مشارکت دانشگاه استرالیای جنوبی در توسعه گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
مشارکت دانشگاه استرالیای جنوبی در توسعه گردشگری

از تلاش‌های مرکز مدیریت گردشگری و اوقات فراغت (CTLM) دانشگاه استرالیای جنوبی، به خاطر مشارکت در آموزش و تحقیقات گردشگری به طور رسمی قدردانی شد.

مرکز مدیریت گردشگری و اوقات فراغت (CTLM) در دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) همچنان تلاش می‌کند تا یافته‌های تحقیقی و آموزشی خود را افزایش ببخشد؛ این در حالی است که تلاش‌های این مرکز به‌تازگی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

UniSA توانسته است برای رشته‌ی «مدیریت مهمان‌نوازی و اوقات فراغت» در ارزیابی جهانی QS به رتبه‌ی پنجم در سال ۲۰۱۸ دست یابد. بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS که برای سال ۲۰۱۸ انجام شده است، UniSA در میان دانشگاه‌های برتر بین المللی در رشته‌ی «مدیریت مهمان‌نوازی و اوقات فراغت» قرار گرفت؛ این رتبه‌بندی بر اساس معیارهایی مانند اعتبار دانشگاهی و کارفرمای QS، نشریات پژوهشی و تاثیرگذاری کارکنان علمی / پژوهشی انجام شده است.

همچنین، CTLM در این دانشگاه برای دومین سال، موفق به کسب جایزه‌ی بهترین IFITTTalk برای سازماندهی موفق دو کارگاه آموزشی IFITTTalk در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال در سرویس‌های گردشگری هوشمند و گردشگری و نیز، مقصدهای هوشمند در سال ۲۰۱۷ شده است. جایزه‌ی «بهترین IFITTTalk» توسط فدراسیون بین المللی فناوری اطلاعات و مسافرت و گردشگری (IFITT) به آن دسته از سازمان‌دهندگان IFITTTalk اعطا می‌شود که توانسته باشند معیارهای زیر را رعایت کنند: کیفیت و تعداد سخنرانان؛ حضور در رویداد؛ رضایت شرکت‌کنندگان و توسعه‌ی آموزش / مواد آموزشی.

پروفسور ماریانا سیگالا (مدیر CTLM، UniSA) گفت:

رسمیت پیدا کردن ما نشان‌دهنده‌ی تعهد مستمر CTLM نسبت به مشارکت و برتری جستن در آموزش و تحقیقات گردشگری است.

CTLM در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای صنعتی بیشتر در سال ۲۰۱۸ و همکاری با شرکای صنعتی و انجمن‌های تحقیقاتی گردشگری / مهمان‌نوازی، مانند شورای صنعت گردشگری استرالیا (SATIC) و CAUTHE و IFITT است.

به تازگی، CTLM، پژوهشی میدانی با موضوع استفاده و تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر تجربیات شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ها انجام داده است. این پژوهش با جمع‌آوری اطلاعات از حاضرین در جشنواره‌ی WOMADelaide انجام شده است. این نظرسنجی نشان‌دهنده‌ی تحقیقی پیشرو در مورد مباحثات موضوعی در مورد تاثیر استفاده‌ی (بیش از حد) رسانه‌های اجتماعی بر تجارب گردشگران، درک مقصدها و مشاركت در فعالیت‌های مختص اوقات فراغت است. این یافته‌ها دستورالعمل‌های مفیدی در مورد چگونگی استفاده‌ی بهتر از رسانه‌های اجتماعی در یک فضای جشنواره و نحوه‌ی ترویج استفاده از رسانه‌های اجتماعی، به نحوی که به سلامت روانی، احساسی و فیزیکی گردشگران کمک کنند، پیش روی برگزارکنندگان جشنواره و سیاست‌گذاران می‌نهد. این نظرسنجی با حمایت سازمان پروژه‌های هنری استرالیا – مجموعه‌ی سازماندهی کننده‌ی WOMADelaide – و با کمک نیکولا پرایم (مدیر بازاریابی، پروژه‌های هنری استرالیا) انجام شد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه