مشکلات شایع در سفر و راه های جلوگیری از آن

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
مشکلات شایع در سفر و راه های جلوگیری از آن

اکثر افراد سعی دارند بر جنبه‌های مثبت سفر تمرکز کنند، زیرا سفر در اصل باید به یاد‌ماندنی و خاطره‌انگیز باشد. اما گاهی اوقات در سفر مشکلاتی پیش می‌آید که نه تنها شایع، بلکه افراد زیادی هم آن را تجربه کرده‌اند.

گاهی‌اوقات حتی با‌تجربه‌ترین مسافر‌ها با به خرج دادن بیشترین دقت و برنامه‌ریزی درست، دچار مشکلاتی در سفر می‌شوند. برای مثال بلایای طبیعی را نمی‌توان پیش‌بینی یا از بروز آن جلوگیری کرد، پس ممکن است زمان اتفاق نا‌خوشایند با زمان سفر شما دست به دست هم دهند و خاطره‌ی سفر را تلخ کنند. با این وجود، می‌توان شانس داشتن سفر امن و راحت و بدون مشکلات شایع را با دانستن ایده‌های جلوگیری از اتفاقات بد، افزایش داد.

گم کردن پاسپورت و مدارک

مشکلات سفر

اینکه مدارک گم شده باشد یا به سرقت رفته باشد، یکی از شایع‌ترین فجایع در مسافرت است که بسیار هم دیده می‌شود. بد‌ترین کابوس یک مسافر خارجی می‌تواند گم شدن پاسپورتش باشد، زیرا تنها مدرک معتبر در کشور‌های خارجی است.

بهترین راه این است که سریعا وارد عمل شوید. ابتدا باید پلیس را در جریان کار بگذارید و سپس به نزدیک‌ترین سفارت رفته و برای دریافت پاسپورت اضطراری درخواست دهید. این پاسپورت‌ها معمولا برای زمان محدودی اعتبار دارند. مهم نیست در کدام کشور باشید، برای دریافت پاسپورت اضطراری فقط به یک قطعه عکس مناسب پاسپورت، عکس کارت شناسایی و یک کپی از گواهی تولد یا پاسپورت گم شده که نشان دهد شما شهروند کدام کشور هستید و برنامه‌ی سفر (بلیط هواپیما، قطار و ...) نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این، همیشه توصیه می‌شود که یک کپی از تمامی مدارک مهم خود، قبل از سفر تهیه کنید و همراه داشته باشید.

گم کردن چمدان‌ها

مشکلات سفر

این نیز، یکی از رایج‌ترین و نا‌امید‌کننده‌ترین فجایع در سفر است که شرکت هواپیمایی، چمدان‌های شما را گم کند. به محض مطلع شدن از این موضوع، شکایتی از شرکت هواپیمایی ترتیب دهید، همچنین این شکایت را باید به شرکت بیمه مسافرتی خود هم ارائه دهید.

بهترین و هوشمندانه‌ترین کار این است که یک دست لباس و وسایل ضروری خود را در کیف دستی گذاشته و در طول سفر نزد خود نگه دارید. همچنین توصیه می‌شود، تمام اسناد مهم، کارت اعتباری و پول نقد را نیز در کیف دستی قرار دهید. همراه داشتن این وسایل در این زمان به شما کمک زیادی خواهد کرد.

از دست دادن پرواز

مشکلات سفر

جا ماندن از پرواز نیز یکی دیگر از مشکلات رایج است، اما با ساده‌ترین راه کار‌ها می‌توان از گرفتار شدن به این مشکل، اجتناب کرد. برای اینکه به موقع بیدار شوید و در فرودگاه حاضر شوید، می‌توانید ساعت، تلفن، کامپیوتر یا هر وسیله‌ی دیگری را روی زنگ بگذارید.

اگر بر حسب اتفاق از پرواز جا ماندید، در اولین فرصت با شرکت هواپیمایی و مسئول مربوطه تماس بگیرید و برای پرواز بعدی درخواست رزرو داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که از بیمه‌‌ی مسافرتی جامع و کاملی برخوردار باشید تا ضرر و زیان این مورد جبران شود.

بلایای طبیعی

مشکلات سفر

در واقع می‌توان گفت هیچ راهی برای جلوگیری از بلایای طبیعی وجود ندارد، زیرا تا حد زیادی قابل پیش‌بینی نیستند. با این وجود راه‌هایی برای در امان ماندن و آماده شدن وجود دارد.

تهیه بیمه مسافرتی، یکی از ضروریات سفر محسوب می‌شود، زیرا تمامی هزینه‌‌های پزشکی شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا از پس ضرر و زیان مالی این فاجعه بر بیایید. در صورت وقوق بلایای طبیعی، همیشه باید شماره امداد دولت کشوری که در آن مستقر هستید را بدانید.

مسافران باید آرام و صبور باشند و خونسردی خود را حفظ کنند. سعی کنید با خانواده یا دوستان خود ارتباط بر‌قرار کنید تا از حال و موقعیت شما مطلع شوند، بدین منظور باید شماره‌های ضروری را روی کاغذی یادداشت کرده و همیشه همراه داشته باشید.

در صورت مجروح شدن افراد، باید با امداد تماس بگیرید یا فرد مجروح را به پزشک محلی یا نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال دهید. همیشه همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید.

احتمال اینکه هیچ‌کدام از این اتفاقات شما را در سفر گرفتار نکند هم زیاد است، اما همانطور که همیشه می‌گویند: «پیش‌گیری بهتر از درمان است». همیشه باید برای بد‌ترین‌ها آمادگی داشته باشید، دقیقا زمانی که انتظار بهترین اتفاقات را دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه