آلاچیقی از جنس بامبو در کوالالامپور

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
آلاچیقی از جنس بامبو در کوالالامپور

آلاچیقی با ۷ هزار حلقه بامبو برای میزبانی از رویدادهای مختلف در کوالالامپور ساخته شده و قرار است طی هفته‌های آینده، در مکانی دائمی رونمایی شود.

یک آلاچیق بسیار زیبا در کوالالامپور، مالزی، برای میزبانی رویدادهای ویژه ساخته شده است که شامل ۷۰۰۰ قطعه از حلقه‌های رنگی بامبو است. این آلاچیق که مخصوصا برای برنامه‌های شهروندی سازمان ملل متحد برای میزبانی از چند رویداد در زمان برگزاری مجمع جهانی شهری در کوالالامپور در اواخر ماه فوریه در نظر گرفته شده، تنها در عرض چهار هفته و توسط معمار، الینا جمیل و گروه وی طراحی و ساخته شده است. یکی دیگر از اهداف این پروژه، بالا بردن آگاهی در خصوص استفاده از مواد پایدار در عملیات‌های ساخت‌وساز است. تصور می‌شود که این سازه مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار بگیرد.

آلاچیق بامبو

الینا جمیل می‌گوید:

این سازه در محل و در دید عموم ساخته شده است. مردم بسیاری در این جا توقف می‌کردند و سوال می‌کردند که چه کاری می‌کنیم و هیجان خودشان را از دیدن سازه‌ای از جنس بامبو ابراز می‌کردند. افراد زیادی هر روز به این مکان می‌آمدند تا پیشرفت کار را ببینند. به نظر می‌رسید که بازدیدکنندگان عاشق این سازه باشند، مردم در کنار آن می‌ایستادند و عکس می‌گرفتند.

آلاچیق بامبو

دیوارهای این سازه‌ی مستطیلی شکل از ۷۰۰۰ حلقه‌ی بامبوی به جا مانده از پروژه‌های دیگر، پوشیده شده است که بعضی از آن‌ها به وسیله‌ی پانل‌های رنگی در جای خود ثابت شده‌اند؛ طراحی آن‌ها طوری است که در زمان برگزاری مجمع، بازدیدکنندگان بتوانند با نوشتن ایده‌های خود روی حلقه‌های بامبو، تعهدات خود را نسبت به «شهری بهتر» اعلام کنند. نوری که از پانل‌های نیمه شفاف می‌گذرد آن‌ها را شبیه پنجره‌های رنگی شیشه‌ای کرده است.

با این که این مجمع به اتمام رسیده است، اما محبوبیت این آلاچیق در میان بازدیدکنندگان به اندازه‌ای است که مسئولین، در فکر انتقال آن از مکان فعلی به مکانی دائمی هستند که قرار است در هفته‌های آینده اعلام شود. صندلی‌های زیبایی از بامبوها ساخته شده‌اند که در داخل و خارج این آلاچیق قرار گرفته‌اند تا بازدیدکنندگان روی آن بنشینند و از فضا لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه