منتخب عکس های هفته گذشته نشنال جئوگرافی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
منتخب عکس های هفته گذشته نشنال جئوگرافی

هفته گذشته نشنال جئوگرافی تصاویر زیبای از جمله میمون‌های آرایشگر ژاپنی و آبشار شکلاتی آریزونا به نمایش گذاشته است که شما را دعوت به تماشای آن‌ها می‌کنیم.

نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود به رسم همیشگی‌اش عکس‌های زیبایی مانند: غروب پنهان ساحل نیوپورت یا بازار صبحگاهی ویتنام را به نمایش می‌گذارد. البته در این میان عکسی زیبا از بازی بسکتبال نوجوانان کشور کوبا نیز به چشم می‌خورد.

غروب پنهان

عکس روز نشنال جئوگرافی

این تصویر حاصل پرواز بر فراز ابرهای موجود در ساحل نیوپورت (Newport) کالیفرنیا است. آب و هوای ساحل نیوپورت را اقیانوس آرام کنترل می‌کند و این موضوع دلیل آب و هوای معتدل این منطقه است. هوای ساحل نیوپورت، تابستان‌ها خنک و زمستان‌ها گرم است.

بازار صبحگاهی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در ساحل کوانگ نام ویتنام، یک بازار غذاهای دریایی هر روز صبح، قبل از طلوع خورشید باز می‌شود. صدها نفر از مردم برای خرید، فروش و تجارت غذاهای دریایی تازه به آنجا می‌آیند. Huynh Dung عکاس این تصویر می‌گوید:

آنجا ازدحام جمعیت زیاد است و اشتیاق مردم چشمگیر است.

بازی دو نفره

عکس روز نشنال جئوگرافی

در هاوانا، کوبا، پسران جوان بعد از مدرسه بسکتبال بازی می‌کنند. اگرچه بسکتبال به اندازه بیس بال محبوب نیست، اما سابقه طولانی در کوبا دارد. در سال ۱۹۷۲ تیم ملی آن‌ها مدال برنز المپیک را کسب کرد.

آرایشگری میمون‌ها

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک ماکائو ژاپنی که به اسم میمون برفی نیز شناخته شده است، به آراستن یک ماکائوی دیگر می‌پردازد. این تصویر متعلق به بهار گرم جیگوکودانی (Jigokudani) ژاپن است. جالب است بدانید، این میمون‌ها این کار را برای برطرف کردن پوست‌های مرده و حشرات انجام می‌دهند تا در برابر سرمای زمستان مقاوم‌تر شوند.

آبشار شکلاتی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر پیش رو غروب بالای آبشار Grand در رودخانه Colorado، آریزونا را مشاهده می‌کنید.

عکاس این تصویر،Bernhard Michaelis می‌گوید:

این تصویر تأثیر باران تابستانی بر روی بیابان را نشان می‌دهد و مانند آبشاری از شکلات است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه