ابوظبی؛ قطب آینده گردشگری پزشکی

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
ابوظبی؛ قطب آینده گردشگری پزشکی

عامل مهمی که باعث جذب گردشگران سلامت بیشتری به ابوظبی می‌شود، طی روزهای آینده معرفی خواهد شد.

همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و گردشگری امارات متحده‌ی عربی منجر به تشکیل کمپین بازاریابی در سراسر جهان مبنی بر توسعه‌ی این شهر به عنوان مرکزی برای گردشگری پزشکی شد؛ این کمپین با کمک موسساتی مانند کلینیک کلیولند و مرکز دیابت کالج امپریال لندن شکل گرفت.

سلطان الموتاوا الظاهری، مدیر اجرایی بخش گردشگری در وزارت فرهنگ و گردشگری، گفت:

این کمپین بر جزئیات پزشکی در رشته‌هایی نظیر جراحی قلب باز و درمان سرطان که در این منطقه وجود ندارند، تاکید می‌کند.

علاوه بر این، امارات جذابیت‌های دیگری هم که آقای الظاهری آن را «پیچ‌وتاب‌های گردشگری» می‌نامد، به آن می‌بخشد.

او می‌گوید:

اگر به ابوظبی می‌آیید، می‌توانید پکیجی را خریداری کنید که برای بازدید از جاذبه‌ها به شما تخفیف داده است. اگر شما به همراه خانواده به این‌جا می‌آیید، پیشنهادهای بهتری داریم.

آقای الظاهری، این سخنان را در جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش گردشگر ۲۰۱۷ بیان کرد و ابوظبی را به عنوان مقصد مهم گردشگری برای فعالیت‌های تفریحی، مسافرت با کشتی کروز، برگزاری کنوانسیون‌ها و کنفرانس‌ها معرفی کرد.

گفته شد که در سال ۲۰۱۷، شاهد رشد فراوانی در میزان گردشگران دو کشوری بودند که ویزای خود را به محض ورود به امارات دریافت می‌کنند؛ تعداد گردشگران روسیه ۹۱ درصد و گردشگران چین ۶۱ درصد افزایش یافته است.

تعجب‌آور نیست که گردشگران چینی در راس فهرست بازدیدکنندگان خارجی ابوظبی قرار گرفتند. آن‌ها تقریبا یک دهم از جمعیت ۴٫۸ میلیون نفری گردشگرانی که در سال ۲۰۱۷ به امارات سفر و در هتل‌ها اقامت کردند را تشکیل می‌دهند. این رقم از آمار بازارهای معمول‌تر مانند هند و انگلستان که اکنون در رده های دوم و سوم جا گرفته‌اند، بسیار بیشتر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه