محکومیت هواپیمایی امارات به پرداخت خسارت

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
محکومیت هواپیمایی امارات به پرداخت خسارت

محکومیت هواپیمایی امارات قطعی شد؛ این شرکت هواپیمایی محکوم به پرداخت خسارت به مشتریان خود شد.

پس از آنکه دادگاه عالی با درخواست شرکت هواپيمايی امارات مبنی بر تجديد نظر در حکم صادر شده در خصوص مشتریانی که پروازهای دومی خود را به خاطر تاخیر در پروازهای این خط هواپیمایی از دست دادند، مخالفت کرد، اکنون هزاران مسافر این ایرلاین منتظر دریافت مبلغ ۶۰۰ یورو (۵۲۹ پوند) از امارات هستند.

این حکم، میلیون‌ها پوند خسارت به این شرکت هواپیمایی مستقر در دبی تحمیل خواهد کرد. مدیر اجرایی CAA گفت که وقت آن رسیده است که امارات، بدهی خود به مشتریان را ادا کند.

این حکم که به EC261 معروف است، مربوط به قوانین حمایت‌کننده از حقوق مسافرین اروپایی در مورد پرداخت خسارت ناشی از سه ساعت تاخیر یا بیشتر است و در مورد مسافرانی اجرا می شود که پرواز آن‌ها از انگلستان با تاخیری کمتر از سه ساعت به فرودگاه دبی رسیده است، اما همین مقدار تاخیر کافی بود که آن‌ها از پرواز بعدی خود جا بمانند.

با این حال، امارات و چندین شرکت هواپیمایی دیگر در مورد این موضوع با هم اختلاف نظر پیدا کنند؛ زیرا پرواز بعدی خارج از محدوده‌ی اتحادیه‌ی اروپا بود و قوانین اتحادیه‌ی اروپا در مورد آن‌ها قابل اجرا نبود.

پیش از این، دادگاه تجدیدنظر در اکتبر سال ۲۰۱۷ درخواست امارات را برای تجدیدنظر در یک پرونده‌ی آزمایشی رد کرده بود.

درخواست تجدیدنظر شرکت هواپیمایی در دیوان عالی به این دلیل رد شد که این پرونده نکته‌ی قابل بحثی در مورد قانون مطرح نکرد و فرض بر این است که دیوان دادگستری اروپا پاسخ واضحی به مسئله داده است.

این خط هوایی توسط اداره‌ی هواپیمایی کشوری (CAA) ملزم به اصلاح سیاست‌ها و خط مشی خود و پرداخت مطالباتی شده که در گذشته از پرداخت آن‌ها سرباز زده است.

اندرو هینس، مدیر اجرایی CAA گفت که امارات باید مراقبت از مسافران را در اولویت کارهای خود قرار بدهد، نه این که به دنبال یافتن راه‌هایی برای ممانعت از برخوردار شدن مسافران از حقوق‌شان شوند.

امارات، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در انگلستان است که هر هفته، پروازهایی از هیترو، گاتویک، بیرمنگام، منچستر، نیوکاسل و گلاسکو به دبی انجام می‌دهد و به زودی استانستد هم به این شبکه اضافه خواهد شد.

این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان، همیشه نسبت به رعایت تمام الزامات قانونی پایبند هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه