ایجاد ۱ میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
ایجاد ۱ میلیون شغل در اثر شکوفایی گردشگری پرتغال

گردشگری پرتغال یکی از جریان‌های اقتصادی مهم کشور است که مشاغل زیادی، مستقیم یا غیرمستقیم، به آن مرتبط است.

رشد گردشگری پرتغال می‌تواند بیش از ۱ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت سفر و گردشگری ایجاد کند و تبدیل به یکی از اصلی‌ترین جریان‌های اقتصادی در پرتغال شود.

مقصدهای گردشگری پرتغال محبوبیت زیادی در میان گردشگران بین‌المللی دارند و سواحل این کشور، بناهای تاریخی و زمین‌های گلف آن از جاذبه‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند؛ اما گردشگری این کشور در چند سال گذشته و بعد از بحران مالی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ که طی آن، دولت و شرکت‌های تجاری به این بخش به چشم موتور توسعه نگاه کردند، بالاخره توانست رکوردشکنی کند.

گلوریا گوارا، رئیس WTTC، گفت که پرتغال در حال حاضر جزء پنج کشور پربازدید در میان کشورهای اروپایی است و اکنون باید اطمینان حاصل شود که همچنان به این روند رشد ادامه می‌دهد.

پرتغال از بحران‌های دیپلماتیک و حملات خونینی که در کشورهای همسایه‌ی آن اتفاق می‌افتد در امان مانده و از خشونت‌ها و ناآرامی‌های سیاسی که مانع از سفر بازدیدکنندگان به کشورهای دریای مدیترانه و شمال آفریقا می‌شود، بهره برده است.

بعد از آن که پرتغال روند صعودی برای رسیدن به جمع محبوب‌ترین مقصدهای اروپایی را آغاز کرد، گلوریا گیوارا از کشور خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع مشکلات مربوط به ازدحام گردشگری که در شهرهایی مانند بارسلون، اسپانیا، مشاهده می‌شود، اتخاذ کند.

بخش گردشگری در پرتغال به دلیل «فرهنگ بسیار غنی و سنت‌های غذایی شگفت‌انگیز» و موقعیت جغرافیایی آن که دارای خط ساحلی طولانی و آب و هوای آفتابی است، در مسیر رشد قرار گرفته است.

پس از این که تعداد گردشگران خارجی این کشور ۱۲ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۲٫۷ میلیون نفر رسید، پرتغال توانست جایزه‌ی جهانی سفر ۲۰۱۷ را به دست آورد. شمار کل گردشگران آن با در نظر گرفتن گردشگران داخلی، حدود ۲۱ میلیون نفر است. توجهی که دولت به گردشگری می‌کند منجر به آن شده است که مسافران و شرکت‌های مسافرتی مختلفی به این کشور رو کنند و پروازهای بسیاری توسط هواپیمایی‌های ارزان قیمت به پرتغال انجام شود.

مشاغل مربوط به صنعت سفر و گردشگری باید تا سال ۲۰۲۸ به ۱٫۱۵ میلیون نفر برسد. آمار نشان می‌دهد که کل سهم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی پرتغال در سال گذشته به ۱۷٫۳٪ یا ۳۳٫۵ میلیارد یورو (۴۱٫۱ میلیارد دلار) رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۸ بتواند ۲۰٫۵٪ از کل تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص بدهد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه