نیس در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
نیس در یک نگاه

نیس یکی از شهرهای ساحلی فرانسه است که در ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور و در جنوب شرقی اين كشور قرار دارد که از مقاصد گردشگری معروف برای تعطیلات به شمار می‌رود.

شهر نیس بر كرانه‌های دريای مدیترانه و در منطقه ساحلی «کوت دازور» (Côte d'Azur) واقع شده است که ۷۱٫۹۲ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر با ۳۴۳٬۶۲۹ نفر جمعیت، پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است. شهر نیس با تهران ۲:۳۰ ساعت اختلاف ساعت دارد و از آن عقب‌تراست. زبان این شهر، فرانسوی و واحد رسمی پول آن یورو است.

این شهر اروپایی در اصل در دهه ۱۸۲۰ توسط انگلیسی‌ها کشف شد و به‌ عنوان یک مقر زمستانی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه همچنان یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار تعطیلات مسافران است. نیس جدای از اینکه یک شهر ساحلی است، یک شهر تاریخی هم به شمار می‌رود؛ شهری که زمانی توسط رومی‌ها و زمانی هم به دست روس‌ها اداره می‌شد.

نیس فرانسه

نیس سرزمین آب و آفتاب و فضای سبز است و از آنجایی که نیس شهری مدیترانه‌ای است، تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارد. در فصل بهار و پاییز هم آب و هوا مرطوب است. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا کاملا بستگی به خودتان دارد، با این حال باید بدانید که فصل تابستان با اوج گردشگر روبه‌رو بوده و در نتیجه افزایش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت.

اتوبوس و تراموا موثرترین راه برای جابه‌جایی در نیس و در طول ناحیه‌ی ریورا است. خوشبختانه شما می‌توانید از یک نوع بلیط برای هر دو نوع وسیله‌ی نقلیه بهره ببرید. دوچرخه‌سواری نیز یک راه خوب دیگر برای گشت و گذار در شهر است.

نیس فرانسه

طبیعت زیبا، سواحل دلفریب و تماشای طلوع وغروب آفتاب تنها بخشی از زیبای‌های این شهر است. تاریخ، فرهنگ و هنر، موزه ماتیس (Matisse Museum)، خرابه روم باستان سیمیز (Roman ruins) و کلیسای جامع نیس (Nice Cathedral) تنها بخشی از این نقاط است. از دیگر جاذبه‌های نیس می‌توان به تفرجگاه دیز آنگلس (des Anglais)، میدان ماسنا (Place Massena)، کسل هیل (Castle Hill)، موزه ملی مارک شاگال، پارک والروز (Parc de Valrose)، گالری لافایت، ویلا و باغ افروسی دی روچیلد Ephrussi de Rothschild، کلوپ جاز کمدی، سونتیو دو لیتوغال (Sentier du Littoral) و... اشاره کرد که باید در تور فرانسه از آن‌ها دیدن کنید.

نیس فرانسه

جنوب فرانسه همیشه به اعیان‌نشینی و گرانی معروف بوده‌ است. نیس نیز شهر ارزانی نیست. قیمت هتل‌ها بین ١٠٠ تا ٣٠٠ یورو متغیر است. از طرفی بسیاری از موز‌ه‌ها مثل موزه‌ی هنرهای معاصر و موزه‌ی ماتیس و همچنین شهربازی مجانی هستند و ورودی بقیه‌ی موزه‌ها چندان گران نیست.

برای خرید نیز می‌توانید به بازار گل کور سالیا «Cours Saleya»، خیابان «درویت» (Droite)، خیابان «پارولیه» (Pairolière)، خیابان «فیکانا» (Fikan’a)، خیابان «فرانسوا دی پل» (François-de-Paule)، فروشگاه «آلزیاری» (Alziari)، مرکز «مالینارد» (Molinard) سر بزنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه