بانکوک در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بانکوک در یک نگاه

بانکوک پایتخت تایلند است و در کرانه شرقی رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است. این شهر به لطف آثار متعدد تاریخی و گردشگری به یکی از قطب‌های گردشگری آسیا تبدیل شده است.

بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در کشورمان است. اگر شما هم دوست دارید در تورهای بانکوک یا تور تایلند شرکت کنید، ادامه مقاله را بخوانید.

بانکوک، در استان بانکوک تایلند قرار دارد و جمعیت آن طبق آمار سال ۲۰۱۰ معادل ۸،۲۸۱ نفر بوده که در مساحت ۱,۵۶۹ کیلومترمربعی آن ساکن هستند و ۱۲٫۶ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. مذاهب متعددی در کشور تایلند پرستش می‌شود و از آنجا که هیچ دین رسمی در این کشور وجود ندارد، همه مذاهب آزاد هستند. بانکوک از ۵۰ منطقه تشکیل می‌شود که ۳۵ منطقه در بخش شرقی چائو فرایا (Chao Phraya) و ۱۵ منطقه در ساحل غربی قرار دارند.

بانکوک

همه ساله ۱۶ میلیون نفر به این شهر آسیایی سفر می‌کنند و به همین دلیل یکی از شهر‌های توریستی جهان به شمار می‌رود. اکثر افرادی که برای اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند، این شهر را در مرزی میان گذشته و حال می‌بینند. معابد باستانی و مراکز خرید مدرن، اجزای اصلی پایتخت تایلند هستند و مانک‌های (راهبه) بودایی در خیابان‌های شهر دیده می‌شوند. این تناقض بین مدرنیته و بخش باستانی بانکوک، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

بهترین زمان سفر به بانکوک، در ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) است، زمانی که گرما و رطوبت در پایین‌ترین حد خود قرار دارند. البته باید بدانید که اقلیم گرمسیری تایلند ممکن است دمای هوا را در هر روزی از سال، جدا از اینکه در چه فصلی قرار دارد، تا ۳۲٫۲ درجه سانتی‌گراد بالا ببرد. به خاطر داشته باشید فصل باد و بارش‌های موسمی بانکوک، از ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) آغاز می‌شود و تا ماه سپتامبر و اوایل ماه نوامبر (اوایل آبان) ادامه دارد.

بانکوک

از جاهای دیدنی بانکوک می‌توان به کاخ بزرگ بانکوک (Bangkok Grand Palace)، آکواریوم بانکوک، معبد وات آرون (Wat Arun)، کاخ دوسیت (Dusit Palace)، خیابان خائوسان (Khao San Road)، خانه جیم تامپسون (Jim Thompson)، رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River)، معبد وات فو (Wat Pho)، پارک لامپینی (Lumpini Park)،  معبد وات ترایمیت (Wat Traimit)، پرا ناکان سی آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)، دنیای وحش سافاری بانکوک (Safari World Bangkok) و... اشاره کرد که باید در تور بانکوک از آن‌ها دیدن کنید.

فستیوال‌هایی که در بانکوک برگزار می‌شود، عبارت‌اند از سونگکران (Songkran) در ماه آوریل که جشن سال نو تایلندی است، روز بودا (Visakha Bucha) در ماه آوریل و فستیوال بین‌المللی رقص و موسیقی در ماه سپتامبر.

از مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا بازارهای شبانه، بازارهای شناور و اوت‌لت‌ها، همگی گزینه‌های پیش روی شما برای خرید هستند. سنترال ورلد (Central World)، مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon)، بازار شناور Damnoen Saduak، بازار شبانه Rot Fai، اوت‌لت ۲۴، اوت‌لت مینور (Minor Outlet)، اوت‌لت سوپر اسپرت (Supersports) از آن جمله‌اند.

برای عزیزان خود می‌توانید سوغاتی‌های نظیر محصولاتی  با طرح فیل، پارچه و شال، محصولات اسپا و صابون‌های معطر، زیورآلات نقره، لباس‌های سنتی تایلند، آثار منبت‌کاری، ادویه‌جات و خشکبار تهیه کنید.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور تایلند را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه