برگزاری جشنواره گردشگری موسیقی ۲۰۱۸ در کلن

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
برگزاری جشنواره گردشگری موسیقی ۲۰۱۸ در کلن

جشنواره‌ی گردشگری موسیقی در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۱۸ در کلن برگزار خواهد شد.

رویداد تخصصی بین‌المللی جشنواره‌ی گردشگری موسیقی، کلن، که قبلا در لیورپول و فرانکلین، تنسی برگزار می‌شد، با محوریت موسیقی محلی و تاثیر آن بر گردشگری در اوت ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شده است که این رویداد همزمان با پانزدهمین جشنواره‌ی موسیقی C/O برگزار شود. هر دوی این دو رویدادها و جشنواره‌ی پاپ جانبی C/O، کلن را به مدت یک هفته در اواخر تابستان سال جاری به مرکز توجه بخش موسیقی تبدیل می کند.

طبق گفته‌ی «دیپلماسی صدا» که مسئول سازمان‌دهنده‌ی جشنواره گردشگری موسیقی است، این رویداد بزرگ‌ترین جشنی است که بخش‌های موسیقی و گردشگری را در سطحی جهانی کنار یکدیگر جمع می‌کند. این رویداد به بررسی این موضوع می‌پردازد که فرهنگ موسیقی تا چه اندازه می‌تواند خدمات گردشگری یک مقصد را تحت تاثیر قرار دهد، از آن حمایت کند یا آن را مورد تقویت قرار دهد. آن‌ها نه تنها جشنواره‌ها را در نظر می‌گیرند، بلکه میراث فرهنگی موسیقی مقصد، گرایش  موسیقی محل و مشارکت‌های انجام گرفته در بخش‌های مختلف را نیز دربر می‌گیرند.

جوزف سمرر، مدیر عامل کمیته‌ی گردشگری کلن، می‌گوید:

مفتخریم که در نتیجه‌ی تلاش‌های پیوسته‌ی خود، توانستیم جشنواره‌ی گردشگری موسیقی را به کلن برگردانیم. کلن، بعد از لیورپول و تنسی که مکان‌های قبلی برگزاری این جشنواره بودند، توانسته است به عنوان شهری موسیقی دوست و همچنین، به عنوان مقصدی خوب برای گردشگری، سازمان‌دهندگان جشنواره را تحت تاثیر قرار دهد.

در جشنواره‌ی گردشگری موسیقی، هیئت گردشگری کلن و «Tourismus NRW» در چارچوب طرح #irbanana، با هدف جذب بازدیدکنندگان جدید با هم همکاری می‌کنند و در این مسیر،  به اجرای موسیقی پرطرفدار کلن در حضور مردم و برگزاری برنامه‌های فرهنگی عمومی نوردراین وستفالن می‌پردازد. «Düsseldorf Tourismus» و «Ruhr Tourismus»، در کنار هم و با همکاری یکدیگر، توجهات زیادی را به سنت‌های موسیقی زنده‌ی محلی جلب کرده‌اند و فرصت‌های بالقوه‌ی جدیدی برای بخش گردشگری فراهم کرده‌اند.

دکتر هایک دل-کونیگ، مدیرعامل شرکت «Tourismus NRW e.V» می‌گوید:

جشنواره‌ی گردشگری موسیقی، یک فرصت منحصر به فرد برای ما است تا پتانسیل گردشگری موسیقی نوردراین وستفالن را در عرصه‌ای بزرگ‌تر به نمایش بگذاریم. کلن، محیطی پربار برای این رویداد است، اینجا هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فرهنگی نزدیکی زیادی با منطقه‌ی «رور» (Ruhr) دارد که مرکز جشنواره است و محل باشگاه مشهور کلن و افسانه‌های موسیقی دوسلدورف، مانند «Kraftwerk»، است.

رالف کریستف، رئیس جشنواره‌ی C/O پاپ می‌گوید:

تصمیم برای برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری موسیقی در کلن به موازات برگزاری سالگرد جشنواره‌ی موسیقی پاپ، شاهدی دال بر نقش قابل توجی موسیقی در معرفی تصویر عمومی شهر است.

موسسات دیگری که برای برگزاری این رویداد به کلن کمک کرده‌اند، اتاق صنایع و بازرگانی کلن، اداره‌ی فرهنگ پاپ شهر کلن، واحد رسانه و بخش اینترنت شهر کلن و CREATIVE.NRW، شبکه‌ی کارشناسان خلاق در نوردراین وستفالن است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه