فیوردلند؛ هشتمین عجایب دنیا و محل فیلم برداری ارباب حلقه ها

سعید شاعری
سعید شاعری جمعه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
فیوردلند؛ هشتمین عجایب دنیا و محل فیلم برداری ارباب حلقه ها

اگر از طرفداران پر و پا قرص فیلم موفق و ماندگار ارباب حلقه‌ها «Lord Of The Ring» هستید، احتمالا نیوزلند را در بالای لیست برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهید.

یکی از عواملی که امروزه در انتخاب مقصد گردشگران نقش به سزایی دارد، طبیعت، کافه، رستوران، پارک و حتی شهرهایی است که فیلم و یا سریال محبوب و مورد علاقه‌ی آن‌ها در آنجا اتفاق افتاده است. مثل مجموعه‌ای که در آن چندگانه‌ی معروف هری پاتر فیلم‌برداری شده، تبدیل به موزه‌ی هری پاتر شده و گردشگران بسیاری در انگلیس برای تماشای آن صف می‌کشند.

حالا بگویید نظرتان در مورد مجموعه ارباب حلقه‌ها چیست؟ کوه‌ها و دریاچه‌های این مجموعه را بخاطر دارید؟

dh

منظره‌های خیره‌کننده و مسحورکننده‌ی کوه‌ها، حیاط وحش و سواحلی که در طول مجموعه ارباب حلقه‌ها فیلم‌برداری شده، شباهت خاصی به یکی از مناطق بکر و دور دست جهان یعنی فیوردلند نیوزلند دارد. همان طور که در تصویر می‌بینید، کوه‌های تاریخی این منطقه به صورت حیرت‌آوری به وسیله‌ی مه سفید پوش شده و منظره‌ی رویایی که اکثرا در عکس‌ها یا نقاشی‌های معروف دیده‌ایم به وجود آورده است.

sx

هشتمین عجایب دنیا

eeg

فیوردلند، واقع در گوشه‌ی جنوب غربی نیوزلند، خانه‌ی بزرگترین پارک ملی نیوزلند یعنی پارک ملی نیوزلند «Fiordland National Park» است. این پارک ثروتی جهانی محسوب می‌شود. این منطقه بخاطر تاریکی بعضی از نقاط، شنیده شدن صداهای مشکوک و گاها ترسناک توسط «Rudyard Kipling»، نویسنده رمان معروف «کتاب جنگل»، هشتمین مورد از عجایب دنیا نامیده شد.

همان طور که در فیلم ارباب حلقه‌ها بار‌ها نشان داده شد، فیوردلند از قله‌های برفی، دریاچه‌های واقع در ارتفاع زیاد و جنگل های کهن بسیاری تشکیل شده است. یعنی اگر تصمیم بگیرید که به گشت و گذار در فیوردلند بپردازید، حتما کوه‌ها، دریاچه‌ها، دره‌های زیبا و مرتفع‌ترین آبشار نیوزلند را در یک پیاده‌روی ساده خواهید دید.

جذب توریست از سال ۱۹۰۸

yuk

با اینکه فیوردلند بسیار دست‌نخورده و خالی از سکنه مانده است، اما این همه زیبایی قرار نیست تا ابد پنهان بماند. این همه منظره‌ی حیرت‌آور، سالیانه گردشگران بین المللی بسیاری را به خود جذب می‌کند. 

Milford Track

sdgr

میلفورد ترک در یکی از روزنامه‌های انگلیسی به عنوان «بهترین مسیر پیاده‌روی جهان» نام گذاشته شد و بر اساس گفته‌ی نیویورک تایمز، استقبال گردشگران از این منطقه بعد از انتشار اولین قسمت مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۰۱ دو برابر شد.

حال اگر آماده‌ی هم سفر شدن با فرودو (کاراکتر معروف این فیلم) هستید و دوست دارید از میان جنگل‌ها، دریاچه‌ها و کوه‌های سفیدپوش او را همراهی کنید، به نیوزلند بروید و دنبال فیوردلند بگردید.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه