افزایش مسافرت فرانسوی ها به جزیره رئونیون

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
افزایش مسافرت فرانسوی ها به جزیره رئونیون

رئونیون، جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از ناحیه‌های فرای دریاهای فرانسه است و نزدیک‌ترین خشکی به آن، کشور موریس است که در ۱۷۰ کیلومتری آن قرار دارد.

بعد از اعلام رکوردشنی جزیره‌ی رئونیون در جذب گردشگر در اواخر سال ۲۰۱۶، این جزیره در سال ۲۰۱۷ نیز بیش از ۵۵۰,۰۰۰ بازدیدکننده داشت. با افزایش ۱۱ درصدی گردشگران نسبت به سال ۲۰۱۶، این افزایش دو رقمی باعث خوشحالی مقامات گردشگری مقصد و نیز سهامداران محلی در همه‌ی بخش‌ها شد.

صنعت کشتی‌های کروز هم که شاهد رشد مثبت سالانه است، موفق شد به رکورد جدیدی دست یابد: ۳۵ کشتی کروز (بیش از ۴۳,۲۷۶ مسافر) در طول ۱۲ ماه وارد این جزیره شده‌اند.

رکورد ثبت شده‌ی گردشگران به معنی رکورد میزان مصرف است و در نتیجه، افزایش تعداد بازدیدکنندگان تأثیر مستقیمی بر اقتصاد محلی داشته است: در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ (سیصد و پنجاه میلیون) یورو از محل درآمدهای خارجی مربوط به گردشگری به دست آمده است.

این اولین بار است که این جزیره به این رکورد دست می‌یابد. جزیره در سال ۲۰۱۷ نیز بیش از ۵۵۰,۰۰۰ بازدیدکننده داشت. با افزایش ۱۱ درصدی گردشگران نسبت به سال ۲۰۱۶، این افزایش دو رقمی باعث خوشحالی مقامات گردشگری مقصد و نیز سهامداران محلی در همه‌ی بخش‌ها شد.

صنعت کشتی‌های کروز هم که شاهد رشد مثبت سالانه است، موفق شد به رکورد جدیدی دست یابد: ۳۵ کشتی کروز (بیش از ۴۳,۲۷۶ مسافر) در طول ۱۲ ماه وارد این جزیره شده‌اند.

رکورد ثبت شده‌ی گردشگران به معنی رکورد میزان مصرف 

سرزمین فرانسه، مهم‌ترین بازار منبع این جزیره است که ۷۸٫۳٪ از کل بازدیدکنندگان آن را به خود اختصاص داده است. تعداد گردشگران فرانسوی، ۷٫۵۹٪ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است و به ۳۹۷٬۳۳۸ گردشگر رسیده است.

بعد از فرانسه، مهم‌ترین طرفداران این مقصد، جزیره‌های اقیانوس هند هستند و جزیره‌ی موریس در راس این فهرست قرار دارد: تعداد گردشگرانی که از این منطقه وارد رئونیون می‌شوند، در طول سال حدود ۴۶٪ افزایش یافته و اکنون ۶٪ از کل بازدیدکنندگان (۶۴۱۰۴ گردشگر) را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی، گردشگران تفریحی بزرگ‌ترین گروه از گردشگرانی هستند که به این جزیره وارد می‌شوند؛ تقریبا نه نفر از هر ده بازدیدکننده را این نوع از گردشگران تشکیل می‌دهند. گردشگران تجاری در مکان بعدی قرار دارند.

میانگین اقامت گردشگران در جزیره تقریبا ۱۷ روز است. این رقم، آمار مهمی برای مقصدهایی است که در مسافت‌های دور قرار گرفته‌اند. از لحاظ اقامت، صنعت هتلداری توانست در سال جاری موقعیت پیشروی خود در مقوله‌ی اقامت‌های تجاری را یک بار دیگر تایید و حتی تقویت کند. بیش از ۱۰۸٬۰۰۰ گردشگر طی سفر به این جزیره، در یکی از هتل‌های آن اقامت کرده‌اند؛ این رقم ۱۱٫۴۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.

برای تقویت بیشتر این روند، کمیته‌ی گردشگری منطقه‌ای جزیره رئونیون از ابتدای سال ۲۰۱۸، اقدام به تقویت سیستم‌های ارتباطی و ارتقاء آن با هدف بازارهای اولویتی کرده است.

کسب این گونه نتایج و داشتن چنین جاه‌طلبی‌هایی می‌تواند منافع بیشتری را به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب به سوی رئونیون جلب کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه