باغ های باورنکردنی ژاپن؛ زیبایی شناسی ژاپنی

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
باغ های باورنکردنی ژاپن؛ زیبایی شناسی ژاپنی

باغ ژاپنی، سبک خاصی از باغ‌سازی است که طرح‌های آن‌ها برگرفته از ایده‌های زیبایی‌شناسی و فلسفی ژاپن است، از تزئین مصنوعی اجتناب می‌کنند و تاکید بر چشم‌اندازهای طبیعی است.

طبق گزارش منتشر شده توسط این موزه، امتیازات توسط مجله‌ی باغبانی ژاپن اعطا شده است که نشریه‌ای آمریکایی در مورد باغ‌های ژاپنی است. باغ‌های این موزه‌ی زیبا از میان ۹۰۰ مکان مختلف در سرتاسر ژاپن به عنوان بهترین باغ ژاپن انتخاب شدند. برای پانزدهمین سال پیاپی، باغ‌های موزه‌ی آداچی موفق به کسب برترین جایگاه در رتبه‌بندی باغ‌های ژاپن در سال ۲۰۱۷ شدند.

موزه‌ی آداچی، مجموعه‌ای بزرگ از هنر مدرن ژاپن است که بسیاری از آثار یوکویاما تایکان، هنرمند مشهور، را نگهداری می‌کند. اما یکی از جاذبه‌های اصلی آن، شش باغ بزرگ است که فقط از پشت شیشه به آن‌ها نگاه کرد، گویی آن‌ها تابلوهایی نقاشی هستند که روی دیوار موزه نصب شده‌اند. مساحت باغ‌ها در حدود ۱۶۵۰۰۰ مترمربع است و می‌توان شاهد تغییرات آن‌ها در طول فصل‌ها بود. این موزه در یاسوگی در استان شیمان قرار دارد و اطراف باغ‌ها را منظره‌ی زیبایی از کوه‌ها فرا گرفته است. باغ‌ها شامل یک باغ خشک، یک باغ خزه، یک باغ با سنگریزه‌های سفید و چند مکان زیباتر است که حتی کسانی که اطلاعات کمی در مورد این سبک باغبانی دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باغ ژاپنی

این مجله‌ی دو ماهانه، باغ‌های ژاپنی را به همه‌ی جهان معرفی می‌کند و هر سال، بر اساس قضاوت کارشناسان، بر پایه‌ی معیارهایی مانند کیفیت باغ، حمایت از بازدیدکنندگان و ارتباط باغ با ساختمان‌های اطراف، اقدام به رتبه‌بندی باغ‌ها می‌کند. موزه‌ی هنر آداچی، باغ‌هایی در «Katsura Rikyū» در کیوتو، «Yamamoto-tei» در توکیو، هتل هیان در کیوتو و «Kasui-en Minami» در شیمان بنا کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه