

علاقه‌مندان به غذاهای گوشتی و کبابی نباید رستوران پاد ولات را از دست بدهند. این رستوران در شهر پودگوریتسا پایتخت مونته‌نگرو قرار دارد. منوی آن شامل غذاهای گوشتی سنتی است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به گولاش و انواع کباب اشاره کرد. دکوراسیون روستایی این رستوران و پیشخدمت‌هایی که با لباس سنتی از مهمانان پذیرایی می‌کنند، از دیگر دلایلی است که باعث شده این رستوران مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار بگیرد. قیمت این رستوران نسبت به کیفیت غذا و خدمات عالی، قیمتی معقول است و یکی از بهترین انتخاب‌ها در مونته ‌نگرو است. از آنجایی که فضایی سنتی دارد، علاوه بر خوردن غذا، بهترین جا برای آشنایی با فرهنگ و سنت‌های بومی منطقه است.

رستوران گالیون (Galion)

رستوران های مونته نگرو

رستوران گالیون چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از پهنه‌ی بیکران و آبی دریای آدریاتیک دارد. بندری زیبا و دیوارهای شهر قدیمی از دوردست پیدا است. تازه‌ترین ماهی‌ها برای تهیه‌ی لذیذترین غذاها در این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رستوران به خاطر فضای لوکس و رمانتیک، معمولا مورد توجه گردشگران به خصوص زوج‌های جوان قرار دارد.

رستوران Conte

رستوران های مونته نگرو

رستوران Conte در هتلی به همین نام قرار دارد و در مکانی ایده‌آل در کنار دریا واقع شده است. این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها در مونته‌‌نگرو شناخته می‌شود و بهترین و لذیذترین غذاهای مدیترانه‌ای را برای مهمانان خود سرو می‌کند. تمرکز اصلی این رستوران بر غذاهای دریایی است که مواد اولیه‌ی آن تازه‌ی تازه از طریق ماهیگیران و صیادان محلی تامین می‌شود. به غیر از غذاهای دریایی، منوی این رستوران شامل انواع غذاهای مشهور مدیترانه‌ای و نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی است. موقعیت جغرافیایی این رستوران بسیار عالی است. تراس فضای باز رستوران درست بالای دریا قرار دارد. فضای جالب و دیدنی در کنار غذای باکیفیت، باعث شده که غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای منحصربه فرد باشد.

رستوران Konoba Feral

رستوران Konoba Feral رستورانی است که خانوادگی اداره می‌شود، در منطقه‌ی قدیمی شهر کوچک و زیبای مونته‌نگرو قرار دارد. این رستوران را به خاطر آشپزی سنتی و بومی‌اش می‌شناسند. هم غذاهای گوشتی و هم انواع غذا با ماهی  در کنار تنوع قابل توجهی از پاستا، ریزوتو و سوپ در منوی رستوران دیده می‌شود. ولی غذاهای این رستوران که با ماهی تازه تهیه می‌شوند، عطر و طعم خاصی دارند. کارکنان این رستوران رفتاری بسیار مودبانه و دوستانه دارند و قیمت رستوران نسبت به کیفیت غذا بسیار معقول  مناسب است.

رستوران Konoba Stari Grad

رستوران Konoba Stari Grad رستورانی در شهر بودوا است که بهترین غذاهای بومی و منطقه‌ای را سرو می‌کند. از آنجایی که این شهر در کنار دریا قرار دارد، تعجبی ندارد که بیشتر منوی این رستوران را غذاهای دریایی و تهیه شده از انواع ماهی‌ها تشکیل می‌دهد. این غذاهای دریایی با دستورهای مدیترانه‌ای تهیه می‌شوند. راگوی هشت‌پا یکی از غذاهای خاص و ویژه‌ی این رستوران است. برای تهیه‌ی این غذا، هشت‌پا را در سس گوجه برای چند ساعت می‌پزند. بنابراین اگر قصد دارید این غذا را سفارش دهید، باید حتما آن را از قبل رزرو کنید. در این رستوران مهمانان می‌توانند تازه‌ترین و لذیذترین پنیرهای بومی را امتحان کنند. نوع خاصی از ژامبون دودی در این منطقه رواج داد که در این رستوران می‌توانید آن را امتحان کنید.

رستوران پرلا (Perla)

رستوران های مونته نگرو

رستوران پرلا، در شهر ساحلی بودوا قرار دارد. این رستوران منویی بسیار متنوع از غذاهای باکیفیت و لذیذ دارد و همه‌‌ی مهمانان با هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌توانند غذای مناسب خود را در این منو پیدا کنند. متنوع‌تر از منوی غذاها، منوی نوشیدنی رستوران است که شامل انواع نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی است. به غیر از غذا و نوشیدنی، یکی از دلایلی که باعث شده هم اهالی شهر و هم گردشگران از آن استقبال کنند، محیط جالب و فضای دوست‌داشتنی است. طراحی مدرن و مجلل رستوران، تراس در فضای باز مشرف به دریا و موسیقی زنده اجرا شده توسط هنرمندان بومی، از دلایل جذابیت این رستوران عالی است.

رستوران Kolibe Bogetići

رستوران مجموعه‌ی تفریحی Kolibe Bogetići در منطقه‌ی کوهستانی مونته‌ نگرین واقع شده است. این مجموعه پنج کیلومتر از یک صومعه‌ی قدیمی فاصله دارد. فضای سرسبز و کوهستانی، اطراف این مجموعه را در بر گرفته است. کلبه‌های جنگلی و رستوران، بخش‌های مختلف این مجموعه‌ی تفریحی را تشکیل می‌دهند. این رستوران به سبک رستوران‌های کلاسیک مونته ‌نگرویی تزیین شده و بهترین غذاهای سنتی محلی را با دستورهای سنتی تهیه می‌کند. از بهترین مواد غذایی محلی برای تهیه‌ی غذاها استفاده می‌شود. پنیرهای خانگی هم در بین غذاهای محلی منو پیدا می‌شود؛ پنیرهایی که عطر و طعمی خاص و فراموش‌نشدنی دارد و فرصت امتحان کردن آن‌ها را نباید از دست بدهید.

رستوران Imanje Knjaz

رستوران Imanje Knjaz محیطی لوکس دارد و با ترکیبی از المان‌های مدرن و کلاسیک تزیین شده است. نور ملایمی از لوسترهای زیبای رستوران می‌تابد و کف چوبی و وسایل شیک رستوران را روشن می‌کند. قاب‌های زیبایی از عکس‌های قدیمی مردم و مناظر مونته‌نگرو بر دیوارها دیده می‌شود. منوی رستوران یک منوی ترکیبی و شامل انواع غذاهای سنتی مونته‌نگرو در کنار چند مورد از غذاهای متنوع اروپایی است. انواع غذا با ماهی، استیک و پاستا نیز در این منو دیده می‌شود.

رستوران Plavnica

رستوران Plavnica در کنار یک دریاچه‌ی زیبا قرار دارد و فاصله‌ی کمی تا پایتخت دارد. اطراف رستوران و مجموعه‌ی تفریحی کنار آن را چشم‌اندازهای زیبا و سرسبز طبیعی دربر گرفته است. قرار گرفتن در این موقعیت و در کنار ساحل، به همراه دکوراسیون جالب و قدیمی به سبک دوران استعمار، فضای رستوران را شبیه رستوران‌های کشتی‌های کروز کرده است. در تالار غذاخوری بزرگ رستوران، مهمانان از خوردن بهترین غذاهای سنتی، غذاهای بومی و منطقه‌ای و غذاهای بین‌المللی لذت می‌برند.

رستوران هتل Hemera

رستوران های مونته نگرو

رستوران Hemera در یک بوتیک هتل شیک قرار گرفته است و دکوراسیونی شیک و جذاب دارد. تالار غذاخوری با دیوارهای سنگی و قفسه‌های کتاب و لوسترهای مدرن تزیین شده است. فرش‌های بزرگ و میز و صندلی‌های شیک بر جذابیت این رستوران افزوده است. منوی رستوران با تمرکز بر آشپزی مدیترانه‌ای در نظر گرفته شده، ولی چندین نمونه غذای بین‌المللی هم در آن وجود دارد تا همه‌ی سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. غذاهای تهیه شده با انواع ماهی‌های تازه، انواع سالاد، تنوع بی‌نظیری از دسر و شیرینی بخش دیگری از منوی مفصل رستوران را تشکیل می‌دهد.

رستوران هتل Hippocampus

این بوتیک هتل در در خانه‌ای قرون وسطایی در کوچه‌ پس کوچه‌های محله‌ی تاریخی کوتور قرار دارد. رستوران Hippocampus حال و هوای قدیمی دارد و محیط اطراف آن بسیار دنج و دیدنی است. هم هتل و هم رستوران با وسایل قدیمی به زیبایی تزیین شده‌اند تا حال و هوای اصلی خانه حفظ شود. این رستوران در طبقه‌ی اصلی به یک حیاط زیبا منتهی می‌شود؛ در طبقه‌ی دوم آن، مهمانان می‌توانند چشم‌انداز زیبایی از شهر قدیمی کوتور را تماشا کنند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای مدیترانه‌ای با الهام از آشپزی بین‌المللی است. 

رستوران Bocalibre

رستوران Bocalibre در میدانی قدیمی در منطقه‌ی تاریخی شهر کوتور قرار دارد. این منطقه از دوران روم باستان سکونتگاه مردم بوده و آثار معماری عثمانی و ونیزی در گوشه و کنار آن دیده می‌شود. این رستوران فضایی بسیار جالب و جذاب دارد. با فروشگاه‌ها احاطه شده و حیاط آرامی که دارد، برای غذا خوردن در فضای باز و تماشای مناظر اطراف موقعیت بسیار مناسبی است. محیط اطراف رستوران فضایی تاریخی و نوستالژیک دارد. منوی رستوران بیشتر شامل غذاهای ایتالیایی است. مهمانان رستوران از خوردن لذیذترین پیتزاهای پر از پنیر و پاستاهای خوشمزه لذت می‌برند. منوی دسر رستوران هم بسیار جالب توجه است و تیرامیسوهای خانگی لذیذی دارد که در شهر کوتور مانند آن را نمی‌توانید پیدا کنید. فضای داخلی رستوران با دکوراسیون زیبا، علاوه بر گردشگران برای اهالی شهر هم جذاب و محبوب است.

رستوران Ella’s

رستوران Ella’s رستورانی زیبا است که در دهکده‌ی کوچک و زیبای دوبروتا قرار دارد. این روستا فقط سه کیلومتر تا کوتور فاصله دارد و مقصدی جذاب و ایده‌آل برای یک گشت و گذار چند ساعته است. فضای داخلی رستوران به سبک روستایی، با وسایل چوبی تزیین شده و نیمی از آن با فرش پوشانده شده است. تراس رستوران فضایی دنج و جذاب دارد. رومیزی‌های قرمز، صندلی‌های چوب بلوط و شومینه‌ی بزرگ فضای داخلی این رستوران را به زیبایی مزین کرده است. این رستوران مشرف به خلیج واقع شده و منوی آن شامل انواع غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای محلی منطقه است.

رستوران Tanjga

رستوران Tanjga رستورانی مدرن با فضایی جذاب و راحت، بهترین و لذیذترین غذاهای ارگانیک را برای مهمانان خود سرو می‌کند. تمرکز اصلی این رستوران بر ارائه‌ی بهترین غذاهای گوشتی و کبابی است که با تکنیک‌های خاص در مواد لذیذ مارینه می‌شوند و با دقت فراوان کباب می‌شوند. برای تهیه‌ی غذاها از انواع گوشت بره، گوساله یا مرغ استفاده می‌کنند و همراه غذاهای سالادهایی تهیه شده از تازه‌ترین سبزیجات سرو می‌شود. سیب‌زمینی سرخ کرده‌ی لذیذ به عنوان ساید دیش در کنار غذاهای گوشتی سرو می‌شود. دکوراسیون رستوران نسبتا ساده است و حال و هوای روستایی دارد. بهترین غذاهای سنتی این کشور را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. همه‌ی گوشت و سبزیجاتی که در تهیه‌ی غذاهای این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد از نواحی اطراف تامین می‌شود و کاملا بومی است. به همین دلیل است که غذاهای رستوران طعم اصیل و بومی خود را حفظ می‌کنند. از هر کدام از اهالی شهر که در مورد بهترین رستوران‌ها سوال کنید، حتما این رستوران را به شما معرفی می‌کنند.

رستوران Che Nova

رستوران Che Nova رستورانی به سبک ایتالیایی است و در منوی آن انواع غذاهای لذیذ گوشتی، سنتی، پاستا، پیتزا و ماهی پیدا می‌شود. تراس سایه‌دار رستوران فضایی راحت و صمیمی برای غذا خوردن در فضای باز است. دکوراسیون داخلی رستوران محیطی مجلل و شیک دارد. سالادهای منو با بهترین و تازه‌ترین سبزیجات بومی تهیه می‌شود و مکمل غذاهای بی‌نظیر رستوران است. بعد از یک گشت و گذار چند ساعته در خلیج می‌توانید با خیال راحت این رستوران را امتحان کنید و مطمئن باشید که حاصل تلاش سرآشپزان و کارکنان رستوران، شما را ناامید نمی‌کند.

رستوران Galerija

رستوران Galerija، لذیذترین غذاهای خود را با ظاهری بی‌عیب و نقص برای مهمانان سرو می‌کند. تمرکز اصلی این رستوران بر ارائه‌ی غذاهای کبابی و انواع غذاهای تهیه شده از ماهی‌های متنوع است. این رستوران موقعیت جغرافیایی ایده‌آلی دارد. در خلیج واقع شده و چشم‌اندازهای زیبایی هم از دریا و هم از منطقه‌ی کوهستانی دارد. غذاهای دریایی این رستوران و غذای ویژه‌ی سرآشپز را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. بهترین خوراکی‌های بومی مثل زیتون‌های متنوع و پنیرهای دودی را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. منوی نوشیدنی و دسر این رستوران هم بسیار متنوع و قابل توجه است و ناامیدتان نمی‌کند.

رستوران Cesarica

رستوران Cesarica، رستورانی با محیطی دوستانه است که خانوادگی اداره می‌شود. یک ماهیگیر ماهر محلی هرروز با تازه‌ترین صیدهای خود که از نواحی اطراف است، لذیذترین غذاهای سنتی و دریایی را تهیه می‌کند. این رستوران در منطقه‌ای دنج در شهر قرار دارد و حال و هوای زندگی روزمره‌ی اهالی را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. برای اینکه با سبک زندگی مردم آشنا شوید و از مناطق ساحلی پر از توریست فاصله بگیرید، این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنید. فضای داخلی رستوران با دکوراسیون روستایی و ظاهری شبیه به یک غار آجری، با نور شمع به زیبایی روشن می‌شود. انواع غذاهای سنتی و لذیذ، کامل‌کننده‌ی این دکوراسیون دیدنی و جذاب است. غذاهای رستوران در نهایت کیفیت و دقت و با تازه‌ترین مواد تهیه می‌شوند و قیمت‌های معقول و مناسبی دارند. اگر به دنبال محیطی صمیمانه و آرام هستید تا شامی فراموش‌نشدنی در شهر تاریخی کوتور نوش جان کنید، این رستوران بهترین انتخاب است.

رستوران Casa del Mare

رستوران های مونته نگرو

رستوران Casa del Mare در یک بوتیک هتل شیک در محیطی دنج و دوست‌داشتنی قرار دارد. این هتل و این رستوران یکی از بهترین و جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها در سراسر مونته‌نگرو است. دکوراسیون بی‌نظیر، اتاق‌های مدرن با بهترین تجهیزات و موقعیت جغرافیایی خوب، باعث شده که این هتل همواره مورد توجه گردشگران این کشور باشد. تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران این هتل، تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی است. منوی رستوران با دقت زیاد انتخاب شده و شامل بهترین غذاهای بین‌المللی با تاثیراتی از آشپزی سنتی مونته ‌نگرو است که این غذاها با تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد محلی تهیه می‌شوند. دکوراسیون شیک رستوران با کاناپه‌های مخمل و رومیزی‌های طلایی و بهترین و زیباترین ظروف غذاخوری، محیطی مجلل را ایجاد کرده است. خدمات کارکنان رستوران بسیار دوستانه و حرفه‌ای است. بخشی از رستوران با حال و هوای دنج‌تر و راحت‌تر در ساحل قرار دارد و بهترین جا برای لذت بردن از منظره‌های شبانه‌ی خلیج است. این رستوران و بخش فضای باز آن به زیبایی با شمع‌ها و لوسترها تزیین شده و محیطی رمانتیک و جذاب دارد که معمولا مورد توجه مهمانان به خصوص زوج‌های جوان قرار می‌گیرد.

رستوران و کافه Forza Mare

اگر از علاقه‌مندان به انواع دسرهای متنوع هستید و دوست دارید یک فنجان قهوه در محیطی لوکس و جذاب نوش جان کنید، حتما باید به کافه و رستوران Forza Mare سر بزنید. این کافه و رستوران لوکس، درست روی آب واقع شده و یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم‌اندازهایی دیدنی از مناظر غروب آفتاب است. فضای داخلی رستوران، دکوراسیونی شیک، مدرن و رنگارنگ دارد و تراس رستوران رو به‌ آب‌های آرام قرار گرفته است. این کافه، ساندویچ‌ و غذاهای ساده و فوری را در تمام طول روز سرو می‌کند. غذاهای مفصل‌تر و لوکس مثل انواع غذاهای دریایی و لابستر شب‌ها سرو می‌شود. این رستوران به خاطر دسرهای بی‌نظیرش مشهور است، بنابراین فراموش نکنید که حتما یکی از دسرهای منو را امتحان کنید. از باقلواهای سنتی گرفته  تا انواع چیزکیک و بستنی با قطعات میوه، منوی دسر این رستوران، بسیار متنوع و اشتهابرانگیز است. اگر برای یک استراحت کوتاه بعدازظهر به این کافه سر بزنید، با بهترین و معطرترین نوشیدنی‌های گرم و قهوه از شما پذیرایی می‌شود.

بهترین رستوران‌های بودوا

بودوا یکی از مناطق ساحلی مونته‌نگرو و میزبان تعدادی از بهترین سواحل این کشور است؛ به همین دلیل، جزو محبوب‌ترین مقصدهای توریستی است و در نتیجه رستوران‌های بسیار خوبی دارد که ناامیدتان نمی‌کند. در این رستوران‌ها به غیر از غذاهای سنتی مونته‌نگرو انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی هم پیدا می‌شود تا همه‌ی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها، غذای مناسب خود را پیدا کنند. در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های بودوا آشنا می‌شویم.

طعم آسیا (Taste of Asia)

اگر دوست دارید غذاهای آسیایی، انواع نودل و کاری و... را امتحان کنید و از خوردن غذاهای سنتی و محلی خسته شده‌اید، حتما به  رستوران طعم آسیا سر بزنید. تعداد کمی رستوران آسیایی در مونته‌نگرو وجود دارد، در نتیجه این فرصت را از دست ندهید و خوردن غذاهای لذیذ جنوب شرق آسیا، انواع کاری و نودل، اسپرینگ رول و انواع سوپ‌های لذیذ در این رستوران لذت ببرید. این رستوران هرروز از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب باز است.

رستوران زیتون (Olive)

رستوران های مونته نگرو

رستوران زیتون یک رستوران مدیترانه‌ای شیک است که پانزده دقیقه از جنوب بودوا فاصله دارد و بهترین جا برای دور شدن از شلوغی جمعیت گردشگران و خوردن یک غذای لذیذ در محیطی دنج و آرام و راحت است. این رستوران‌ چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی دارد، به خصوص هنگام غروب آفتاب. در نتیجه برای وعده‌ی شام برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید تا حین غذا خوردن از تماشای زیباترین چشم‌اندازهای اطراف لذت ببرید. رستوران زیتون هرروز از ۹ صبح تا ۱۲ شب باز است.

رستوران Smsom

رستوران Smsom در منطقه‌ی قدیمی شهر مثل یک گنج پنهان واقع شده است. رستورانی جمع و جور است که غذاهای خاص مثل تاپاس و حموص سرو می‌کند. با وجود اینکه کوچک است، طرفداران زیادی دارد. اگر در دل مونته ‌نگرو هوس فلافل کردید، به این رستوران سر بزنید. این رستوران از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ و نیم صبح تا یک و نیم بامداد آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. 

رستوران Kužina

رستوران Kužina یکی از بهترین رستوران‌های مونته‌‌نگرو برای امتحان کردن عطر و طعم غذاهای خانگی است. نام این رستوران در زبان محلی به معنای آشپزخانه است. در این رستوران، سوسیس مخصوص محلی به نام čevapi همراه سیب زمینی سرخ‌کرده و پیاز خام سرو می‌شود. در فصل سرد زمستان، خوراکی گرم و لذیذ به نام ispod sač تهیه شده از گوشت و سبزیجات که به آرامی تفت داده شده‌اند، سرو می‌شود. انواع خوراک‌های لذیذ محلی با عطر غذاهای خانگی در این رستوران برای مهمانان آماده می‌شود. هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱ بامداد می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Mercur

رستوران Mercur یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در میان اهالی شهر و خانواده‌ها است. با وجود اینکه در مرکز شهر و در نزدیکی ایستگاه اتوبوس قرار دارد، محیط آن آرام و دلنشین است و این آرامش را مدیون باغی است که در اطراف رستوران قرار گرفته است. یک باغ وحش کوچک با حیواناتی مثل لاک پشت، اردک و خرگوش در این باغ وجود دارد. زمین بازی روباز برای بچه‌ها از دیگر امکانات این رستوران است که باعث می‌شود رستورانی ایده‌آل برای خانواده‌ها باشد. بهترین غذاها و سوپ‌های سنتی و بومی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید و مطمئنا از کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت خواهید برد. این رستوران هرروز از ۱۱ صبح تا ۱۰ و نیم شب باز است.

رستوران Jadran Kod Krsta

رستوران های مونته نگرو

رستوران Jadran Kod Krsta یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر است که درست در کنار گردشگاه ساحلی قرار دارد. بیش از ۴۰ سال است که این رستوران با غذاهای دریایی و سنتی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. منوی رستوران تنوع قابل توجهی از غذاهای دریایی دارد. انواع ماهی با سس سیر، لیموی تازه و جعفری سرو می‌شد. نوشیدنی‌های محلی در منو و موسیقی آرامی که پخش می‌شود، تجربه‌ی غذا خوردن در این رستوران را به یکی از بهترین خاطرات سفرتان تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید کنار دریا غذایتان را میل کنید، بدون تردید این رستوران را انتخاب کنید. این رستوران هر روز از ۷ صبح تا ۱ بامداد آماده‌ی پذیرای از مهمانان است.

رستوران Konoba Bocun

رستوران Konoba Bocun دور از ناحیه‌ی شلوغ و ساحلی قرار گرفته  و یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای امتحان کردن آشپزی و مهمان‌نوازی مونته‌نگرویی است. این رستوران را بیش از هر چیز به خاطر رفتار دوستانه‌ی کارکنان می‌شناسند. غذای این رستوران باکیفیت و عالی است و قیمت مناسبی دارد و محیط آن دنج است و خانوادگی اداره می‌شود. پنیرهای خانگی، باقلوا و نوشیدنی‌های محلی باعث شده که این رستوران جزو محبوب‌ترین رستوران‌های شهر باشد، البته دور از دید گردشگران قرار دارد و بیشتر مشتریان آن را اهالی شهر تشکیل می‌دهند. هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Langust

رستوران Langust یک رستوران ساحلی زیبا است که در ده دقیقه‌ای از شمال شهر بودوا قرار دارد. تراس فضای باز رستوران تنها چند قدم تا ساحل شنی فاصله دارد و چشم‌انداز زیبایی از منظره‌های اطراف را به نمایش می‌گذارد. برای اینکه بهترین غذاهای دریایی را در محیطی دنج و آرام در کنار دریا نوش جان کنید، بدون تردید این رستوران را انتخاب کنید. این رستوران هر روز از ۱۱ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم شب باز است.

بستنی فروشی  Il Gelato di Salvatore

بستنی فروشی Il Gelato di Salvatore یکی از آن مکان‌هایی است که مطمئنا در طول اقامت‌تان چند بار به آن سر می‌زنید. در این بستنی‌فروشی تنوع بسیار زیادی از بستنی‌های سنتی به نام جلاتو با طعم‌های مختلف عرضه می‌شود که همگی از مواد و محصولات محلی تهیه می‌شوند. بستنی با طعم‌های شاه‌توت، انار و دارک چاکلت را حتما امتحان کنید و از چشیدن طعم متفاوت و بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد می‌توانید به این بستنی‌فروشی سر بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه