برلین در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
برلین در یک نگاه

برلین، پایتخت آلمان است و بیش از هر شهر اروپایی دیگر، تاریخ پرفراز و نشیبی دارد که در کنار جاذبه‌های متعدد توانسته مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران باشد.

برلین، پایتخت آلمان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر در شمال شرق کشور آلمان، در ایالت برلین و در منطقه‌ی فلاتی آن قرار دارد. رودخانه‌ی شرقی-غربی «اسپری» (Spree) در این منطقه واقع شده است. این رودخانه به رودخانه‌ی «هافل» (Havel) که مجموعه‌ای از چند دریاچه‌ی کوچک و بزرگ است، سرازیر می‌شود.

برلین

شهر برلین چه از لحاظ مساحت و چه از لحاظ جمعیت دومین رتبه را در اتحادیه‌ی اروپا به خود اختصاص داده است. جمعیت این شهر طبق آمار سال ۲۰۱۵ معادل ۳٫۵ میلیون نفر بوده که در مساحت ۸۹۱ کیلومترمربعی آن ساکن هستند. برلین از نظر فضای سبز از رکورددارهای جهان است. ۴۴٪ از مساحت این شهر را محوطه‌های جنگلی و پارک‌های کوچک و بزرگ تشکیل داده‌اند. برلین میزبان ۵۰۰ هزار شهروند خارجی از ۱۸۵ ملیت مختلف است؛ به عبارتی از هر ۴ نفر تنها یک نفر در این شهر متولد شده‌اند. مردم کشورهای ترکیه، لهستان و سوریه به‌ترتیب بیشترین شهروندان خارجی برلین را تشکیل می‌دهند. دین غالب مردم مسیحیت است، در حالی که اسلام و یهودیت به‌ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

برلین

 شهر برلین با وسعتی ۹ برابر شهر پاریس، بلندترین بنای آلمان را نیز در خود جای داده است. برج مخابراتی برلین (Berliner Fernsehturm) با ۳۶۸ متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های قاره‌ی سبز محسوب می‌شود. برلین همچنین یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به شمار می‌آید.

برلین شهری بزرگ و گسترده است و امکانات خوبی از نظر حمل و نقل عمومی دارد و به‌راحتی می‌توانید به گوشه و کنار شهر سر بزنیداین شهر آب و هوای قاره‌ای دارد یعنی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. بهترین زمان سفر به برلین از ماه مه تا سپتامبر است. زمستان هم گرچه زیبایی خود را دارد، ولی هوا سرد است و شاید بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ساعت کار محدودتری داشته باشند. ضمن اینکه روزها کوتاه‌تر می‌شود و آب و هوا برای طبیعت‌گردی مناسب نیست.

برلین

جاهای دیدنی برلین عبارت‌اند از دروازه‌ی براندنبورگ (Brandenburg)، جزیره‌ی موزه (Museum Island)، یادبود دیوار برلین و چک‌پوینت چارلی (Checkpoint Charlie)، پارک و کاخ شارلوتنبورگ، میدان Gendarmenmarkt، ساختمان رایشتاگ، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم، کلیسای جامع برلین، کلیسای جامع فرانسوی، باغ‌های جانورشناسی برلین، موزه و باغ گیاه‌شناسی برلین داهلم، محله‌ی نیکولای (Nikolaiviertel)، تپه فیلگبرگ،  جنگل گرونوالد و... که در تور آلمان باید از آن‌ها دیدن کنید.

برای عزیزان خود می‌توانید سوغاتی‌های نظیر مجسمه‌های کوچک Hummel، تزیینات کریسمس، ساعت کوکو، کتاب، پاستیل خرسی، عروسک‌های Steiff، وسایل و پیراهن ورزشی از فروشگاه تیم هرتابرلین، شکلات آلمانی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه